Miten mä nyt teen tuon...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli ostin eilen 700 g karjalanpaistia. Nyt se odottaa tekijäänsä, siis lapselle. Kannattaako tehdä koko satsi pakkaseen, vai kerkiiköhän mennä pilalle, ku eihän me nyt joka päivä voida syödä karjalanpaistilihaa. Vai jaanko kahtia ja teen toisen puolen joskus meille aikuisille??

Mut miten mä nyt teen sen, sille lapselle siis? Ihan normaalistikko, kuin aikuisillekin, mut vaan suola poiis? Mitä mausteita voin käyttää? Missä pakastan ne sitten?? Kiitos jos joku viitsii neuvoa...

Teet ihan normaalisti ruokaa siitä. Tosin jos normaalisti laitat suolaa niin jätä se pois. Pakasta kaikki mitä et tarvii, joku nälkäinen voi sitten myöhemmin syödä. Sulatettaessa tarvii ehkä lisätä mausteita.

meitä on siis 3, minä, mies ja 10 kk lapsi. Ja sille lapselle nyt lähinnä aattelin sitä tehdä, ei minun ja miehen sitä tarvitse saada. Pakastaa ajattelin, mut ajattelin että onko tuo 700 g liikaa pakastaa, että meneekö se pilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
ei meillä ton ikäiset syö karjalanpaistia,liian suolaista

No sitä mä tässä just kysynki, että mitä mausteita sinne laitetaan, HALOO! En tietenkään ole laittamassa suolaa, jos viitsit ihan PIKKUSEN tarkemmin lukea :D

tee vaan kaikki kerralla, ne kutistuu aika paljon kypsennettäessä.. uunivuokaan porkkanaa, (lanttua, sipulia), vettä ja lihat sekä vaikka mustapippuria, laakerinlehti.. annat muhia uunissa 2-3h ja keität perunoita sit lisäks..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tee vaan kaikki kerralla, ne kutistuu aika paljon kypsennettäessä.. uunivuokaan porkkanaa, (lanttua, sipulia), vettä ja lihat sekä vaikka mustapippuria, laakerinlehti.. annat muhia uunissa 2-3h ja keität perunoita sit lisäks..

ja kannattaa ruskistaa lihat ensiks pannulla öljyssä ja sit sinne uuniin..

Yhteistyössä