Ärsyttää kun mies hoitaa oman osuuden kotitöistä rahalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rouvashenkilö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23874961]No kun nyt noin asian ilmaiset, niin miehesi on vähän kusipää. Kai maksatte sulle jotain eläkesäästöä, kun olet hoitovapaalla?[/QUOTE]

Niin mitään tommostakaan ei ole... mutta emmä siitä huolissani ole, koska on meillä kuitenkin omaisuutta. Ja on mullakin miehen mulle ostamia osakkeita, mutta hän hallinnoi niitä. Maksaa osingoista puolet mulle ja muut menee sitten hänen mukaansa siihen, että osakkeiden arvo kasvaa...

Ja mies sanoo, että periaatteessa hän maksaa mulle palkkaa, koska meil on yhteinen tili. Mun mielestä toi on vähän alentavaa kans.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23875016:
Laita siis miehellesi enemmän hommia. Turhahan sun on paahtaa, jos se voi kerran ostaa jonkun tekeen ne hommat.

Ei se suostu ottamaan "koska tekee niin paljon duunia". Oikeesti sen työ on todella kiva ja se viihtyy siellä niin hyvin, että melkein joskus tuntuu, että se tekis sitä vaikka ilmaseks

[QUOTE="ap";23875002]Niin mitään tommostakaan ei ole... mutta emmä siitä huolissani ole, koska on meillä kuitenkin omaisuutta. Ja on mullakin miehen mulle ostamia osakkeita, mutta hän hallinnoi niitä. Maksaa osingoista puolet mulle ja muut menee sitten hänen mukaansa siihen, että osakkeiden arvo kasvaa...

Ja mies sanoo, että periaatteessa hän maksaa mulle palkkaa, koska meil on yhteinen tili. Mun mielestä toi on vähän alentavaa kans.[/QUOTE]
Hoitovapaa ei onneksi kestä ikuisesti ja tilanteenne on väliaikainen. Kun palaat takaisin töihin, voit hyvällä omalla tunnolla palkata viikkosiivoojan menettämättä kampaajalla käyntejäsi ja matkojasi.

[QUOTE="ap";23874773] Mun mielestä on vaan tyhmää maksaa noista kotihommista.[/QUOTE]

Monen mielestä on tyhmää maksaa tapetoinnista ja maalaamisesta, mutta kun emme itse osaa, ei auta, maksettava on. Monet ruuatkkin ostan valmiina kun aika ei riitä kaikkeen. Joskus vien mattoja pesulaan, vaikka voisin pestä ne kotona. Kuljen taksilla kunauto on korjamolla vaikka omistan pölkupyörän ja bussikortin.

Siis sun mielestä on tyhmää maksaa siivouksesta, mutta silti et ole tyytyväinen että miehesi maksaa omista varoistaan sen. Kun miehen pitäisi itse siivota. Mitä järkeä tuossa on? Ymmärtäisin jos siivoja maksettaisiin yhteisistä rahoista, mutta näinhän ei ole. Ihan sama kun miehesi mielestä olisi tyhmää käydä kampaajalla kun itsekin voi hiukset leikata, ja suuttuisi kun käyt omilla rahoillasi siellä.

Mitä tulee osakkeisiin niin ole iloinen että miehesi on sulle sellaisia ostanut, ja hoitaakin vielä niitä. Niistä saat niitä eläkerahoja sitten joita nyt et tienaa.

Ja ainahan voit mennä töihin ansaitsemaan. Sitten sullakin on rahaa palkata siivoja.

Aivan, rouvashenkilö. Nyt vain on niin, etten minä mitenkään pysty järjestämään sinun elämääsi enkä avioliittoasi. Katsos, kun minun on ihan itse ollut järjestettävä tämä oma liittoni, jossa mies käy töissä ja sen lisäksi hoitaa melkeinpä kaikki kotityöt, ruokaostokset - ja mitä niitä nyt onkaan. Itse auttelen häntä joissakin jutuissa.

Olen ollut kotona kohta 9 vuotta ja sinä aikana vain minä olen siivonnut, silittänyt ja pessyt pyykit ym. Tämä on kyllä minun valintani, sillä olen tosi tarkka ja haluan tehdä asiat omalla laillani kunnolla :) Mutta kun menen töihin, niin varmasti palkkaamme siivoojan auttamaan ja yhteisistä rahoista.

Mielestäni valitat nyt vähän turhasta.. Mutta jokaisella meillä on omat murheemme ja toisen mielestä ne ovat liioittelua.

Eka viesti:
[QUOTE="ap";23874911] Miehen koko palkka tulee yhteiselle tilille, mutta sitten miehellä on jotain osakkeita sun muita ja niillä rahoilla sitten makselee noita.[/QUOTE]
Sitten paikataan kun ei tullutkaan mieleisiä vastauksia...
[QUOTE="ap";23874911]Juttu on nimittäin niin, että mun miehen koko palkka ei mee tolle yhteiselle tilille. Vaan sinne menee semmonen könttäsumma ja se ei oo läheskään miehen koko palkka. Loput rahat mies sitten laittaa esim. osakkeisiin tms...[/QUOTE]

Niin tosta tilille tulevasta palkasta sen verran, että se perusosa tulee aina samana, mutta mies saa aina jotain tulospalkkioo yms... Ja sen osa on aika iso.

Ja me ei olla rikkaita, mutta hoidettu omat asiamme niin, ettei ole puutettakaan. Mitään isoja perintöjä ei oo ollu yms. vastaavaa...

[QUOTE="kotiäiti";23875507]

Mielestäni valitat nyt vähän turhasta.. Mutta jokaisella meillä on omat murheemme ja toisen mielestä ne ovat liioittelua.[/QUOTE]

Tottakai valitan "turhasta". Hyvin meillä on asiat. Mutta kai sitä saa valittaa vaikka ei kaikki ole huonosti. Aina on joku jolla on huonommin ja aina joku jolla paremmin.

Miehesi ilmeisesti maksaa suurimman osan elämisestänne, se ostelee sulle osakkeita ja sä rutiset että se palkkaa siivoojan. :O Pitäiskö sen kantaa koko palkkansa sulle vai mitä sä nyt oikein haluaisit?

Miehesi ilmeisesti maksaa suurimman osan elämisestänne, se ostelee sulle osakkeita ja sä rutiset että se palkkaa siivoojan. :O Pitäiskö sen kantaa koko palkkansa sulle vai mitä sä nyt oikein haluaisit?

No perhe-elämä on yhteispeliä ja se nyt vaan sattuu olemaan niin, että mä oon äiti ja nainen ja mies taas tienaa hyvin. Joten sitten pitää tasata. Sama se kuka tienaa ja kuka taas hoitaa lapset ja kodin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouvashenkilö;23874661:
Tietty mies hoitaa esim. renkaan vaihdot, nurmikon leikkuut ja repareeraukset mutta osallistuu kans siivoomiseen. Siivoon enempi ja hoidan enempi lapsia, joka on ok koska oon kotona.

Mut mua pikkasen ärsyttää se, että kun meillä on tasajako olevinaan, niin mies usein palkkaa jonkun tyypin hoitamaan asiat.

No mies sanookin, että mee sää pois ja hoitaa siivousfirmalla ton homman.

Meil on yhteinen tili, mutta mies maksaa noi jutut omalta tililtään. Miehen koko palkka tulee yhteiselle tilille, mutta sitten miehellä on jotain osakkeita sun muita ja niillä rahoilla sitten makselee noita.

Mul ei oo mahista ostaa noita palveluja joten se tuntuu vähän epäreilulta että ensin jaetaan työt tasan ja sit toinen tekee oman osuutensa, mutta toinen teettää suuren osan omista hommistaan ulkopuolisella...

[QUOTE="ap";23875988] Sama se kuka tienaa ja kuka taas hoitaa lapset ja kodin.[/QUOTE]

Eikö tässä ole jotain ristiriitaa? JOS sulle on sama se kuka tienaa ja kuka hoitaa kodin, niin tässä asiassahan ei ole mitään ongelmaa. Pääasia on kai että rahaa tulee, ruokaa riittää pöytään ja hommat hoituu. Ja kun kerran rahaa on, niin miksi ei palkkaisi jotakuta muuta tekemään ne työt joita itse ei osaa tai ei halua tehdä? Jää sitten aikaa johonkin kivaan.

Mäkään en tavallaan näe tuossa mitään epäreilua, mutta miksi ihmeessä "mies tietty ajaa nurmikon ja vaihtaa renkaat?"

Meilläkin se rontti yrittää päästä ruohonleikkurin kanssa tontille ja se on mun duuni. Turha yrittää tulla mun nurmikolle ajelemaan.

Yhteistyössä