Miten mies oppisi puhumaan, prkl?!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Mitä kuuluu? -eikai tässä Kumpi on parempi? - entiiä

Ostettaisko tämä vai tämä? -jaa, en tiiä

pitäskö leikata tää tukka vai antaisko olla pitkänä, kumpi olis parempi? -sun pääs se on

Mentäiskö piknikille? - -jaaaa...

No V*ttu, kais sä Saaaaa*ana osaat johonki sanoa jotain!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Että menee hermot kun ei mitään mihinkään voi sanoa. Eikä osaa puhuakaa näköjään.

Onko jollai samanlainen ukko, mä en kestä.

Joo, ja enkä paukuta koko ajan kysymystä kysymyksen perään vaan ihan jokapäiväiessä elämässä tää on tollasta. Vittu ei jaksa.

Mä voin tulkata sulle:

Mitä kuuluu? -eikai tässä = ei mitään erikoista, samaa kuin ennenkin

Kumpi on parempi? - entiiä = molemmat on yhtä hyviä

Ostettaisko tämä vai tämä? -jaa, en tiiä = molemmat on yhtä hyviä.

pitäskö leikata tää tukka vai antaisko olla pitkänä, kumpi olis parempi? -sun pääs se on = tee niinkuin itse haluat, pidän sinusta joka tapauksessa

Mentäiskö piknikille? - -jaaaa... = no ei ainakaan just nyt huvita, mutta ehkä myöhemmin

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä voin tulkata sulle:

Mitä kuuluu? -eikai tässä = ei mitään erikoista, samaa kuin ennenkin

Kumpi on parempi? - entiiä = molemmat on yhtä hyviä

Ostettaisko tämä vai tämä? -jaa, en tiiä = molemmat on yhtä hyviä.

pitäskö leikata tää tukka vai antaisko olla pitkänä, kumpi olis parempi? -sun pääs se on = tee niinkuin itse haluat, pidän sinusta joka tapauksessa

Mentäiskö piknikille? - -jaaaa... = no ei ainakaan just nyt huvita, mutta ehkä myöhemmin

Niin... ehkä se jotain tuon suuntaista on, mutta kun tuntuu ettei mitään välitä mistään tai mikää kiinnosta kun ei voi selvällä suomen kielellä kertoa! Tosi rasittava keskustelukumppani tollanen.

Ehkä mun täytyy vetästä tukka kaljuksi ja hankkia pari rumaa tatskaa ym. huomiota herättävää ja kuunnella tuleeko sieltä vielä sittenkää kahta sanaa enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin... ehkä se jotain tuon suuntaista on, mutta kun tuntuu ettei mitään välitä mistään tai mikää kiinnosta kun ei voi selvällä suomen kielellä kertoa! Tosi rasittava keskustelukumppani tollanen.

Ehkä mun täytyy vetästä tukka kaljuksi ja hankkia pari rumaa tatskaa ym. huomiota herättävää ja kuunnella tuleeko sieltä vielä sittenkää kahta sanaa enempää.
Ehkä ne aiheet, mistä aloitat keskustelun, eivät miestäsi kiinnosta? Tai ainakaan juuri sillä hetkellä kiinnosta?

No mun exä ei kans osannut jutella, mun kanssa. Meidän keskinäiset ongelmat hän puhuiesim. veljensä ja tämän vaimon kanssa. Sama edelleen, mulle ei voi puhua, mulle ei voi kertoa mitään, multa ei voi kysyä. Kaikki selvitetään kuitenkin uudelle tyttöystävälle, vaikka asia koskisi minuakin :/

niin joo, kyllä mulle se kaks sanaakin riittää jos se ois jotain kuvailevampaa kuin 'en tiiä' tai ihan sama.
Mitkä ne kaksi sanaa sitten voisivat olla? Mun mielestä noi mainitsemasi ovat varsin kuvailevia, jos tarkoitus on ilmaista, ettei asialla ole väliä.

Niin. Tuollaisen miehen kanssa on mukava sitten viettää vanhuudenpäiviään kun lapset on lentäneet pesästä ja ystävätkin jo kaikki kuolleet ja kuopattu eikä seksiäkään enää ole. Mun mies on samanlainen. Enkä jaksa minäkään!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä taas se olisin varmaan minä joka vastailisi "Ihan sama, kuinka vaan, päätä sinä" esittämiisi kysymyksiin.:D Koska se nyt vaan olisi mulle ihan se ja sama.
Minäkin sanon "ihan sama", jos asia on mulle ihan sama. Toki voisi sanoa "Tätähän olenkin juuri tässä pidemmän aikaa pohdiskellut ja tulin lopulta siihen tulokseen, että tämä asia on minulle yhdentekevä."

Niin. Tuollaisen miehen kanssa on mukava sitten viettää vanhuudenpäiviään kun lapset on lentäneet pesästä ja ystävätkin jo kaikki kuolleet ja kuopattu eikä seksiäkään enää ole. Mun mies on samanlainen. Enkä jaksa minäkään!
Muistele, miten sait miehesi keskustelemaan seurusteluaikana. Jos sieltä löytyisi jotain, millä voisit saada keskustelut käyntiin uudestaan.

Onvaan niin raskasta ja turhauttavaa imiä asioita ja kommentteja tai ees jotain mielipiteitä. Jos kysyn jotain, voisi vastata normaalisti ja vaikka perustella valintansa. Mennäänkö piknikille? - jaaa.. ei huvittais tänään, koska on niin kuuma. tai -mennään huomenna ku meen nyt leikkaan nurmikon.

ei mitään väliä mitä puhuu, kunhan nyt puhuis jotain muuta ku en tiiä,ihan sama. jne.

Tai sanois ees kerran mulle jotain mukavaa.

