Miten miehen saisi ymmärtämään, että asunnon vaihto on edessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Hänen mielestä kun mahdutaan tähän oikein hyvin ja ei mitään tilaa tarvita ja hänelle on tärkeintä että on sänky. Itse saan ihottumaa kun tilaa ei ole oikein mihinkään ja lapsilla ei ole omaa huonetta jne. Nyt löysin ihan läheltä unelma asunnon! Siis ihan unelman. Mies ei suostu edes miettimään, eikä ainakaan lähteä katsomaan. Tämä on ihan toivotonta :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Anna kaaoksen kasvaa , niin eiköhän se ukkelikin huomaa, ettei kämppään enää mahdu. Minkä kokoinen asunto teillä on?

3h ja keittiö, mutta kun meillä ramppaa koko ajan pitkänmatkan vieraita niin yksi huone on "vierashuone" ja lapsilla ei ole sitten yhtään oma tilaa mihin voisi leluja ym. laittaa. Olohuoneessa leluja jne. tässä siis kaksi makuuhuonetta ja olohuone+keittiö

Muistan elävästi: neitin isän kanssa oli aina sama vääntö. Hänen mielestään me mahduttiin loistavasti tytön kanssa 2 h + kk:n, neliöitä yhteensä jotain vajaa 50.

Minun mielestä ei. Minun mielestä olisi hyvä ollut varautua siihen kun tyttö kasvaa, jotta olisi ollut sitten lasten huone erikseen. Mies ei katsonut että olisi ollut aiheellista.

Kumma kyllä: kun mä pakkasin kimpsuni ja kampsuni ja karkasin toisen miehen matkaan, tytön isä osti talon meitä varten siinä vaiheessa.

Ihan pikkusen myöhästyi siitä lähdöstä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Anna kaaoksen kasvaa , niin eiköhän se ukkelikin huomaa, ettei kämppään enää mahdu. Minkä kokoinen asunto teillä on?

3h ja keittiö, mutta kun meillä ramppaa koko ajan pitkänmatkan vieraita niin yksi huone on "vierashuone" ja lapsilla ei ole sitten yhtään oma tilaa mihin voisi leluja ym. laittaa. Olohuoneessa leluja jne. tässä siis kaksi makuuhuonetta ja olohuone+keittiö

jotenkin kummallista että on vierashuone ton kokosessa asunnossa, voishan lapset nukkua teidän huoneessa silloin kun on vieraita. Antaisitte lapsille sen yhden makkarin

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

jotenkin kummallista että on vierashuone ton kokosessa asunnossa, voishan lapset nukkua teidän huoneessa silloin kun on vieraita. Antaisitte lapsille sen yhden makkarin

on ne lasten sängyt tuolla huoneessa, mutta ei sinne muuta mahdukaan. Ei sitä lastenhuoneeksi voi sanoa kun siellä on vaan sängyt.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

on ne lasten sängyt tuolla huoneessa, mutta ei sinne muuta mahdukaan. Ei sitä lastenhuoneeksi voi sanoa kun siellä on vaan sängyt.

Nykyään tehdään käsittämättömän pieniä huoneita asuntoihin. Hyvä, että tosiaan mahtuu tuo sänky. Ahdasta tulee, jos laittaa vaatekaapit ja vaikka koulupöydän. Voitko kuvitella, että me asuttiin aiemmin neliössä, jossa oli yläkerrassa kolme makkaria ja saunatilat ja alhaalla oh ja keittiö. Neliöitä oli 89 !! Ei ollut järin isot makuuhuoneet.

No kuinka iso se makkari on? Ja olisko parempi, jos vaihtaisitte oman huoneen ja lastenhuoneen paikkoja?

Meidän kaksiossa on n.20 neliöö makkari ja olkkari, kaikkiaan 65 neliöö tää kämppä. Sen takia ostettiin, et mahtuu näihin huoneisiin jotain. Toisekseen oli aika edullinenkin ja kuitenkin lähellä keskustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:

No kuinka iso se makkari on? Ja olisko parempi, jos vaihtaisitte oman huoneen ja lastenhuoneen paikkoja?

Tämä ei ole mahdollista, koska meidän makkarissa on ovi, joka menee takapihalle eli ulos! Meidän poika 3v kävelee unissaan ja en uskalla edes ajatella jos lähtisi yöllä ulos!!! Muuten olisi makkari isompi ja siitä tehtäisiinkin lastenhuone. Tämä on tosi vaikeaa. Ovea kun ei saa sisältä päin lukkoon :headwall: Tosi käteviä nämä 80-luvun ratkaisut!

me ostettiin juuri 4h ja meitä on nyt 4+elukat,kohta 5+elukat. nyt on kolmio ja viä mahdutaan tähän kun nuorin on viä pinnasängyssä meidän huoneessa. kolmenkanssa tulis jo ahdasta.

Tämä ei ole mahdollista, koska meidän makkarissa on ovi, joka menee takapihalle eli ulos! Meidän poika 3v kävelee unissaan ja en uskalla edes ajatella jos lähtisi yöllä ulos!!! Muuten olisi makkari isompi ja siitä tehtäisiinkin lastenhuone. Tämä on tosi vaikeaa. Ovea kun ei saa sisältä päin lukkoon :headwall: Tosi käteviä nämä 80-luvun ratkaisut!

Laittakaa oveen ketjulukko?

