Miten mä saan naaman kuntoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rupinaama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rupinaama

Vieras
Mulla on siis tuollasta mustapäätä mutta myös niitä valkosia joita ainakin jotku kutsuu luufinneiksi. Sit on sellasia ihon alasia rasvakertymiä, pieniä, ja ne punottaa. Ei siis varsinaista isoa finnisatoa, sellasia märkiviä ei ole. Mut naama on siis sellanen kamala ja nenän vierestä se punottaa ihan aina.

Olen kokeillut kasvovettä ja puhdistusainetta ja kaikki ne kuivattaa ihoa niin, että muutaman päivän käyttämisen jälkeen on ihan kamala kirvely ihossa. Kaikista paras tähän mennessä on siis ollut, kun vaan vedän muutaman kerran päivässä kunnon rasvan (perusvoiteen) naamaan. Mulla siis on todella kuiva iho myös.

Olen kokeillut muutamia kalliita ihovoiteita, joiden pitäs muka auttaa. Ne ei auta, ne ei riitä, koska mun iho tarvii myös ihan hirveesti rasvaa (perusvoidetta). Ja ohjeessa on, että pieni määrä naamaan aamuin illoin, niin se ei riitä mun kuivalle iholle.

Eli perusvoiteella vaan mennään. Nyt sitten mietin, että ruokavalioa vois kokeilla varmaan enemmän, mutta juustoa oon vähentäny ja ollu välillä pari kuukauttakin ilman juustoa, ilman mitään sokeria (limsa, pulla, leivokset, karkki... kaikki, suklaakin) ja muutosta ei tapahtunut yhtään sillonkaan.

Onko jotain luontaistuotetta mitä pitäs syödä, mikä auttas? Jostain lehdestä luin jostain ruusufinni nimisestä iho-ongelmasta ja siihen autto jolleki joku luontaistuote, mutta nimeä en muista. Mulla on tosi hankala olo työhaastatteluissakin, kun tiedän näyttäväni kauhealta enkä tiedä miten saisin sen pois. En usko, että kunnon meikkikään peittäs tuota ja siis sellasia en käytä, eli ne ei ainakaan ole ärsyttämässä ihoa.

Peset rasvalla, voitelet kaakaovoilla tai arganöljyllä tai molemmilla. Kerran viikossa kuorinta jollakin hellävaraisella suola- tms systeemillä.
Ainoa millä mulla pysyy rasvapatit ja mustapäät ja pintakuivuus kurissa ^

Minä syön sitä D-vitamiinin 10. Vettäki oon kokeillu juoda ihan hirveesti, otan nyt ihan mitan käyttöön. Salaattia syön lähes joka päivä molemmilla ruuilla (salaatti, kurkku, paprika, tomaatti, ananas) ja kasviksiakin pyritään syömään, lähinnä porkkana, kukkakaali, parsakaali. Välilä jotain kasvislasagnea mihin tulee munakoisoa ja kesäkurpitsaaki.

Eikö tuo D-vitamiini ole sitten yliannostus jo? Voiko olla haittaa? Ja kuin paljo niitä kasviksia pitäs syödä vai pitäskö siis vaikka jättää liha pois kokonaan tai vähentää ja ottaa niiden tilalle kasviksia? Eli pieni määrä ei riitä?

Jonna, miten noilla voilla ja öljyillä voitelu... Miten saa pidettyä hiukset niin poissa, ettei ne sotkeennu ja ole aina rasvassa ja miten voi sillä naamalla sitten mennä mihinkään, joka on ihan voideltu ja kiiltää? Kun olen kokeillu joitain rasvoja, sellasia öljytyyppisiä niin iho kiiltää vielä seur. päivänäki niin, ettei voi mennä mihinkään. Vai laitetaanko siihen sitten päälle puuteria?

Googlettele ruusufinniä. Siihen voi yrittää vaikuttaa varsin monella tavalla. Tärkeintä taitaa kuitenkin olla sisäinen ravitsemus ja suoliston hyvä kunto. Suositellaan sokerin ja vaaleiden jauhojen pois jättämistä. Itse en ole pystynyt vielä.

Aloitin Rosazol kuurin. Saa apteekista ilman reseptiä. Aloin syömään maitohappokapseleita, E-Epa-kalaöljykapseleita ja monivitamiineja. Myös biotiinia+sinkkiä hiuksiini. Mitään nopeita poppakonsteja ei ole olemassa. Sen varmaan jo tiedät, että pitää vältellä aurinkoa, saunomista, kylmää, pakkasta, viimaa, kuumaa, tulisia ruokia (itse pitää kokeilla mikä sopii ja mikä ei), kasvokuorintoja ja liian voimakasta kosmetiikkaa. Antibioottikuuriakin voi kokeilla, jos vaiva on oikein paha. Öljyt ulkoisesti eivät välttämättä ruusufinnipotilaalle sovi, eikä kortisoni missään tapauksessa.

Joku vannoo suolasaippuan nimeen, joku otsonoidun oliiviöljyn, jollekin on ollut apua kosmetologin tekemästä laser- ja valoimpulssihoidoista. Joku on muuttanut suolistoaan emäksisemmäksi soodalla. Siitä vain valitsemaan, mitä itse jaksaa kokeilla ja mihin rahat riittävät. Tyynyliinaa kannattaa vaihtaa parin päivän välein.

