Miten mä saan ton pojan pukemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Välillä pukee tosi reippaasti, mutta esim. tänään poika heräsi 7.30 ja vaatteet sai päälle vasta 10.20, kun mä sit lopulta puin ne. Poika on aina ollut huono pukemaan, varsinkin itse. Nopeammin ne vaatteet saisi päälle, jos mä pukisin ne, mutta mä en halua sitä jatkuvasti tehdä, poika menee kuitenkin eskariin syksyllä. Musta 5-vuotiaan pitäisi osata jo laittaa itse vaatteet. Tai siis osaakin, muttei viitsi. Mä jo kauhulla ajattelen sitä kun pitää oikeasti joka aamu ehtiä sinne eskariin... :/

Meillä on nelivuotiaan kanssa vähän samaa vikaa. saan kyllä pojan pukemaan nostamalla deibelit kattoon, mutta eipä silläkään toivottua lopputulosta tule, kun loppujenlopuksi kaikilla on sitten aamu pilalla.

Nykyään teen niin, että kiireaamuina autan osan vaatteista päälle, niinä aamuina kun ei ole kiire, pukee kokonaan itse. Hommaa on jonkunverran helpottanut se, että laitan puettavat vaatteet pojalle nokan eteen eteisen lattialle, siinä ei ole juuri muuta viihdykettä. Leikkimään pääsee vasta sitten, kun on pukenut. Näinkin saattaa silti mennä puolisen tuntia, ennenkuin kamppeet on niskassa...

Yhteistyössä