Miten mä saisin asennettani muutettua?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kateuden peikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kateuden peikko

Vieras
Eli olen hirmuisen kateellinen miehen veljen vaimolle, joka synnytti juuri anopin ja appiukon ensimmäisen lapsenlapsen. Tietysti vauva (ja sitä ennen raskaus) on ollut puheenaiheena tässä suvussa viimeiset 9kk.
Ja mä en jaksa kuunnella. :(

Miten tästä kateudesta ja mustasukkaisuudesta pääsee eroon?!
Olen toki iloinnu muiden mukana ja tukenu tuota miehen veljen vaimoketta. Vauva on ihana asia, mut anoppi on suosinut aina tuota toista miniäänsä (meitä oli kolme miniää, mutta yksi menehtyi liikenneonnettomuudessa vuosia sitten). Siksi tuntuu että jään nyt entistäkin enemmän syrjään. Anoppi kohtelee mua kuin paskaa.

Kyllä,olen aikuinen ihminen, ja osaan kyllä käyttäytyä. Tuntemuksilleni vaan en mitään voi,vaikka kuinka yritän.

Äläpä nyt suutu mutta miten teidän lasten laita? Ettekö aio hankkia vai eikö ole vielä tärpännyt? Aikansa kutakin. Kun ensihuuma haihtuu niin tilanne rauhoittu. Ja jos mä olisin sinä, olisin joka kerta vauvaperheestä kotiuduttuani onnellinen rauhasta ja hiljaisuudesta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äläpä nyt suutu mutta miten teidän lasten laita? Ettekö aio hankkia vai eikö ole vielä tärpännyt? Aikansa kutakin. Kun ensihuuma haihtuu niin tilanne rauhoittu. Ja jos mä olisin sinä, olisin joka kerta vauvaperheestä kotiuduttuani onnellinen rauhasta ja hiljaisuudesta...

Ei ole tärpännyt. Tosin ei olla yrittämällä vielä yritetty, periaatteessa meillä on elämäntilanne vielä sellainen, että ihan hyväkin, ettei lisäännyttä vielä. :) Mutta lapset siis haaveena tietysti!
Sellaisia pelkoja tullut, että entä jos meidän lapset eivät sitten kiinnosta anoppia tippaakaan. :(
Vaikka mikä tarve sitä anoppia on miellyttää, mut lapsille molemmat isovanhemmat ovat varmasti tärkeitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Tytinä:
Ota välimatkaa, eikai sulla oo pakko jatkuvasti tapailla miehes sukulaisia?..

Jep, tätä minäkin miettinyt ja jo kokeillutkin, silloin anopin ja muun suvun palautteena oli, että on se **** (mun nimi) leuhka ja katkera akka!

Alkuperäinen kirjoittaja Kateuden peikko:

Jep, tätä minäkin miettinyt ja jo kokeillutkin, silloin anopin ja muun suvun palautteena oli, että on se **** (mun nimi) leuhka ja katkera akka!

No ompa anoppi... Mä en tollasen paapomista ja hössötystä edes kaipaisi. Ja tosiaan, onhan sulla omatkin vanhemmat (?) jotka varmasti iloitsevat teidän mahd. tulevista lapsista. Kokemuksella: toisista isovanhemmista tulee läheisempiä joskus kuin toisista. Näin oli omalla kohdallani ja näin myös meidän lapsilla. Ja jos anoppias ei teidän lapset kiinnosta, niin hänen menetys!

Sitä suuremmalla syyllä itse ainakin ottaisin etäisyyttä jos noin haukuttais!! Varsinki jos tavatessanne sinä todella osaat käyttäytyä ja olet ystävällinen yms. mut niinkuin kirjoitit että anoppisi ei osaa, niin syyttäköön silloin hän, aikuinen ihminen, itseään siitä ettet sinä halua tavata.

Sitä suuremmalla syyllä itse ainakin ottaisin etäisyyttä jos noin haukuttais!! Varsinki jos tavatessanne sinä todella osaat käyttäytyä ja olet ystävällinen yms. mut niinkuin kirjoitit että anoppisi ei osaa, niin syyttäköön silloin hän, aikuinen ihminen, itseään siitä ettet sinä halua tavata.

Juu osaan käyttäytyä, joskus ihmetyttää anopin käytös mua kohtaan. Kuitenkin kaikki ollaan aikuisia, niin kai hänkin voisi edes yrittää kohdella mua tasapuolisesti ja olla edes perusystävällinen.
Itse kuitenkin olen hänelle mukava ja kohtelias, mutta ei kai niitä välejä voi väkisin saada lämpimiksi. On tässä kuitenkin jo kuusi vuotta oltu miehen kanssa yhdessä, eikä tilanne ole muuttunut ainakaan parempaan suuntaan.

Tekisi tosiaan mieli lopettaa yhteydenpito kokonaan, mutta jotenkin tuntuu etukäteen pahalta se paskanpuhuminen (aivan kuin sitä ei nyt jo olisi), mitä siitä sitten seuraisi. :/

Vaikeaa. En ole myöskään nähnyt asiakseni ottaa tätä puheeksi anopin kanssa, koska se luultavasti vain pahentaisi tilannetta entisestään. Niinpä on vain annettava olla ja toivoa parasta.

Omat vanhempani tosiaan ovat myös miehelleni ihania, ja varmasti ovat ikionnellisia tulevista lapsistamme. :)

Juu osaan käyttäytyä, joskus ihmetyttää anopin käytös mua kohtaan. Kuitenkin kaikki ollaan aikuisia, niin kai hänkin voisi edes yrittää kohdella mua tasapuolisesti ja olla edes perusystävällinen.
Itse kuitenkin olen hänelle mukava ja kohtelias, mutta ei kai niitä välejä voi väkisin saada lämpimiksi. On tässä kuitenkin jo kuusi vuotta oltu miehen kanssa yhdessä, eikä tilanne ole muuttunut ainakaan parempaan suuntaan.

Tekisi tosiaan mieli lopettaa yhteydenpito kokonaan, mutta jotenkin tuntuu etukäteen pahalta se paskanpuhuminen (aivan kuin sitä ei nyt jo olisi), mitä siitä sitten seuraisi. :/

Vaikeaa. En ole myöskään nähnyt asiakseni ottaa tätä puheeksi anopin kanssa, koska se luultavasti vain pahentaisi tilannetta entisestään. Niinpä on vain annettava olla ja toivoa parasta.

Omat vanhempani tosiaan ovat myös miehelleni ihania, ja varmasti ovat ikionnellisia tulevista lapsistamme. :)

Ota etäisyyttä ja hyväksy, että anoppi ei koskaan ehkä tule hyväksymään sua. Meillä anopille oma tytär ja tyttären lapset on kaikki kaikessa, eikä sitä muuta mikään...

kateushan johtuu siitä, että jollakin on jotain sellaista, mitä sinulla ei ole. oletteko suunitelleet lasta? ja jos minulla olisi katkeran ja leuhkan maine, koittasin korjata sen ensin, ja jos ei auttas, niin ei sitten.

Yhteistyössä