Miten miehen saa siivoon jälkensä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cathryn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cathryn

Aktiivinen jäsen
17.12.2004
1 621
0
36
|O |O |O
Rapesin sille aamulla, kun huokasin 1-vuotiaan kiukuttelukohtauksen (syödessä, niin tapahtuu JOKA kerta) jälkeen pyykkiä laittaessani, että kyllä sitä muutakin vois välillä tehdä. Mies sano, että kyllä hänkin tekis muuta, kun keikkuis tellingeillä aina vaan. Sitten sano, että miksen mee tekee ulkohommiakin, niinkuin naapurin rouva, on joka päivä niiden raksalla painaa raskaita hommia.

Kyllä sieppas! JOO, niillä on 9 ja 11 vuotiaat tytöt, Kastelli tuo tavaran nenän eteen ja sen kus vaan nostelet paria lautaa, miehet laittaa ne paikalleen, että :headwall: :headwall:

Sitten valoitin äijjää, että toivoisin hänen siivoovan jälkensä itse (niinkuin 10 vuotta olen jo toivonut :( ), niin hän taas piti puheen siitä, että pitäisikö hänen kotihommatkin tehdä! :o

Jaa miten niin, kun kyse oli vaan OMIEN jälkien siivoomisesta?! :laugh: Kehtas vielä sanoo, että eilen toi pesuhuoneesta MUN pikkuhousuja kasan (tasan yhdet oli muuten), että kyllä hänkin mun jälkiä siivoo. Olin ihan, että sanaton. :o :o Kun sain sanoja suustani, sanoin, että mulla on varaa jättää jotain johonkin, kun kuitenkin ne siivoon ITSE. Ei kukaan tuu mulle sanoo, voisitko viedä nämä ja nämä omat vaattees kaappiin yms. ja sitten itse luvata aina, että joo. Ja mitään ei tapahdu.

Yleensä meillä onkin niin, että mulla menee hermo odotteluun ja joojottelluun ja siivoon sitten kaikki herran tavarat, ruokapöytä-sotkut yms. Eilenkin siivosin tästä työhuoneen lattalta VIEMÄRIPUTKIA 3 muovikassillista, kun hän vähän niitä oli lajitellu. Voi elämä! :o :'(

Lapset saa hyvää esimerkkiä, että ei tartte tehdä itte mitään, kyllä äiti siivoo kuitenkin.

|O |O |O :headwall: :headwall: :headwall:

MIesten logiikkaa ei useinkaan voi ymmärtää, joten parempi kun ei yritäkään.

EX aikoinaan oli sitä mieltä, että voisin ihan hyvin olla puusavotassa apuna, kuten joku tuntemansa nainenkin oli miehellään - meillä mahtoi olla silloin vauva, 1vee 3vee ja 4vee -lapset ja heidän kanssaan olisi vielä metsässä pitänyt olla apuna. Mitään äitiyslomaa en koskaan pitänyt noiden vanhempien aikaan ja aika hirveää oli se lastenhoito töiden ohessa - kevyitä on nämä palstalaisten kauhutarinat niihin verrattuna.

Ai mitenkö? No ei mitenkään. Kerronpa esimerkin.

Olen eronnut lasteni isästä 5½ vuotta sítten. Nyt männä viikolla lähdin maanantain ja tiistain välisenä yönä työmatkalle ja palasin sieltä perjantai-iltana. Sillä välillä exän eli lasten isän oli puhe tulla "talonvahdiksi" eli siis majailemaan meille lasten kanssa. Oletin että diiliin kuuluu normaalit proseduurit, mutta väärässäpä olin.

Kun tulin kotiin, astianpesukoneessa odotti vajaa koneellinen orastavassa homeessa olevia astioita, uudet likaiset oli jätetty altaasen lillumaan. Pyykkikaappi tursusi pyykkiä, mutta oliko yhtään pesty? Ei. Sen sijaan koneen luukku oli pamautettu tiiviisti kiinni, eli kone haisi maailmanlopulle ja jouduin pestä sen kaksi kertaa tyhjänä 90 asteessa ennenkuin pääsin pyykin kanssa tositoimiin. Lisäksi exän isällä oli eilen tasavuotissynttäribileet, joihin siis lapsille olisi luonnollisesti ollut hyvä olla vaatteet katseltuna valmiiksi edes niiltä osin, ettei osa suunnitellusta asukokonaisuudesta satu esim. olemaan pyykissä. No, arvaatte varmaan.. :xmas: Kun "mä ajattelin että kyllä niillä varmaan jotain on päälle laittaa." Just.

