Nyt mä teen kyllä italialaista jämäpitsaa :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Vai oonks mää ymmärtäny oikein, että alunperin pitsa on tehty kaapissa olevista jämistä? Mun äitini kyllä väittää, että Italiassa on huonoa pitsaa :whistle:

No oli miten oli, sellasen mä nyt siis teen - saapa nähä tuleeko syötävää ;)

no makuasia, varmaan italialaisetkin tykkààvàt enmmàn sauinastya suomessa. italialainen pizza on ohuempi, yksinkertaisempi ja yksinkertainen pizzakin on maukas. tosin suurin osa pizzantekijòistà alkaa tààllàkin olemaan kiinalaisten ja arabien tekemià.

toivottavasti àitisi ei kàynyt missààn turistipizzeriassa riveiralla tai gardalla... joskus noissa turistipaikoissa on kaikkea muuta kuin tyypillistà italialaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
no makuasia, varmaan italialaisetkin tykkààvàt enmmàn sauinastya suomessa. italialainen pizza on ohuempi, yksinkertaisempi ja yksinkertainen pizzakin on maukas. tosin suurin osa pizzantekijòistà alkaa tààllàkin olemaan kiinalaisten ja arabien tekemià.

toivottavasti àitisi ei kàynyt missààn turistipizzeriassa riveiralla tai gardalla... joskus noissa turistipaikoissa on kaikkea muuta kuin tyypillistà italialaista.

No en mä tiedä missä se on käyny, en oo jaksanu paikkoja enää kysellä kun äiti viettää joka kevät allergiavapaata lomaa jossain päin Italiaa 2-4-vkoa :) Viimeks oli Sisiliassa, mut en edes tiedä tarkemmin :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja SeInka:
Mun mielestä Italiassa on ehdottomasti parempaa pizzaa kuin Suomessa.

taas tulee kyllà kohta kova sota asiasta, hih. tààllà kun ei saa helpolla ananasta pizzan pààlle eikà kotioloissa laiteta ketsuppia siihen pizzaan (palstan mukaan se on ihan yleinen aine) . kai ne maut on sitten erilaisia,

mimmosen pizzanmuuten teit? miten se eroaa sun tavispizzasta?

No normisti meillä on joku roti noiden täytteiden kanssa; nyt heitin kaikki jämät mitä kaapista löytyi: jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, tonnikalaa, oliivejä, aur.kuiv. tomaatteja, aurajuustoa, juustoa... unohtuikohan joku..? No jokatapauksessa, melkoinen sekametelipaistos =)

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:

No normisti meillä on joku roti noiden täytteiden kanssa; nyt heitin kaikki jämät mitä kaapista löytyi: jauhelihaa, sipulia, valkosipulia, tonnikalaa, oliivejä, aur.kuiv. tomaatteja, aurajuustoa, juustoa... unohtuikohan joku..? No jokatapauksessa, melkoinen sekametelipaistos =)

kaukana italialaisesta pizzasta, en muuten ikinà ole kuullut tommosesta jàmàpizzan kàsitteestà. tààllà yleisin pizza on YKSINKERTAINEN:
http://leragazze.files.wordpress.com/2009/06/pizza_margherita380m.jpg

mutta hyvàà ruokahalua! :)

taas tulee kyllà kohta kova sota asiasta, hih. tààllà kun ei saa helpolla ananasta pizzan pààlle eikà kotioloissa laiteta ketsuppia siihen pizzaan (palstan mukaan se on ihan yleinen aine) . kai ne maut on sitten erilaisia,

Juu voi tulla. Lisäsin tuon "mun mielestä" ihan kommentin alkuun siinä toivossa, että joku huomaisi tämänkin olevan mielipidekysymys ennen kuin lynkkaa :).

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:

kaukana italialaisesta pizzasta, en muuten ikinà ole kuullut tommosesta jàmàpizzan kàsitteestà. tààllà yleisin pizza on YKSINKERTAINEN:
http://leragazze.files.wordpress.com/2009/06/pizza_margherita380m.jpg

mutta hyvàà ruokahalua! :)

Grazie :D

Juu voi tulla. Lisäsin tuon "mun mielestä" ihan kommentin alkuun siinä toivossa, että joku huomaisi tämänkin olevan mielipidekysymys ennen kuin lynkkaa :).

joo hyvin tehty! yleensà tàssà vaiheessa on jo yksi mamma italiana aiheinen aloitus (voihan sità ihan pizzajutustakin suuttua ;)

Yhteistyössä