Miten mä saan ton lapsen syömään...!!!???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
Ärrrrrkele kun alkaa mennä hermo. Poika 1v1kk on ainakin viimeisen 3kk tapellut syömisen kanssa ihan urakalla. Jogurttia, viiliä, leipää, hedelmiä + hedelmäsoseita ja kasviksia omasta kädestä syö, mutta lämmintä ruokaa ei. Ehkä kerran viikkoon osuu sellainen päivä jolloin syö jopa lounaan tai päivällisen... mutta yleensä kummallakin ruoalla menee kaks lusikallista ruokaa ja sen jälkeen suu menee niin tiukkaan kiinni ettei sinne mee mitään.

Ja se ei vaikuta mitään jos jätän vaikka välipalan antamatta ja tarjoan uudestaan sitä lämmintä ruokaa. Sitten poika vaan jättää syömättä. Nyt oon pari päivää saanut aamupuuron ja iltapuuron menemään kun oon sekoittanut jogurttia siihen joukkoon.

Toiveet on korkeella, että syksyllä kun aloittaa päiväkodin alkais syöminen sujua kun näkee että muutkin syö

Lopeta jugurtti kokonaan. Siinä on ihan älyttömästi sokeria ja sen takia poikasi ei syö lämmintä suolaisempaa ruokaa. Jos haluat tarjota jugurttia, osta maustamatonta, laita siihen itse marjoja, hedelmiä ja hieman hunajaa.

Pidä tarkat ruokailuajat. Aamupala (puuro, juoma), välipala (yksi tai ½ hedelmä) -välipala siinä tapauksessa, että aamiaisen ja lounaan välinen aika on pitkä. Lounas (lämmin ruoka, juoma, leivän käntty pureskelun oppimiseksi), lounaan ja päivällisen välillä välipala -eikä sen ole pakko olla makeaa, viili, kasviksia, juustoa.

Nyt poikasi saa energiansa jugurtista ja nauttii sen makeudesta. Ikävä kyllä sun täytyy kestää pidempään ennen kuin annat jälkkärin pojalle.

Poikasi on tosi pieni ja häneen ei taida vielä päiväkodin ryhmäkuri tehota...
En halua olla ilkeä tai opettavainen -olen vain huomannut itse, miten lapset rakastavat makeaa ja rasvaista -sehän on luonnollista. Lapsesi kyllä ryhtyy syömään ihan kaikkea, kun vain karsit häiriötekijän pois ja tässä tapauksessa se on jugurtti ja se että sinulla tekstin perusteella on lämpimän ruuan lähellä hätävara...

Luota lapseesi. Katkaise kierre. Voimia. Kerran viikossa herkkupäivä.

Ei kyllä välttämättä pidä paikkaansa tuo että jukurtin takia ei maistuis. Koska tyttö teki kahdeksankuisena syömälakon,ei siis suostunu millään ilveellä ottamaan lämmintä ruokaa. Ja sai jukurttia.

Nyt reilu 1 ja 1/2 vuotias eikä mitään ongelmaa, ja edelleen syö jukurttia ja muitakin soseita missä sokeria on. Nyt vaan erona että lämmin ruoka menee loustavasti, joskus otetaan jopa lisää. Eli antaa ajan kulua. Se ei vaan maistu.

poitsu ei kyllä jogurttia oo läheskään joka päivä syönyt... eikä mitään "herkkuja" muutenkaan mutta ei ruoka uppoo yhtään sen paremmin. Tätä on jatkunut jo paljon kauemmin kuin mitään tollasia välipaloja oon pojalle alkanut antamaan

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Jogurttia, viiliä, leipää, hedelmiä + hedelmäsoseita ja kasviksia omasta kädestä syö, mutta lämmintä ruokaa ei. Nyt oon pari päivää saanut aamupuuron ja iltapuuron menemään kun oon sekoittanut jogurttia siihen joukkoon.

älä laita puuroon jugurttia. anna puuro puurona, mausta hieman suolalla ja sokerilla, jos ei kelpaa, on ilman. päiväruoka seuraavaksi, luulisi olevan jo nälkä. juoko paljon maitoa? koska sekin vie ruokahalua jos lapsi kulkee koko ajan pullo suussa. jos on vielä pullo, vaihtakaa nokkamukiin.

eli jätä kaikki jugurtit,hedelmäsoseet hetkeksi pois, ja "maustamattomia" juttuja tilalle, et saatte sen syömäään. koska tarhassa EI keritä puljaan yhden lapsen ruokailun kanssa. ja siellä se ei syö välttämättä mitään, jos nyt ette saa kotona opetettua! teidän VANHEMPIEN pitäis olla ne, ketkä määrää mitä syödään, eikä 1v lapsi.. ;)

minusta ongelma on juuri noissa juguissa,viileissä,hed.soseissa ja hedelmissä...

Yhteistyössä