Miten mä saan ton lapsen oppimaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja n
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä annoin tylysti olla märissä housuissa, en ottanut syliin ja mitään ei saanut tehdä. Viikon taistelun jälkeen neiti oppi menemään potalle ja pytylle. Ei olleet märät housut kivat vaikka ensin esittikin ettei välitä

Ja sit se tekee sitä, että pesulla kun käydään, huutaa sitä vaippaa eikä SUOSTU laittamaan pelkkiä housuja....
Mä en ihan oikeesti enää jaksa olla se huono äiti, joka olen kaverin silmissä. Mä kun en osaa tehdä mitään oikein.

No fakta myös on se ettei lasta väkisin voi potalle laittaa. Minkä ikäinen sun lapsi on? Ehkä kantsii antaa pottailun olla hetken aikaa ja yrittää sit esim. parin kk päästä uudelleen. Mut anna potan olla esim. olkkarin lattialla jos laps ite innostuis siitä. Ei se helppoa meilläkään ollut mut nyt 2,5v on ollut yhden kuukauden nyt päiväkuiva.

mun pojalla oli yhteen väliin "kakkakammo" eli pottaan ei millään ois kakannu ja minä suoraan sanoen lahjoin pojan käymään potalla :ashamed: eli meillä oli että kun kakkasi pottaan niin sai jonkin pienen palkinnon.
Joidenkin olen kuullut laittavan veskin seinään julisteen johon lapsi saa liimata tarran aina onnistuneen pissireissun jälkeen =)

me annettiin lapsen olla nakusillaan kotona ja potta vaan nostettiin näkysälle. alkuun piti paljonkin muistuttaa ja viedäkin,mut kyllä se lopulta oppi.
ikää oli kans 3v.

Meillä potta kuulunut olohuoneen kalustoon jo heti ku oppi kävelemään...siinä sai istuskella paljaalla pepulla ja housuillakin ihan silloin ku huvitti ja pikkuhiljaa kokeilin istumista silloinkin kun huomasin pissahädän tai isomman hädän olevan kohdillaan. Milloinkaan en pakottanut eikä asiasta pidetty minkäänlaista hälyä,seremoniaa tms. Oppi potalle ihan mielellään jo 1 1/2 v. Vaippa pidettiin muistaakseni kyl pari vuotiaaksi silloin ku ei oltu kotona ja potta ei ollu heti saatavilla.

Meillä poika täytti kesäkuun alussa viime vuonna 2 ja ajattelin et kesä on hyvää ja helppoa aikaa opettaa kuivaksi, vähän samalla tavalla meni kuin teilläkin. Sitten vaan laitettiin vaipat takaisin ja marraskuussa (ikää silloin noin 2v5kk ) ilmoitti itse ettei halua enää vaippaa ja on siitä lähtien ollut sekä päivä että yö kuiva.
Eläpakota vaan odota että toinen on valmis, jotkuthan ei käy koskaa potalla vaan suoraan pytyllä.

Yhteistyössä