Miksi et ap tee näin: isoon huoneeseen siihen takaoveen lukko. Ihan sama minkälainen, vaikka salpa oven yläreunaan tai joku muu ratkaisu, millä oven saa teljettyä ja lukittua. Ja isosta huoneesta sitten lastenhuone.
Te aikuiset menette pienempään makuuhuoneeseen.

Kun vieraita tulee yökylään asti, he nukkuvat olohuoneessa tai ihan sama missä, patjalla lattialla, vierassohvalla tai missä vaan.

Minä olen kamalan itsekäs, mutta olen sitä mieltä että minun ei tarvitse luovuttaa vieraille sänkyäni eikä minun lasteni tarvitse luovuttaa sen enempää sänkyään kuin huonettaankaan !!

Poikkeuksen teen, jos on harvinainen vieras ja esim. vauvan kanssa tms. mutta ihan perusvieraat, tai jos usein rampataan, niin sitten nukkuvat ja ovat missä sopivat, ja jos ei kelpaa niin menkööt hotelliin.
Jos kerran se mies ei suostu isompaan menemään.

AP:lle tulee ongelma siinä vaiheessa kun lapset kasvaa, kun pitäisi kouluun mennä ja olla omaa rauhaa, että saa tehdä läksyt ja tilaa sen verran, että voisikavereita kutsua kylään.

Kuinka paljon neliöitä teillä on kun on noin pienet makuuhuoneetkin?
Meillä kolmio 76,5 neliöö ja me 3 plus 2 kissaa mahdutaan tänne oikein hyvin.
Meidän makkari 11 neliöö, pojan huone 15 neliöö, olkkari 21 neliöö, keittiö 11 neliöö, eteinen, vessa, kylppäri ja vaatehuone vie loput.

Alkuperäinen kirjoittaja voi ei :
Miksi et ap tee näin: isoon huoneeseen siihen takaoveen lukko. Ihan sama minkälainen, vaikka salpa oven yläreunaan tai joku muu ratkaisu, millä oven saa teljettyä ja lukittua. Ja isosta huoneesta sitten lastenhuone.
Te aikuiset menette pienempään makuuhuoneeseen.

Kun vieraita tulee yökylään asti, he nukkuvat olohuoneessa tai ihan sama missä, patjalla lattialla, vierassohvalla tai missä vaan.

Minä olen kamalan itsekäs, mutta olen sitä mieltä että minun ei tarvitse luovuttaa vieraille sänkyäni eikä minun lasteni tarvitse luovuttaa sen enempää sänkyään kuin huonettaankaan !!

Poikkeuksen teen, jos on harvinainen vieras ja esim. vauvan kanssa tms. mutta ihan perusvieraat, tai jos usein rampataan, niin sitten nukkuvat ja ovat missä sopivat, ja jos ei kelpaa niin menkööt hotelliin.
Jos kerran se mies ei suostu isompaan menemään.

AP:lle tulee ongelma siinä vaiheessa kun lapset kasvaa, kun pitäisi kouluun mennä ja olla omaa rauhaa, että saa tehdä läksyt ja tilaa sen verran, että voisikavereita kutsua kylään.

Meidän vieraat on sellaisia, että ei ne voi lattialla nukkua. Pitää olla sänky ja mielellään parisänky! Anoppi on halvaantunut ei voi nukkua lattialla. Lähin hotelli on Helsingissä ja siellä abnoppi onkin yöpynyt, mutta matkat edes takaisin tulee raskaaksi hänellekin, siksi laitettiin yksi aikuisten sänky tuonne lastenhuoneeseen, että vieraat voi nukkua siellä. Ketjulukko toki toimisi, mutta miten paloturvallisuus??? Minä kun ajattelen aina kaikki pahimman kautta. Nyt tuo on tosi hyvä varauloskäynti, jos ketjulukko niin saako nopeasti auki jos tulipalo syttyisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Kuinka paljon neliöitä teillä on kun on noin pienet makuuhuoneetkin?
Meillä kolmio 76,5 neliöö ja me 3 plus 2 kissaa mahdutaan tänne oikein hyvin.
Meidän makkari 11 neliöö, pojan huone 15 neliöö, olkkari 21 neliöö, keittiö 11 neliöö, eteinen, vessa, kylppäri ja vaatehuone vie loput.

Meillä on tosi iso olohuone ja keittiö.

Alkuperäinen kirjoittaja GLUTEUS MAXIMUS harmaana:
Meidän vieraat on sellaisia, että ei ne voi lattialla nukkua. Pitää olla sänky ja mielellään parisänky! Anoppi on halvaantunut ei voi nukkua lattialla. Lähin hotelli on Helsingissä ja siellä abnoppi onkin yöpynyt, mutta matkat edes takaisin tulee raskaaksi hänellekin, siksi laitettiin yksi aikuisten sänky tuonne lastenhuoneeseen, että vieraat voi nukkua siellä. Ketjulukko toki toimisi, mutta miten paloturvallisuus??? Minä kun ajattelen aina kaikki pahimman kautta. Nyt tuo on tosi hyvä varauloskäynti, jos ketjulukko niin saako nopeasti auki jos tulipalo syttyisi.

Ihan riittävän nopeasti tuon ketjulukon saa auki tarvittaessa. Mut jos epäilyttää, niin vaihtakaa se koko lukko sellaiseksi että pieni lapsi sitä ei saa vahingossa aukaistua.

Yhteistyössä