Miten mä pärjään rahallisesti 5 eurolla lapsilisiin asti :(!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhea tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kauhea tilanne

Vieras
Tää on aivan kauheaa, mulla ei ole kuin 5 euroa rahaa. Tili oli aivan todella pieni tässä kuussa, tuli yllättäviä ja isoja kuluja, laskujen jälkeen jäi todella vähän rahaa ja nyt on enää 5 euroa! Onneksi sain mummon naapurilta maitojauhetta niin saa poika juotua "maitoa". Tänään meillä oli pojalle ruoaksi veteen keitettyä puuroa ja huomenna on varmaan sitten nuudelia ja tonnikalaa jotka löysin kaapista. Itse en niin ruokaa tarvitse, voin syödä töissä, mutta poika tarvitsee ruokaa. Makaronia on, jos tekisin joku päivä makaronilaatikkoa ja korvaisin jauhelihan herne-maissi-paprikalla. Muita ruoka ehdotuksia otan mielelläni vastaan, mieluiten sellaisia joita saattaisi kaapista löytyäkin jo.

No voihan niitä yllättäviä menoja olla! Yhtäkkiä sairastuu ja tarvitsee esim. lääkkeet ostaa. Tai vaikka kengänpohja menee puhki. Tai saa sakot. Autoon tulee vika.

Miksei voisi yllättää?

Lapsi sairastui, tarvittiin lääkkeitä. Autosta puhkesi rengas ja vanne meni vinoon, se ei ole kuulkaa halpaa lystiä lunastaa auto pois rengasliikkeestä, laskulle ei saanut. Lapsella "ei ole isää", siis ei ole koskaan ollut kuvioissa mukana, äitiäni en tunne, isä on kuollut. Mummolta en voi pyytää rahaa koska hänelläkään ei sitä ole. Yksi ystävä jolta olisin voinut pyytää rahaa lainaksi painiskelee itsekin tällä hetkellä suuren rahapulan kourissa. Voiko sinne diakonilta mennä pyytämään rahaa vaikkei kuulukaan kirkkoon? En ole koskaan kuulunut koska vanhempanikaan eivät kuuluneet. Ensi kuussa hankin itselleni visa kortin ja käytän sitä jos tälläinen hätätilanne sattuu käymään toistamiseen, toivottavasti ei!!

Katsele ne kaapit ja kerro mitä löytyi. Yritän miettiä niiden perusteella.

Kaalin ja riisipussin ostaisin sinuna, siitä saa ruokaa moneksi päiväksi, vaikka lihattoman kaalilaatikon.

Onko mahdollista kerätä pulloja jostain? Siitä voisi kertyä jotain.

Onpa kurja tilanne. Jos jotain olen oppinut täältä, niin se on se, ettei kaapissa kannata olla nuudeleita, tonnikalaa ja makaroonia, koska ne ovat varmuudella osana itse aiheuttamatonta ahdinkoa. Ehkä jopa laukaisevat ne. Nuo kolme mainittua elintarviketta ovat kuin Murphyn lain raaka-aineita, jotka avaavat taloudellisen pandoran lippaan kaappien tyhjennyttyä muista elintarvikkeista.

Onko näillä elintarvikkeilla huono karma, vai miksi juuri nuo aina esiintyvät itse aiheuttamattomien taloudellisten ongelmien kanssa painivien neuvoa pyytävissä kirjoituksissa?

Mullekkin joskus käynyt niin että maksellut auton vakuutuksia yms pois sen kummemmin kattelematta tilin tilannetta ja huomannut sitten että Prkl.. puoltoistaviikkoa pitäis kympillä pärjätä..

ÄLÄ VAIN OTA VISAA!!! joudut suurempaan ahdinkoon.

Jos ruuasta on kyse, niin tee se makaronilaatikko hemapaan, tee kiisseliä(onko peruna/maissi/riisijauhoja?) mehua ja marjoja pakastimessa?

Keitä veteen puuroja onko hiutaleita?

Onko perunoita? Osta sillä 5 eurolla joku lihapaketti että saatte lihaa. Tarjouksesta! Jogurttia ja leikkeleitä ei ole pakko olla, perusruokaa.

Mutta älä ihmeessä ota pikavippejä tai sitä visaa!!!

T. Itselläkin 2e tilillä mutta pakastimessa ruokaa että pärjätään...

Jauhoja, vettä, suolaa ja öljyä = hätävaraleipä.

Onko sinulla mitään, mitä voisit myydä? Vaikka sitten joutuisit hankkia samanlaisen tilalle kun rahatilanne paranee. Esim pyörälle luulisi nyt olevan menekkiä.

No pitäis vähän tietää mitä sulla on, jotta vois neuvoa.
Jos mun pitäis "vaan" ruuasta huolehtia 2vkoa, niin pärjäisin kyllä sillä vitosella jotenkin. Sen verran paljon on kotona kaikkea.
Ja niille jotka ihmettelee, niin kaikilla ei vaan ole jostain syystä säästössä yhtään. On esim tullut peräkkäin useampi asia, joka ne säästöt on syönyt.
Ja tgietty voi tulla yllättäviä laskuja. Kaikki sairastamiset, hajoamiset yms on luokiteltavissa yllättäviin menoihin.

No ethän sä rahallisesti pärjääkään. Muuen ehkä? Jostain avustuksia ja lainaan ruokarahaa. Milloin muuten seuraaavt lapsilisät tulee?

Halvalla saat makaronia ja tarjouksesta sika-nautajauhelihaa. Perunaa ja porkkanaa, joista sosekeittoa? Maidot ja leivät jätät kauppaan.

Minulla on aina kaapissa muutama säilykelihapullapurkki, italianpatapussi, makaronia, kuivahiivaa, jauhoja. Jääkaapissa porkkanoita, perunoita, sipuleita, fetajuustoa. Pakasteessa on aina jotain valmisruokia tai omia pakastamia makaronilaatikon jämiä sun muita ihan pelkästään sitä varten, kun käteisvarat ovat vähissä. Maitorahat on minusta sellaiset, jotka on aina pakko löytyä pikkulapsiperheessä. Meillä on kyllä muutama purkki iskukuumennettua hyla-maitoa kaapissa sitä varten, jos maito yhtäkkiä loppuu. Lapsi vähän irvistelee sille kun on eri makuista, mutta kyllä se hätätilanteessa kelpaa.

Sinun on nyt vaan pakko hakea sitä rahaa jostain. Kyllä siellä diakoniassa autetaan myös kirkkoon kuulumattomia. Olisit ehkä oikeutettu myös toimentulotukeen, oletko laskenut?

Yhteistyössä