Miten mies voi sanoa noin lapsestaan :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Meillä pieni prinsessa 1v5kk, rakastetaan pientämme ihan mahdottomasti ja sanat ei riitä kuvailemaan miten tärkeä hän meille on. Joka päivä sanotaan että rakastetaan ja pyritään olemaan mallivanhempia! Voisin kuolla tyttöni puolesta...

Tämä päivä ollut rankka miehelleni, otti muutaman terästävän tuossa sen jälkeen kun tyttö meni nukkumaan. Äsken kävin sohvalla istumassa ja yritin puhua päivällisestä asiasta (liittyen eri ihmisiin,ei meidän parisuhteeseen) mutta hän ei alkanut keskustella. Joskus parisen viikkoa sitten oli puhetta,että kunhan kevät tulee niin alettaisiin tekemään pikkusisar typylle. Kysyin siis,että milloinkas me tehtäisiin vauva.. mies vastasi hyvin tympeästi "en halua enää lapsia, tai jos haluan niin en ainakaan pitkään aikaan"... sitten se alkoi selittämään että tyttöhän oli erehdys,vahinko ja ei toivottu vaikkakin hän rakastaa täysin sydämin tyttöään. Lisäsi, että et voi pakottaa tekemään toista lasta hänen kanssaan.

Mulla valu kyyneleet heti pitkin poskia, miten joku voi sanoa noin lapsestaan joka nukkuu viereisessä huoneessa että tämä oli ei-toivottu,erehdys ja vahinko. Vielä lisäten,että hän ei halua enää lisää lapsia sekoittamaan elämäänsä.

Nyt tuli olo että haluan jättää koko miehen, en halua/jaksa enää ponnistella tämän suhteen eteen ja odottaa valoisampaa huomista jos yhteistä tulevaisuutta ei ole. Meillä on ollut vaikeita hetkiä,juuri tämän tyttömme syntymän aikoihin ja luulin,että aika parantaa haavat mutta nyt ne taas aukaistiin ja en tiedä miten tässä edes näin kävi.

Minä haluan naimisiin,haluan lisää lapsia, sen ok-talon meidän perheelle ja rakkauden täyteisen oman pesän. Tuntu et kaikki vaan romahti noiden lauseiden takia.... tiedän,että asia oli humalapuhetta mutta herkkänä ihmisenä otin itseeni tuonkin ja vatvon sitä taas pitkään....

Eikä edes yhtä ainutta ystävää, jolle voisin purkautua asiasta... :(

No itse ehkä ottaisin nyt kuitenkin rauhallisesti ja odottaisin mieheltä vähän parempaa mielentilaa ennen kuin alkaa mitään tommosta kysellä. Vittuuntuneena voi sanoa mitä vain.

Sinäsinäsinäsinä haluat:
"Minä haluan naimisiin,haluan lisää lapsia, sen ok-talon meidän perheelle ja rakkauden täyteisen oman pesän. "

Miehesi haluaa jotain muuta.

Mitä TE haluatte?

Rauhoitu.
Jos raskaus oli vahinko, niin ei se äsiitä miksikään muutu.
Vahinkoraskaus useimmiten on ei-toivottu.

Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten paljon miehesi rakastaa lastanne.

Joo tiedetään että ei auta, mutta ehkäpä otit asian puheeksi väärällä hetkellä.
Luulempa, että miehesi aamulla kovasti jo sanojaan katuu, tokihan voit huomenna kysyä asiasta.
Ja jos asia oli niin kuin hän sen sanoi, niin eihän sitä mikään muuksi muuta, paitsi se että lastaan kaikesta huolmatta kovasti rakastaa.

Luulempa vaan, että tänään oli hänellä liian huono päivä, :hug: sinulle kuitenkin.

Ymmärrän miestäsi. Itse rakastan yli kaiken meidän kolmatta lasta mutta ajattelen silti että ajoitus oli väärä, ikäero toisiin lapsiin liian pieni oman jaksamisen kannalta. En ikimaailmassa tahtoisi lapsestani luopua, mutta jos nyt vasten omaa tahtoani joutuisin aikakoneella historiaan samaan tilanteeseen niin en tiedä, ehkä viivästäisin lapsen tekoa ainakin vuodella.

Älä vatvo yksin vaan puhu miehesi kanssa, kerro haaveistasi ja kysy hänen haaveista ja miten saisitte ne yhdistettyä.

