Miten mä saan ton tytön yökuivaks?

Kaukaa hyvän näkönen

Aktiivinen jäsen
30.12.2005
4 116
0
36
Kyseessä siis toukokuussa 4v täyttänyt tyttö.Oli jo aikaisemmin yökuiva, mut nyt on taas tilanne se, että pissaa lähes joka yö housuun, mikä pakottaa mut laittaa sille vaipan.
Se ei välttämättä edes herää siihen, et pissaa sänkyyn...
Autakaas nyt mua :headwall: :headwall:

Antamalla ajan kulua :hug:
Voit toki yrittää sitä, ettet antaisi lapselle juomista enää 2-3 h ennen nukkumaanmenoa, mutta en tiedä auttaisiko se. Ja täytyyhän toisen antaa juoda jos on jano.

Meillä kuopus oli 4v 9kk ennenku yövaippa jäi pois. Sekin piti käydä ulkomaan reissulla oppimassa :D eli lomareissulla loppui yökastelu. Mut en osaa sanoa muuta kun että ehkä aika auttaa teilläkin. Ja ota neuvolassa puheeksi jos ei.

Jostain mä luin että oliko se jopa 40 % 4-vuotiaista ei pysty vielä olemaan täysin kuiva öisin. Sitähän on jotain hormoonia, jota lääkäri voi määrätä, niin pitäisi yökastelun loppua. En tiedä annetaanko sitä vielä 4-vuotiaille. Joku täällä varmaan osaa sanoa, mikä se hormooni on. Älkää stressatko ainakaan tyttöä asialla.

Alkuperäinen kirjoittaja apsu:
Jostain mä luin että oliko se jopa 40 % 4-vuotiaista ei pysty vielä olemaan täysin kuiva öisin. Sitähän on jotain hormoonia, jota lääkäri voi määrätä, niin pitäisi yökastelun loppua. En tiedä annetaanko sitä vielä 4-vuotiaille. Joku täällä varmaan osaa sanoa, mikä se hormooni on. Älkää stressatko ainakaan tyttöä asialla.

En minäkään muista mitä hormoonia se on, mutta sen tiedän ettei vielä 4-vuotiaana edes puhuta yökastelusta.
5-vuotiaana jos ei ole yökuiva, niin silloin voi vasta päästä tutkimuksiin, joissa se hormoonimäärä katsotaan jne.

Yhteistyössä