miten mä saan ton lapsen syömään?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiekaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kiekaus

Jäsen
18.06.2007
338
0
16
1½-v poika temppuillu nyt viime aikoina ihan urakalla syömisen kanssa. mikään ruoka ei tunnu uppoovan :headwall: ainut mitä suostuu syömään on hedelmät... kellään mitään ideaa millä saada lapsi syömään ruokaa?

auttakaa nyt! voinko mä kylmästi tehdä tuolle niin että nostan pois pöydästä jos ei syö ja tarjoan uudelleen esim. tunnin päästä, antamatta mitään suuhun välissä? kun ei kai ton ikäselle voi vielä niin tehdä että saa ruokaa vasta seuraavalla aterialla, vai voiko? ihan totta mulla on jo keinot vähissä... :ashamed: en käsitä miten tuo ei vielä oo nälkään kuollu.

meillä just samanikäinen jäbä.. jos on sellainen ruoka mikä ei mee hyvin tai muuta vastaavaa niin leluja käteen niin jo syö tai sitten oma lusikka pojalle ja ite syöttää toisella lusikalla

meillä saman ikäinen tyttö. itse teen niin et jos ruoka ei maistu, ei tarvi syödä, mut seuraavan kerran ruokaa tulee sitten kun on seuraava ruoka-aika. ylimääräisiä välipaloja en anna ja juomaksi vettä, jos juomista tahtoo. älä ole huolissasi, kyllä se lapsi syö sit ku on nälkä.

Joo meillä myös ton ikänen tyttö ja kikkailua on ilmassa! Enne söi hyvin ja kaikkea kun syötin. Nyt haluaisi syödä itse mutta ei oikein vielä onnistu, ottaa pari lusikallista ja alkaa leikkiä. Kun sitte itse huijaan loput ruuat suuhun niin syö kyllä eli on nälkä. Eikä viitsis ruokaa poiskaan laittaa ton 2 lusikallisen jälkeen kun ei sitä nälkäkitinää hetken päästä jaksa kukaan! Kuuluu kai tohon alkavaan uhmaikään tämäkin ihanuus:(

ei auta oma lusikkakaan enää. syö muutenkin aika pitkälti itse. nyt meni poika päikkäreille syömättömänä... koko päivän aikana syöny yhen mandariinin ja kokurallisen viinirypäleitä :/

Yhteistyössä