Hän halusi loukata sinua jostakin syystä.. haluaa kai huomiota itselleen, olet antanut sitä liikaa lapselle. Miehet ovat epäsuoria ja ilkeitä, kun haluavat jotakin. En usko, että oli tosissaan, aamulla katuu. Saat kyllä lapsesi ja omakotitalosi, mutta anna miehen kuulla kunniansa. Vauva-aika ja pikkulapsiaika on vaikeata aikaa parisuhteelle.

Eiköhän kaikki päästä suustaan sammakoita joksus sen enempää ajattelematta.
Välillä jos on raskasta ja joku juttu painaa mieltä niin voi noin sattua.
En pillastuis tosta yhdestä sanomisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
No jos lapsi alunperin oli vahinko, erehdys?

Eihän se mitätöi sitä tosiasiaa, että rakastatte lasta nyt yli kaiken.

Peesi tähän... Jos totuus on rumasti sanottu, niin sitten se on voi voi. Ei kai mies kieltänyt rakkauttaan lapseen vaan totesi vaan tosiasiat.
Ja sitten vielä valitetaan, että miehet ei puhu. Sitten kun ne puhuu, ne puhuu väärin...

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kyllä olisi alkanut sitä ensimmäistäkään ihmisen kanssa joka on kännissä keskellä viikkoa!

Mutta viikonloppuna on sitten ok olla humalassa??? :D

Eiköhän tuo kerro tosiaan että on tosiaan myös viikonloppuna. Alkoholistin lapsena nuoruudessani tuollainen mies jäi altaaikayksikön, eikä se viina ollut tärkeä kuin viikonloppuna. En hyväksy edes sellasta että joka perjantai kannetaan kassikaupalla alkosta tuotteita ja siinä se viikonloppu sitten meneekin. Me ollaan suht absolutisteja molemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja jee:
mun mies huusi vauvalle turpa kiinni vitun paska, kun vauva huusi koliikkikipujaan. Ei sun mies nyt mitenkään pahasti sanonut.

öö okei, vauva tajus varmaan heti lopettaa :o

Joo ei tajunnu. Univelka ja stressi ei sovi kaikille. Vauva huusi seuraavat 8 kuukautta. Mies ehti siinä ajassa tottua siihen että ei koskaan saa nukkua ja nukahtaa rattiin. Alussa ei tajunnut että mitä se vanhemmuus oikein on.

Minkä ihmeen takia sä menet hiillostaan miestä toisella vauvalla jos se jo valmiiksi oli jo pahalla tuulella ja stressaantunu, kuten sanoit että miehelle rankka päivä?! Vaikka olis kuinka ollu suunnitteilla alkaa keväällä toista yrittään ni kyllä se pitää joskus miettiä milloin ja millaisella hetkelllä asiat ottaa esille!!
:headwall:

Oliko raskaus sitten suunnittelematon? Tai jopa ei- toivottu? Vaikka näin olisikin alunperin ollut, eikö olennaisinta ja tärkeintä ole se, että jos miehesi rakastaa nyt lastanne täydestä sydämestään.

Sinäsinäsinäsinä haluat:
"Minä haluan naimisiin,haluan lisää lapsia, sen ok-talon meidän perheelle ja rakkauden täyteisen oman pesän. "

Miehesi haluaa jotain muuta.

Mitä TE haluatte?

asiaa

Eihän ap voi puhua miehen puolesta. Tietenkin hän täällä kertoo omista toiveistaan. Ei se ole mitään "minäminäminä"-juttua ollenkaan. Aivan ilmeisesti miehellä on erilaiset toiveet, ja voin kyllä ymmärtää että silloin kun toinen haluaa sitoutua ja perustaa perhettä ja toista ei kiinnosta, niin voi olla kriisin paikka edessä. Tietysti ap:n kuuluukin ottaa selvää siitä, mitä mies haluaa, mutta näistä vittuiluviesteistä saa aina sen kuvan, että naisen kuuluisi haluta juuri sitä mitä mieskin ja jos ei, niin sitten on paska akka. Kyllä minä käsitän, että jotkut ihmiset eivät halua jäädä roikkumaan suhteeseen joka ei etene. Miksi suhteen syventäjä on itsekäs ja se, joka haluaa leikkiä seurustelua loppuelämänsä oikeassa?

Yhteistyössä