Miten mie saisin lapsen kakkaamaan pottaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos!

Vieras
Lapsonen, vähän reilu 2v., oppi oikein hienosti päiväkuivaksi. Mutta vain pissin osalta, kakka tulee sujuvasti housuun :D

Liekkö hän sitten pelkää sitä pottaan kakkaamista, vai mikä lie, mutta neuvoista huolimatta kakka mennään aina tekemään nurkan taakse, vaikka juuri olisi istua töröttänyt potalla pitkän tovin. Tosin pari kertaa hän teki kakan pottaan ja itsekin sitä iloitsi, mutta sitten tuli joku "lukko".

Olisiko teillä antaa hyviä neuvoja?

Anna lapselle aikaa. Meillä poitsun kanssa ei mikään tehonnut ei lahjonta eikä edes kiristys. Istuttiin kyllä pöntöllä ja pissi tehtiin pönttöön mut ei kakkaa.
Sitten yks kerta ihan vahingossa kakka tuli ja poitsu rupesi itkemään. Oli pelännyt tehdä kakkaa pönttöön (potalla ei halunnut istua ollenkaan) siitä meillä lähti.

Kokeile haluaisiko tehdä pöntölle? Muuta en osaa siulle neuvoa

meillä pikku mies laitto itte kakkaa varten vaipan, pissa tuli kuiten pönttöön. sitte kävi pikkusen vanhempi poika kylässä ja sille tuli kakka hoppu niin alko meitin poikaki käymään pöntöllä. pottaa meillä ei ollu ku pari vkoa, pissat oli aina lattialla ja istuma pissa ei onnistunu pöntöllä, aina vaatteilla kun tuli niin painella ku viimeseen pidätti. nyt ei voi olla kuulemata koska pissalla kun kauhea lorotus kuluu. :)
lapsi oppii kun on aika, ei siihen muu auta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ethän ole moittinut, jos kakka on tullut lattialle tai housuun? Se on yleisin tapa säikäyttää lapsi kakkalle nurkan taakse, häpeilee kakkaansa.

Myönnän suuresti häveten, että aluksi moitittiin niin housupissien kuin -kakankin jälkeen. Ihan käsittämättömän tyhmiä oltiin, harmittaa kamalasti! Aika nopeasti kuitenkin käsitin tyhmyyteni ja senpä jälkeen tyttö oppi päiväkuivaksi hämmästyttävän pian.

Kun kakat nyt tulee housuun, mie kysyn että mihis ne pitikään tehdä. Tyttö kertoo topakasti, että "pottaan" ja sitten kehun ja halaan. Tuumaan vielä, että ehkä ensi kerralla sitten, kyl sie typykkä vielä opit :)

Eli itse olen tehnyt hallaa pottaan oppimiselle, mutta nyt yritän korjata virheitäni.

Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Anna lapselle aikaa. Meillä poitsun kanssa ei mikään tehonnut ei lahjonta eikä edes kiristys. Istuttiin kyllä pöntöllä ja pissi tehtiin pönttöön mut ei kakkaa.
Sitten yks kerta ihan vahingossa kakka tuli ja poitsu rupesi itkemään. Oli pelännyt tehdä kakkaa pönttöön (potalla ei halunnut istua ollenkaan) siitä meillä lähti.

Ei meilläkään lahjonta tepsi. Olen yrittänyt suklaakakulla ja vaikka millä :D En minä ole varma, pelkääkö tyttöseni, koska silloin tosiaan oli ihan riemuissaan, kun se kakka pottaan tipahti.

Pönttöä typykkä taitaa vielä pelätä, mutta pikkuhiljaa voitais ruveta siihen tutustumaan.

Noin se tosiaan taitaa olla, että lapsi oppii kun aika on kypsä.
Jo viime kesänä äitini hoputti, että johan se lapsi on saatava vaipoista eroon. Meidän tyttö ihan kammosi pottaa silloin, joten tuumasin vaan äiteelle, että annetaas lapsen kasvaa. Ehkä voisin nyt tuumata itselleni saman asian ja pestä ihan rauhassa kakkahousuja. Aikansa kutakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:

Ei meilläkään lahjonta tepsi. Olen yrittänyt suklaakakulla ja vaikka millä :D En minä ole varma, pelkääkö tyttöseni, koska silloin tosiaan oli ihan riemuissaan, kun se kakka pottaan tipahti.

Pönttöä typykkä taitaa vielä pelätä, mutta pikkuhiljaa voitais ruveta siihen tutustumaan.

Meilläkin teki potalle reilu vuoden vanhana kakan pottaan ja siitä kehuttiin ym. ym. Mutta yks kaks ei halunnut istua enää potalle. Kuivaksi niin päivä kuin yö oppi tosi nopeesti mut kakan kanssa taisteltiin pitkään.

Oltiin vaunun kanssa reissussa ja siellä kertoi hädästä ja teki vaunun vessaan, mut kotiin päästyämme ei ollut toivoakaan että olis tehny muualle kuin housuun.

Roska-autoa halusi kovin ja sen lupasin palkkioksi mut ei siitäkään loppujen lopuksi ollut mitään hyötyä. Tosin auton sai kun kakka meni pönttöön.

Ehkä ei ole vielä aika oppia kakan tekoa, koska ainakin meillä on sen jälkeen ruvennut ilmoittamaan hädästä.

Yhteistyössä