Ihan hyvin voin käydä ihan missä vaan eikä naama ole voideltu ja kiiltävä ja hiukset rasvaiset. En käytä puuteria.
Ihan puhtaita tuotteita kun käyttää sopivan määrään niin ei ole mitään kiiltelyongelmaa. Varsinkin kun käyttää sekä himpun verran kaakaovoita ja pari tippaa arganöljyä päälle, niin kumpaakaan ei tarvitse laittaa liikaa.
Kaikki nämä rasvat joissa on öljyä, sisältää usein silikonia, joka tukkii ihoa, aiheuttaa finnejä, punoitusta, kiiltelyä ja mustapäitä. Kuten silikonipitoiset rasvat muutkin.

Minulla vaikutti ruokavalio eli sokerit pois ja valkoiset jauhot yms. tuotteet pois ja tilalle täysjyvätuotteet. Naama kirkastui ja monet sanoo minun nuorentuneen vuosia (no painoakin on vähän tippunut). Eli se mitä laitat suuhusi näkyy naamassa ja koko kropassa. Minulta hävisi myös läiskäekseema (ihotautulääkärin tpteama) jalasta ja kädestä tuon ruokavaliomuutoksen myötä.

Erboristica-kasvovettä olen tässä viikon verran testaillut.
Siinä on hedelmähappoja, kuorii vähän ihoa.
Muuten siinä on hyvät aineet, arganöljyä ja kasveja, myös hyaluronia kosteutuksee.

Ei silikoneja eikä petrokemiaa.
Siinä sarjassa on hyviä oliiviöljypohjaisia saippuoitakin.

Olin hämmästynyt, että milloin tämä sarja on tullut kauppoihin Suomessa. Löysin Prismasta, kasvovesi maksoi 7 e paikkeilla.

Googletin ruusufinni ja joitain samantapaisia kuvia löysin, mutta onneksi ei ole ainakaan vielä noin paha kun mitä jotkut kuvat ovat. Ei läheskään niin paha, mutta pahenemaan päin on menossa selvästi pikkuhiljaa. Tuossa oli mainittu myös silmäoireista ja niitäkin minulla on, joten onhan tuo mahdollista. Yritän noudattaa ohjeita, myös niitä mitä löysin terveyskirjaston sivuilta ja katsotaan auttaako yhtään.

Sä laitat liikaa niitä oljyjä jos vielä seuraavanakin päivänä kiiltelee. Ja toi silikonijuttukin pitää paikkaansa. Kannattaa tutustua kosmetiikan inci-luetteloihin.

Kyllä. En voi käyttää mitään silikonijuttuja, kun saan niistä mustapäitä, eli ei olis kovin kannattavaa käyttää öljyä joka parantaa jossa on silikonia, joka pahentaa.
Ruohonjuuresta saa 100% puhtaana ihan edukkaasti. Itse tilaan ebayn kautta, mutta se on vähän riskaabelia, halpaa kyllä, mutta ei välttämättä ole aina puhdasta.

Siis ruusufinnistä ja couperosa ihosta luin... Ja siis couperosa ihon olen arvellut olevan jo paaaljon aiemmin kun tämä mahdollinen ruusufinni alko.

Couperosa on ruusufinnin lievin alatyyppi. Minullekin selvisi vasta muutama viikko sitten, että tällainen tauti on olemassa, joka voidaan diagnosoida lääkärillä. Couperosa-ihosta itsekin olen puhunut vuosikausia. Se on perinnöllistä ja minä olen saanut ihotyyppini selkeästi äidiltäni.

http://www.lily.fi/blogit/kiitos-hyvaa/ruusun-turmio

Tästä blogista minä olen saanut hyviä vinkkejä, mitä kannattaa kokeilla. Melkoinen arsenaali erilaisia vaihtoehtoja.

Esim. riisit on syöty vuosia täysjyvänä, makaronit täysjyvänä tai tummana ja mahdollisimman vähän höttöleipää (vehnä), mutta nyt oikeesti kokeilen vielä enemmän näitä juttuja. Varsinkin kun oon huomannu, että esim. leivän syönti tuntuu aiheuttavan mulle ilmavaivoja ja heti ku oon muutaman päivän syömättä tai syön yhden per päivä niin maha ei oo turvonneen olonen eikä ole ilmavaivoja. Muuten ei vaikuta, esim. ei ole vatta löysällä leivästä.

Mun on ihan pakko lähteä nukkumaan kun silmä luppasee niin pahasti, mutta laitoin muistiin tän sivun ja käyn kattomassa taas tätä, mikäli vielä juttu on jatkunut. Ja luen uudelleen kaikki nää ja alan kokeileen... Kiitos teille!

http://www.terve.fi/kasvot/75355-kasvot-heleiksi-nailla-ruoka-aineilla

tomaattikuuria voi kokeilla sisäisesti viikon verran, siis säilötyssä muodossa, pyree tms on parasta. Öljy on pakollinen lykopeenin imeytymiseksi.

Sama täällä, kauneusunet kutsuu minuakin :)

Esim. riisit on syöty vuosia täysjyvänä, makaronit täysjyvänä tai tummana ja mahdollisimman vähän höttöleipää (vehnä), mutta nyt oikeesti kokeilen vielä enemmän näitä juttuja. Varsinkin kun oon huomannu, että esim. leivän syönti tuntuu aiheuttavan mulle ilmavaivoja ja heti ku oon muutaman päivän syömättä tai syön yhden per päivä niin maha ei oo turvonneen olonen eikä ole ilmavaivoja. Muuten ei vaikuta, esim. ei ole vatta löysällä leivästä.

Jätä kokonaan ne riisit ja makaronit pois, ja ota kasvikset tilalle. Muista syödä myös rasvaa.

Yhteistyössä