Ja mitkä olivat isän perusteet sille, ettei mitään ollut tehty? "No kun me oltiin siellä niin vähän, periaatteessa vaan nukkumassa käytiin" Tiedän tosin, että tuokin totuus on hieman venytetty, vaikka paljon mummolassa ovat oleilleetkin. Yritä siinä sitten selittää, että kyllä meilläkin on aina puhtaita vaatteita ja astioita mistä ottaa ja ruokaa kaapissa, vaikkei mekään koko aikaa kotona olla. Mutta jotenkin ne homaat vaan tulee tehneeksi, kun tietää ja tajuaa että ilman ei pärjää.

Mutta yhtä kaikki ja summa summarum; mies ei opi tiettyjä asioita koskaan, ei edes eron jälkeen. Aina vaan saa vääntää samoista asioista. :D

:hug: tiedän miten ärsyttävää toi on :kieh: meillä ukko siivoilee muuten jälkensä mut omia vaatteita jättelee ympäri kämppää ja lisäksi valittaa mulle kun on kauhee sekasotku! |O siis itehän se on sen aiheuttanu :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:

EX aikoinaan oli sitä mieltä, että voisin ihan hyvin olla puusavotassa apuna, kuten joku tuntemansa nainenkin oli miehellään - meillä mahtoi olla silloin vauva, 1vee 3vee ja 4vee -lapset ja heidän kanssaan olisi vielä metsässä pitänyt olla apuna. Mitään äitiyslomaa en koskaan pitänyt noiden vanhempien aikaan ja aika hirveää oli se lastenhoito töiden ohessa - kevyitä on nämä palstalaisten kauhutarinat niihin verrattuna.

Kyllä jokaisen oma tarina on se tarina, mikä eniten koskettaa omaa elämää. Musta on typerää ruveta vertailemaan, että mulla on esim. kamalampaa, kuin sulla. Ei sulla oo mitään tähän verrattuna. :headwall: :/

(Tää nyt lähti aiheen vierestä, mutta empä alottanu..)

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Ai mitenkö? No ei mitenkään. Kerronpa esimerkin.

Olen eronnut lasteni isästä 5½ vuotta sítten. Nyt männä viikolla lähdin maanantain ja tiistain välisenä yönä työmatkalle ja palasin sieltä perjantai-iltana. Sillä välillä exän eli lasten isän oli puhe tulla "talonvahdiksi" eli siis majailemaan meille lasten kanssa. Oletin että diiliin kuuluu normaalit proseduurit, mutta väärässäpä olin.

Kun tulin kotiin, astianpesukoneessa odotti vajaa koneellinen orastavassa homeessa olevia astioita, uudet likaiset oli jätetty altaasen lillumaan. Pyykkikaappi tursusi pyykkiä, mutta oliko yhtään pesty? Ei. Sen sijaan koneen luukku oli pamautettu tiiviisti kiinni, eli kone haisi maailmanlopulle ja jouduin pestä sen kaksi kertaa tyhjänä 90 asteessa ennenkuin pääsin pyykin kanssa tositoimiin. Lisäksi exän isällä oli eilen tasavuotissynttäribileet, joihin siis lapsille olisi luonnollisesti ollut hyvä olla vaatteet katseltuna valmiiksi edes niiltä osin, ettei osa suunnitellusta asukokonaisuudesta satu esim. olemaan pyykissä. No, arvaatte varmaan.. :xmas: Kun "mä ajattelin että kyllä niillä varmaan jotain on päälle laittaa." Just.

Ja mitkä olivat isän perusteet sille, ettei mitään ollut tehty? "No kun me oltiin siellä niin vähän, periaatteessa vaan nukkumassa käytiin" Tiedän tosin, että tuokin totuus on hieman venytetty, vaikka paljon mummolassa ovat oleilleetkin. Yritä siinä sitten selittää, että kyllä meilläkin on aina puhtaita vaatteita ja astioita mistä ottaa ja ruokaa kaapissa, vaikkei mekään koko aikaa kotona olla. Mutta jotenkin ne homaat vaan tulee tehneeksi, kun tietää ja tajuaa että ilman ei pärjää.

Mutta yhtä kaikki ja summa summarum; mies ei opi tiettyjä asioita koskaan, ei edes eron jälkeen. Aina vaan saa vääntää samoista asioista. :D
Jotain hyvää vissiin siinä, että ootte eronnu. Ei tartte arjessa repiä pyllyänsä, kun äijjä ei tajua mitään. :whistle: =) Ihan siis näin leikillään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:

Kyllä jokaisen oma tarina on se tarina, mikä eniten koskettaa omaa elämää. Musta on typerää ruveta vertailemaan, että mulla on esim. kamalampaa, kuin sulla. Ei sulla oo mitään tähän verrattuna. :headwall: :/

