Miten menot jaettaisiin?

Ryysyrannan rinsessa

Aktiivinen jäsen
17.07.2009
3 884
0
36
Miehellä huomattavasti isommat tulot kun mulla, mut nyt menee hermo.

Miten menot jaettaisiin reilusti niin et kummatkin osallistuisi menoihin suhteutettuna tulojen määrään? Pakolliset yhteiset menot vuokra 600?, pvähoito 60?, iltis 70?.

Miten lasten menot jaetaan?
:ashamed:

Miten muilla?

Jos asutaan samassa taloudessa, miksi niitä pitäisi sen kummemmin jakaa?

Laittakaa vaikka yhteiselle tilille kummatkin 70% tuloistanne joista maksetaan vuokrat ja pakolliset menot ja lasten hankinnat, ja kummatkin omalla 30% tekee mitä haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:

Siten kun ne sovitte keskenään! Ei kai täällä kukaan teidän menoja päätä!

Mä maksan ihan itse ja yksin lainanlyhennykseni 1400,-/kk, teidän vuokra nyt vaan on niin pieni, että sen nyt maksaa vaikka viikkorahoista.

Miten menot jaettaisiin reilusti niin et kummatkin osallistuisi menoihin suhteutettuna tulojen määrään? Pakolliset yhteiset menot vuokra 600?, pvähoito 60?, iltis 70?.

Miten muilla?

meillä menee niin et mies maksaa suurempituloisena lainan, vastikkeen aj hoitomaksun joka on sen 233e

minä maksan auton vakuutuksen, kotivakuutus, likan vakuutus ja tytön vaatteet. maksoin katsastuksen ja mies anto korjaukseen rahaa ku tuli muutaman satasen lasku ja mun palkka ei ny kaikkeen piisaa.

mä maksan lehdet ja omat laskut. yleensä maksan sähkön ja mies netin.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
Miehen tulot normaali kuukautena noin 1400?, mun 400?, jos lapsilisiä ei lasketa mukaan.

Mitä jos menisitte oikeisiin töihin?

haha hah. Tosi hauskaa. Jään äitiyslomalle kohta, miehellä nyt hiljasempaa niissä "oikeissa" töissä.

no sitten ei ole hoitomaksuja, jos kotiin jäät.

yhteiselle tilille rahat ja sieltä maksellaan.
en näe ideaa varsinaisesti ruveta perheen sisällä erittelee rahoja ja kuluja. jos on kumpikin vanhempi terve eikä oo mitään esim.peliongelmia.

Meillä on yhteiset rahat. Pitkään on pitänyt ottaa vain yksi tili käyttöön, mutta ei sitten kuitenkaan ole tarvinnut. Se maksaa, joka jaksaa... Yleensä mies maksaa, koska mä oon ollut viimeiset 2 vuotta äitiyslomalla/hoitovapaalla. Ei ongelmia. En ymmärrä, miksi pitäisi jotenkin jakaa. Molemmat saa suunnilleen ostaa sen, mitä haluaa. Meillä on aikalailla samanlainen käsitys asioista.

Jos tarkemmin haluat tietää niin, mies maksaa asuntomenot, vakuutukset, kännykät ym. ja käy yleensä ruokakaupassa. Mä maksan lasten vaatteet, tavarat ja lasten ja omat arkiset menoni. Mutta miehellä on meidän molempien verkkopankkitunnukset käytössä ja voi maksaa kumman tililtä haluaa. Yleensä kyllä omaltaan. Mies siis hoitaa laskut, mä muistutan niistä ja kerään ne yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
yhteiselle tilille rahat ja sieltä maksellaan.
en näe ideaa varsinaisesti ruveta perheen sisällä erittelee rahoja ja kuluja. jos on kumpikin vanhempi terve eikä oo mitään esim.peliongelmia.

Meillä siis tähän asti yhteinen tili johonmenee rahat. Jotenkin mies ei kässää kuinka paljon laskuihin menee, sekä ruokaan. Aina pientä napinaa rahan vähyydestä jne.

Ajattelin et se sais kokeilla itse hoitaa kaiken, säästäsin itseni tällä siltä että tämä parisuhde muodostuu pikkuhiljaa yhdeksi isoksi ongelman ratkaisu tehtäväksi.

Miten muilla?

meillä asia on hyvin yksinkertaista, kun kaikki raha on yhteistä. ei lasketa kuka on tienannu mitä ja kuka maksaa mitä. tulot on yhteisiä ja menot on yhteisiä. En oo ikinä tajunnu että jos ollaan parisuhteessa ja samaa perhettä niin rahoja käsitellään kuin kämppikset eli että on sun rahat ja mun rahat. Kun ollaan yhtä niin rahatkin pitää olla yhtä.

Ne on nyt yhtä. Mutta ajattelin antaa ukolle mahdollisuuden huomata kuinka kallista se eläminen ruokineen ja laskuineen on.

Minä maksan yhteiseltä tililtä laskut, ruuat bensat kaiken. Sillä ei taida olla käsitystäkään paljonko mikäkin maksaa....

Jos sinun tulosi ovat n. 20 prosenttia koko talouden tuloista, niin sitten voisit maksaa myös 20 prosenttia pakollisista menoista eli 160 euroa.

Se olisi ainakin suhteutettu tuloihin ja siten reilua. =)

Meillä mies tienaa reippaasti enemmän ja meillä menot maksetaan siten että mies maksaa kaikki laskut ja tankkaa auton, mä puolestani ostan pääsääntöisesti sapuskan pöytään, lapsille vaatteet ja sisustelen kotia.

Mulle on sikäli se ja sama että kuka maksaa mitäkin, koska loppukuusta molempien tilien saldo on kuitenkin liki 0? :saint: