miten miehesi puhuu sinulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "möhkis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"möhkis"

Vieras
eli kysymys on miten/millä äänensävyllä miehesi puhuu sinulle vaikka ihan normaaleja päivänkuulumisia? onko äänensävy eri kuin jos hän juttelee kaverinsa tai työkaverin kanssa?

täällä mies puhuu melko usein tosi ikävällä, jotenkin negatiivisella sävyllä joka välillä ottaa pannuun tosi paljon... ihan kuin kaikki ärsytykset ja lapsuuden ikävyydet purkautuu negatiivisena ulosannilla. tosin joskus puhuu muillekkin samalla lailla, mutta yleensä kavereilleen ihan "normaalisti". harmittaa vaan. monesti oon pyytänyt et puhuis edes neutraalisti mut ei tunnu vaan välittävän =/ tosin en enää oikein huomaa koko asiaa kun on niin tottunut toiseen... joskus sivulliset ihmettelee tuota kommunikointia ja osa pitää sitä vitsinä.

Tilanteesta riippuen. Huomaan kyllä helpommin äänensävystä harmistukset, väsymyksen, ärtyyntymisen tms. kuin perheen ulkopuolinen. En pidä sitä varsinaisesti ongelmana, mutta yleensä kyllä kysyn "mitä nyt" ja samalla kerron että minulle ei kannata olla vihainen asioista joille en mitään voi. Nopeasti tilanne yleensä ohi meneekin.

Enpä olekaan kiinnittänyt asiaan huomiota pitkään aikaan. Kiva, että tuli tämä aloitus. :)

Jossain vaiheessa mua harmitti, että mies näytti muille iloista naamaa, mutta minä sain vain kiukkuisia ja turhautuneen kuuloisia vastauksia. Kurjaa, kun luulet, että toinen on hyvällä päällä ja saatkin äkäisiä tiuskahduksia.

Sitä ei ole sattunut nyt pitkään aikaan, harmitkin se on kertonut ihan normaalilla tavalla eikä yleisellä äreydellä. Minusta mies puhuu mulle ihan tavallisesti, väälillä se kyllä piruilee ja kiusoittelee, mutta se on aina hyväntahtoista.

Mä olen ollut siitä aina tosi ylpeä ja tyytyväinen, että edes riidellessä me kumpikaan ei olla menty henkilökohtaisuuksiin, eli puututtu toisen ulkonäköön, taitoihin tai kykyihin vaan ollaan riidelty ihan asiasta.

Mulla ei ole mitään valittamista, toivottavasti ei miehelläkään. :)

Hymyillen tulee kotiin ja kysyy heti miten menee. Vaikka olisi huono päivä, aina jaksaa olla huomaavainen ja hymyilevä. Työkavereilla samalla tavalla, ei ehkä niin "lempeästi", mutta huomaavainen ja naurava. Kaikkien lemppari töissäkin.

Yleensä kiusoitellen ja vääntämällä vitsiä. Ja huomaan kyllä heti kun on kiukkuinen, niin naamasta kuin puheen sävystä.

Puhutaan me joskus ns. vakavastikkin, mutta mielestäni liian harvoin. Joskus ärsyttää kun miehen kanssa ei voi puhua niinkuin aikuiset ihmiset, vaan toinen pelleilee vaan joka asiasta.

Yhteistyössä