Miten mä pärjään rahallisesti 5 eurolla lapsilisiin asti :(!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhea tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poika saa onneksi päiväkodissa aamupalan, ruoan ja välipalan. Illalla kotona sitten ei tarvitse niin tukevaa ruokaa, mutta jotain tarvitsee kuitenkin, luojan kiitos ei nirsoile ruoasta! Kaapista löytyy makaroonia, riisiä, jauhoja, puurohiutaleita, lasagne levyjä, nuudelia (tykkään tehdä broileri-nuudelikeittoa, sitä varten on olemassa), vielä kaksi purkkia tonnikalaa , tomaattisosetta yksi purkki, jääkaapissa kaksi purkkia ruokakermaa ja kaksi rasiallista oivariinia. Leipää pakettia pakkasessa, yksi pakastepitsa, vajaa paketillinen kalapuikkoja ja pakaste vihanneksia. Aika surkeasti tavaraa, mutta ollaan vasta muutettu niin on tullut turhat kuivatavarat heitettyä pois. Niin ja kaakaojauhetta ja sokeriakin löytyy, mutta niistä nyt ei oikein ruokaa tee.
Miten sipulikastike tehdään? Sipulia vaan haudutetaan ja siihen jauhot ja vesi? Juu, sipulikeittokin voisi olla yksi ruoka, koska meillä nyt tuppaa näköjään olemaan sipulia yli omien tarpeiden :D

Sipulileipä on hyvää jos on jauhoja. Eli freesaat sipulia ja lisäät taikinaan ja siihen pinnalle.

Sipulinen tomaattikeitto on hyvä ruoka. Yksi vaihtoehto olisi ostaa pienin soijarouhepussi, siitä saisi jauhelihamaista ruokaa.

"Turhien ruokatavaroiden" pois heittoa paheksun hieman.

No niin. Johan tuossa on melkein viikon ruoka-aineet varastossa. Puolen ainakin. Osta vaikka tomaattimurskaa tai paseerattua sellaista ja tee tonnikalakastike pastalle. Kerran kalpuikot, kerran se pitsa. Pari kertaa keittoa syötte, nakkia, jauhelihaa tai vaan kasviksia.

Niinhän sitä luulisi. Mullekin tuli yllätyslasku tammikuussa 24 000e sairaalasta. Perheenjäsenen sairastumista ei aina osaa nähdä kristallipallosta.

Jos on tuollainen hinta, perheenjäsentä on hoidettu yksityisessä sairaalassa tai ulkomailla ilman matkavakuutusta -ei ole mikään jokaperheen talousongelma tuollainen, joten ehkä vähän turha tässä... Suomessa on kulukatto terveysmenoille, sekä sairaalamaksuissa että lääkkeissä ja se on alta tonnin (n. 600 €/v?).

Eli siis te tarvitsisitte 11 lämmintä ruokaa, iltapalat ja aamupalat vkonloppuun. Välipalat voi pakon sanelemana jättää pois, ja pidentää jokaista ruokaväliä vkonloppuna.
Tonnikala-pastakastike, teet ison satsin, suurustat jauhoilla. Sitä syö ainakin 4-5 kertaa. Voi vaikka nyt pakastaa puolet, ja syödä sit ens viikolla loppuun, niin ei ala tökkimään.
Sitten sitä sipulikeittoa, ainakin 2-3 ruokaa, ja sen kanssa itse leivottua leipää (jota myös puuron kanssa ilta-/aamupaloiksi).
Sitten niitä nuudeleita, sipulia ja kasviksia kermalla taas 2-3 ruokaa.
Kalapuikot makarooneilla yksi ruoka, ja pizza yksi ruoka.
Sitten sillä vitosella voit käydä ostamassa hiivaa, öljyä leivontaan, ja maitoa / maitojauhetta (en tiedä mitä se maksaa)

[QUOTE="ykkönen";26087208]Jos on tuollainen hinta, perheenjäsentä on hoidettu yksityisessä sairaalassa tai ulkomailla ilman matkavakuutusta -ei ole mikään jokaperheen talousongelma tuollainen, joten ehkä vähän turha tässä... Suomessa on kulukatto terveysmenoille, sekä sairaalamaksuissa että lääkkeissä ja se on alta tonnin (n. 600 €/v?).[/QUOTE]

Tuon katon täyttymisen jälkeenkin sairaalavuorokausien hinta puolittuu, ei siis ole ilmaista sen jälkeenkään. Mutta ei sekään selitä moista ylläriä! Ehkä siinä on virhe, siis laskussa tai kirjoituksessa?

Ota pikavippi.

Olin samaisessa tilanteessa ja otin vipin.En pystynyt maksamaan kun tuloihin tuli suuri muutos jota en pystynyt ennakoimaan.
Otin toisen vipin pärjätäkseni ja söimme rahat ja maksoimme toisen ottamamme vipin.
Seuraava kuussa taas oli jo vippi tkolminkertaistunut ja nyt alan olla jo pohjalla.
JOudun ottamaan vippejä maksaakseni vipit!!