Onvaan niin raskasta ja turhauttavaa imiä asioita ja kommentteja tai ees jotain mielipiteitä. Jos kysyn jotain, voisi vastata normaalisti ja vaikka perustella valintansa. Mennäänkö piknikille? - jaaa.. ei huvittais tänään, koska on niin kuuma. tai -mennään huomenna ku meen nyt leikkaan nurmikon.

ei mitään väliä mitä puhuu, kunhan nyt puhuis jotain muuta ku en tiiä,ihan sama. jne.

Oliko sun miehesi avioliiton alkuaikoina keskustelevampaa sorttia? Jotkut ihmiset nimittäin eivät ole lainkaan mitään keskustelijoita ja vaikka yrittäisi jotain mielipiteitä nyhtää, niin jos sitä mielipidettä ei ole niin sitä ei ole. Turhauttavaa takuulla, mutta jos miehesi on vaan luonteeltaan sellainen?

Ahaa, eli tuossa taitaa piillä se perimmäinen ärsyyntymisen aihe? Sä taitaisit kestää ne "en tiiä", "jaaaaa" ja "ihan miten vaan" vastauksetki, kun vaan säännöllisin väliajoin mies sanoisi sinulle ne kaksi sanaa "rakastan sinua". Eikö vain ;)

Mun mies puhuu kyllä, mutta on sellasta ärsyttävää miellyttävää sorttia. Ei osaa tehdä PÄÄTÖKSIÄ!!! Kaikki menee niin kuin minä haluan. Minä taas päätän asioista sekunnin murto-osassa, enkä voi käsittää jahkailijoita. Pahin on kun se jahkaa ja jahkaa... vaikka kuinka pitkään... ja sitten ei valitse kumpaakaan vaihtehtoa kun ei osaa päättää, ja matelee jonnekin muualle jahkailemaan. Minä hypin siinä vieressä suurin piirtein tasajalkaa raivosta punaisena.. :D En kyllä kestäisi jotain puhumatonta ihmistä! Kielsin mieheltä mököttämisenkin, koska sekin tapa ärsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Myräkkä:
Taas mä opin jotain uutta. Jos jokin tapa miehessäsi ärsyttää, kiellä häntä tekemästä niin :laugh: Voi, miksei kukaan oo tätä aikasemmin mulle kertonu, se on noin helppoa!

Uhkaukset toimii, jos on tarpeeksi tossukka mies. ;)

Taas mä opin jotain uutta. Jos jokin tapa miehessäsi ärsyttää, kiellä häntä tekemästä niin :laugh: Voi, miksei kukaan oo tätä aikasemmin mulle kertonu, se on noin helppoa!

No ja kuka semmosta tossukka miestä jaksaa, kun ei sillä oo omia mielipiteitä, ei osaa tehdä päätöksiä vaan pohtii ja pohtii ku emäntä olis jo valmis päättämään. ;)

No ja kuka semmosta tossukka miestä jaksaa, kun ei sillä oo omia mielipiteitä, ei osaa tehdä päätöksiä vaan pohtii ja pohtii ku emäntä olis jo valmis päättämään. ;)

Noh, on sillä hyvätkin puolensa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Oliko sun miehesi avioliiton alkuaikoina keskustelevampaa sorttia? Jotkut ihmiset nimittäin eivät ole lainkaan mitään keskustelijoita ja vaikka yrittäisi jotain mielipiteitä nyhtää, niin jos sitä mielipidettä ei ole niin sitä ei ole. Turhauttavaa takuulla, mutta jos miehesi on vaan luonteeltaan sellainen?

Ei ole koskaan ollut mikään kauhean keskustelevaa sorttia, sellanen aika normaali mieheksi.
Mutta en tiedä kuin kauan jaksaa, vaikka muuten asiat olisikin hyvin. Tai sitten mun täytyy hankkia joku homo mies kaveriksi, jonka kanssa voi jutellakin..

Mun mies puhuu kyllä, mutta on sellasta ärsyttävää miellyttävää sorttia. Ei osaa tehdä PÄÄTÖKSIÄ!!! Kaikki menee niin kuin minä haluan. Minä taas päätän asioista sekunnin murto-osassa, enkä voi käsittää jahkailijoita. Pahin on kun se jahkaa ja jahkaa... vaikka kuinka pitkään... ja sitten ei valitse kumpaakaan vaihtehtoa kun ei osaa päättää, ja matelee jonnekin muualle jahkailemaan. Minä hypin siinä vieressä suurin piirtein tasajalkaa raivosta punaisena.. :D En kyllä kestäisi jotain puhumatonta ihmistä! Kielsin mieheltä mököttämisenkin, koska sekin tapa ärsyttää.

Meillä taas kyse ei ole siitä, etteikö mies osaisi tehdä päätöksiä (toimitusjohtaja ym)..kyse on siitä, että miettii niin maan perusteellisesti aika yhdentekeviäkin asioita, että siihen menee aikaa. Itse olen taas äkkipikaista sorttia.

Täydennetään kyllä toisiamme, kun itse saan miehen monesti päättämään nopeampaa ja mies taas sen verran ajattelemaan, että tehdään se asia vähän paremmin ;)

Minusta on muuten huvittavaa luokitella "normaali mieheksi" tietty keskustelutyyppi, koska itse olen aina seurustellut erittäin puheliaiden miesten kanssa ja ne ovat minulle sitä normaalia ;)

Mun mielestä et voi mitenkään muuttaa miehen perusluonnetta. Jos se ei ole sitä puheliasta tyyppiä, niin se ei vaan ole. Jos kaipaat juttuseuraa, hanki ystäviä. Miehen kanssa voi tehdä sitten sitä kaikkee muuta, mitä ystävän kanssa ei.

Yhteistyössä