Miten miehenne osallistuu perhe-elämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyllästynyt"

Vieras
Miten kaiken kaikkiaan on vastuut jaettu?

Meillä minä hoidan:
lapset
kodin
ruoanlaiton
kaikki raha-asiat plus rahoitan miehen asioita, mies ei siis osallistu mihinkään kuluihin
pääsääntöisesti myös perinteiset "miesten työt" eli hommaan puut ja teen niistä halkoja, käytän auton huollossa, vaihdan renkaat jne.

Mies hoitaa:
leikkaa nurmikon

Ihan täysipainoisesti. Käy töissä ja minä kotona, joten kotihommat teen aika pitkälti, mutta on aina lasten kanssa, kun pääsee töistä. Lisäksi huoltaa autot, huolehtii puut sisään ja yleensä myös lämmittää sen leivinuunin. Ja kesällä leikkaa nurmikon. Ai niin, ja imuroi oikeestaan aina:)

Mies on koti-isä, minä olen töissä. Mies hoitaa lähes kaiken. Yhdessä sitten siivoillaan paremmin ja järkkäillään paikkoja. Laitan ruokaa, kun olen vapaalla. Mies leipoo, pyykkää, kokkaa... Ei ole valittamista kummallakaan.

Aamulla oli vauvan kanssa sen aikaa että sain syötyä aamupalan ja luettua lehden. Äsken laittoi ruuan uuniin ja lähti ulkohommiin, veikkaan että haravoimaan.
Ai juu, huomasin että oli putsannut yläkerran paskapytyn sellaisella ihmekivellä. Se oli uroteko, koska olen yrittänyt vaikka mitkä konstit sen pytyn putsaamiseen. Eilen samaisella aineella putsas kylpyhuoneen kaakelit ja altaat yms. Siivoaminen tosin ei ole yleensä se juttu jolla osallistuu, mutta lastenhoidolla, ruuanlaitolla ja kaupassa käymisellä.

Käy töissä, eli tuo rahat talouteen. Osallistuu lasten- ja kodinhoitoon aina kuin suinkin kykenee. Laittaa ruokaa, pesee pyykkiä, hoitaa piha- ja autohommat, kaikkea tätä tehdään molemmat. Ja tekee tämän mielellään :) Ja on lisäksi aviomies minulle :heart:

Minä hoidan:
kaikki lapsen asiat
ruoat
siivouksen
yleensä ruokaostokset
lapsen vaateostokset
taloustavarat

Mies hoitaa:
joitakin suurempia ostoksia (esim. pakastin)
autoasiat (renkaan vaihdot, huollot)
tekee halkoja ja lämmittää takkaa
käy töissä ja tuo rahat(?)

yhdessä:
useimmat suuremmat ostokset

aika lailla yhdessä touhutaan kodin askareissa. mies vaihtaa autoon renkaat. mies maksaa yleensä ruokaostokset, vuokran yms kuluja. ei mulla ois rahaa sellaisiin. mitä rahaa saan niin ostan itaselleni tarvittavaa tavaraa/vaatetta/koulukirjoja yms. Mies hakee saunaan puut halkoliiteristä. lapsia ei ole. minä pyykkään, laitamme molemmat ruokaa, siivoamme välillä yhdessä, mutta jotku spesiaalit jutut teen ihan itse. tällä hetkellä tykkäisin jos mies jäisi koti-isäksi mä mä kävisin töissä. mut ekana pitää hoitaa opiskelut loppuun. näin on hyvä nyt.

Ei ole eroteltu miesten ja naisten hommia, mies kyllä yleensä kokkaa, kun on siinä paljon parempi ja siksi käy yleensä ruokaostoksillakin. Yhdessä muuten tehdään kaikki, maalataan, naulataan, silitetään pyykkiä, siivotaan ja tehdään pihahommat. Enempää en edes kehtais pyytää.

Minä (hoitovapaalla):
Kaikki lapsiin liittyvä (vaatteet, vaipat, lelut, aktiviteetit, neuvolat jne.)
Ruuanlaitto (sis. kaikkien aamiaiset ja muutkin ruuat)
Pyykit ja vaatehuolto
Siivous
Suhteet sukulaisiin ym.

Mies:
Käy töissä ja nämä rahat yhteisiä.
Käy ruokakaupassa.
Tekee "miesten työt" ja on paljon rempannut.
On lasten kanssa sen, minkä ehtii töiltä, harrastuksilta ja remontilta.
Tekee halkoja ja sytyttää aamulla ensimmäisen pesällisen usein.

Joskus ärsyttää, mutta kun nyt tätä listaa katsoo, niin taitaa se mennä sittenkin aika tasan.

[QUOTE="siis";22394788]Ihan täysipainoisesti. Käy töissä ja minä kotona, joten kotihommat teen aika pitkälti, mutta on aina lasten kanssa, kun pääsee töistä. Lisäksi huoltaa autot, huolehtii puut sisään ja yleensä myös lämmittää sen leivinuunin. Ja kesällä leikkaa nurmikon. Ai niin, ja imuroi oikeestaan aina:)[/QUOTE]

Meilläkin imurointi on miehen hommia, sillä mä vihaan kaikista kotitöistä sitä. :D Muuten arjen pyöritys vauvan ja eläintenhoito, pyykit, ruuanlaitto jne. on mun vastuulla. Mies kyllä hoitaa nekin mitä duuneiltaan ehtii, ilman että tarvitsee pyytää. Ainoa, mitä tehdään yhdessä on kerta viikkoiset kauppareissut, sillä kaupassa käynti on myös rasittavaa puuhaa ja päästään siten helpommalla kun ostetaan kerralla viikon tarpeeseen kaikki mitä tarvitaan.

Yhteistyössä