=) en tarkoittanut vertailla, vaan tarkoitin että kun täällä näitä juttuja voinko jättää lapseni sekunniksi vessakäynnin ajaksi ovi avoinna istumaan syöttötuoliin tms. niin en edes uskalla kertoa millaisen vauva/taapero/varhaislapsuuden nuo meidän isommat lapset ovat eläneet ja sitä pidettiin vielä "normaalina" siellä missä elimme ja pointtina miehiin liittyen tuo, että EX piti sitä melkein paapomisena ja laiskotteluna vielä :whistle:

Joo, ei mitenkään. 20 vuotta olen isännälle asiasta sanonut, arvaas vaan onko oppi mennyt perille? :kieh: Muutoin meidän isäntä on kyllä hyvä mies, ei voi muuta hänessä moittia kuin tuota yhtä asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:

=) en tarkoittanut vertailla, vaan tarkoitin että kun täällä näitä juttuja voinko jättää lapseni sekunniksi vessakäynnin ajaksi ovi avoinna istumaan syöttötuoliin tms. niin en edes uskalla kertoa millaisen vauva/taapero/varhaislapsuuden nuo meidän isommat lapset ovat eläneet ja sitä pidettiin vielä "normaalina" siellä missä elimme ja pointtina miehiin liittyen tuo, että EX piti sitä melkein paapomisena ja laiskotteluna vielä :whistle:

Ok, ymmärsin sitten väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Joo, ei mitenkään. 20 vuotta olen isännälle asiasta sanonut, arvaas vaan onko oppi mennyt perille? :kieh: Muutoin meidän isäntä on kyllä hyvä mies, ei voi muuta hänessä moittia kuin tuota yhtä asiaa.
Joo, kyllä meidänkin isi menettelee, mutta välillä vois *hngggggh* puristaas sitä naamasta, että "eksää ny äijjä tajua!". :whistle:

Onko sun miehellä jotain "omaa paikkaa" teidän kämpässä tai omaa autoa? Kanna ne sen jättämät rojut sinne :kieh: Mä annoin miehen viikon ajan jättää roinansa just siihen mihin ne kädestä putos ja sitten kannoin ne sen puolelle sänkyä :D Jotenkin meni tämä hienovarainen vihje perille, ei se sitä kyllä kauan muistanu :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Onko sun miehellä jotain "omaa paikkaa" teidän kämpässä tai omaa autoa? Kanna ne sen jättämät rojut sinne :kieh: Mä annoin miehen viikon ajan jättää roinansa just siihen mihin ne kädestä putos ja sitten kannoin ne sen puolelle sänkyä :D Jotenkin meni tämä hienovarainen vihje perille, ei se sitä kyllä kauan muistanu :laugh:

No on toi autotalli. Mutten kyllä rupee kanteleen mihinkään ylimääräseen paikkaan mihinkään. Pitäis varmaan vaan kylmän viileesti jättää kaikki roinat paikalleen, siihen mihin äijjä ne jättää, niin huomais ittekkin, miten sottanen on. No, tääkää ei voi toteutua, kun mää en itte voi elää sotkun keskellä. :/

Niin ja tää meidän "kämppä" on 250 neliöö ok-talo, 2 kerrosta. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Niinhän se on että mielummin sitä noukkii ne roinat kun elää paskan keskellä vaikka se sotkeminen ärsyttää :/

Niimpäh. Ja se ärsyttää ihan sikana, kun ite tietää, että mies on aikuinen (vai onkohan se?) ja ymmärtää, että jäljet siivotaan, toisin kuin lapset, joiden sotkun nyt nippanappa voi siivota AINA valittamatta. :whistle: Lapset kun on lapsia, ei niiltä täydellisyyttä voi vaatia, niinku ei mieheltäkään, mutta jotain yritystä sentään. Mistä voi tulla johtopäätelmään, että miehet on lapsia.

:D :D

Meillä ongelmana on aina ollut miehen likaiset vaatteet mitkä lojuu missä milloinkin kasoina, mutta minä olen nyt sanoutunut irti niiden keräämisestä. Pienten lasten kanssa on muutenkin siivoamista. Potkin ne lipastojen ja sängyn alle pois silmistä ja jaloista ärsyttämästä, ja annan miehen ihmetellä missä se ja se paita on, missä verskat on, jne. Tätä on nyt hetki jatkunut ja miestä alkaa jo vähän ärsyttää :) Pikkuhiljaa alkaa tajuamaan että pesen vaan ne vaatteet mitkä on likapyykkikorissa.. :D Ehkä ilkeää, mutta en jaksa aina kerätä niitä ja pyytää (ja motkottaa) ettei jätä likaisia alushousuja, sukkia, t-paitoja lattialle..

Mieheni kanssa olen huomannut, että kyllä hän oppii, mutta tosi tosi hitaasti..

Yhteistyössä