Kiitos kaikille ihanille vastanneille! Käytän puhelimen kautta nettiä niin tökkäsi eilen illalla jotenkin kummallisesti. Olin puhunut eilen serkkuni kanssa puhelimessa tilanteestani, serkkuni asuu ruotsissa. Hän oli ilmeisesti vaatinut isäänsä, eli minun tädin miestä tuomaan minulle tarvikkeita ruokaan ja rahaa! Eilen illalla myöhään koputettiin oveen, aukasin oven ja siellä oli tämä tädin mies, niin pakotetun näköisenä ja kolmen ruokakassin kanssa!Abcllä oli käynyt, toi jauhelihaa, maitoa, mehua, leipää, vessapaperia, kahvia, talouspaperia, pyykinpesuainetta, pesuainetta, voita, juustoa, leikkelettä, kanaa, jogurttia, banaaneja, mandariineja ym ym!! Siis ette voi uskoakkaan kuinka onnelliseksi tulin!! Hyppäsin tädin miehen kaulaan ja itkin ja sopersin kiitos, kiitos, kiitos. Ukko vaan seisoo hiljaa ja sanoo että serkkuni vaati ja pakotti. Serkkuni ostokset on maksanut ja rahankin antoi, 50 euroa!! Ette voi uskoa kuinka hyvältä tuntuu kun autetaan!! Mä olen elämäni velkaa tuolle serkulleni... Yritin soittaa hpnelle aamulla mutta on varmaan töissä jo, soitan sitten illemmalla ja kiitän. Kiitos kaikille täällä palstalla auttaneista! Siis aivan itku tuli kun luin viestejä että mua oltaisiin valmiita auttamaan, ihan tuntemattomat ja ulkopuolisetkin!! Kiitos ihanat :)

• Tykkää
Reactions: emeleia
[QUOTE="harmaana";26088296]Ihanaa ap!! Mä olen tosi onnellinen sun puolesta!![/QUOTE]

Kiitos! Niin minäkin olen todella onnellinen :) Toivon ettei tälläistä sattuisi enää koskaan! Ei opiskeluaikoinakaan tälläistä ollut. Tai, no sillon ei ollut ketään elätettävää niin ei tuntunut suurelta ahdingolta tuo normaali rahapula ja ruokien keksiminen :D

[QUOTE="Aapee";26086333]Lapsi sairastui, tarvittiin lääkkeitä. Autosta puhkesi rengas ja vanne meni vinoon, se ei ole kuulkaa halpaa lystiä lunastaa auto pois rengasliikkeestä, laskulle ei saanut. Lapsella "ei ole isää", siis ei ole koskaan ollut kuvioissa mukana, äitiäni en tunne, isä on kuollut. Mummolta en voi pyytää rahaa koska hänelläkään ei sitä ole. Yksi ystävä jolta olisin voinut pyytää rahaa lainaksi painiskelee itsekin tällä hetkellä suuren rahapulan kourissa. Voiko sinne diakonilta mennä pyytämään rahaa vaikkei kuulukaan kirkkoon? En ole koskaan kuulunut koska vanhempanikaan eivät kuuluneet. Ensi kuussa hankin itselleni visa kortin ja käytän sitä jos tälläinen hätätilanne sattuu käymään toistamiseen, toivottavasti ei!![/QUOTE]

reseptilääkkeet sa arvittaessa velakis apteekista, aivna varmasti. Ja ite mitttisin onko autoa AIVAN tarpeellinne, nythän on ihan hyvät pyöräilykelit =)
visakortia en suosittele, sen käytöstä tulee helposti tapa ja ne laksut pitää kutienkin maksaa.

Niinhän sitä luulisi. Mullekin tuli yllätyslasku tammikuussa 24 000e sairaalasta. Perheenjäsenen sairastumista ei aina osaa nähdä kristallipallosta.
tuollaiset laskut saa maksa pienemmissä erissä, : sikis sairaalassa on sosiaalihoitajat ne on trkoitetttu tällaisi atilanteita varten,. Niidne kautta ssaa sovittua etä maksaa sopivissa erissä, ehkä jopa ilman korkoa =)

Näisät täytyy vaan itse ottaa selvää.

Mulla on nyt sama tilanne. Rahaa 1€ 15centtiä.
Juuri tänään täällä kyselin, voiko maitojauheesta tehdä juotavaa maitoa, ja sain vain vittuilua osakseni. Onneksi äitini toi tänään maitopurkin ja huomenna saan siltä 20€.. mutta eipä silläkään juhlita kun 26pv tulee vasta rahaa.
Hirvee tilanne, kertakaikkiaan.

Tulipas hyvä mieli tätä ketjua lukiessa. Niin moni tarjosi apuaan vaikka ei ap:tä tunne. Täälä monesti loka lentää vastaavien alotusten kirjoittajille...

Ja ap:n puolesta tuli hyvä mieli, kun serkku sua autto :)
Hyvää jatkoa sulle ja toivottavasti asiat rupee rullaamaan jatkossa paremmin.

Yhteistyössä