miten minä saan mieheni tekemään OMA-ALOITTEISESTI kotitöitä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vä-sy-nyt-!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Okei, mies haluaa jotain päätäntävaltaa. Miksi pitäisi imuroida silloin kun haluat? Voitteko sopia, että tietyt päivät on siivouspäiviä tai että mies imuroi omatoimisesti sinä päivänä kun haluaa?? Miehet eivät kestä käskyttämistä ja selkeästi sun mies kokee, että käskytät.

Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Okei, mies haluaa jotain päätäntävaltaa. Miksi pitäisi imuroida silloin kun haluat? Voitteko sopia, että tietyt päivät on siivouspäiviä tai että mies imuroi omatoimisesti sinä päivänä kun haluaa?? Miehet eivät kestä käskyttämistä ja selkeästi sun mies kokee, että käskytät.

muttakun koskaan ei tapahdu mitään vaikka se lupais.
olen koittanut sille selittää, että kyse ei ole siitä mitä minä haluan ja koska haluan, jos olis mun haluamisista kiinni, niin meillä ei siivottais ikinä. mutta jos eteisessä on kauhee määrä hiekkaa ja roskaa koiran ja muksun jäljiltä, niin ne on pakko JONKUN imuroida ennenkun ne leviää ympäri asuntoa ja sit on paljon enemmän imuroitavaa. mutta ei mene kaaliin.
oon nyt jotenkin niin turhautunut ja raivona.

mutta ton työlistan otan kyllä puheeks tänään!! kiitos elina9!

no sulla taitaa olla toivoton tapaus. Paras ohje (jälkiviisaasti) ettei sitä olis saanu päästää alun perinkään noin pahaksi.
Kollegan kanssa suunnittelimme jopa lakialoitetta, että jokaisen henkilön olisi asuttava 3-5 vuotta omillaan ennen kuin saa ryhtyä asumaan kumppanin kanssa. Siinä vois selvitä muutama elämän tosiasia.

Entinen heila yritti, kun muutimma yhteen opiskelijakämppään (minä olin jo valmistunut ja töissä) että jos mä enempi tiskaisin ja siivoisin, kun ...hänellä on läksyjä. Totesin siihen vaan, että yksinasuva opiskelija tiskaa joka kerta, mun kanssa asuva joka toinen.
Siihen loppu mutinat. (Sillä mutinaa se oli, ko herra mikään ahkera läksyntekijä ollut.)

ei toi mies koskaan mikään siisti ole ollutkaan, mutta tähän asti olen kodin hoitanut kun ensin olin lapsen kanssa kotona ja sitten tein töitä vain 25h/vko. mutta nyt en enää jaksa.
aiemminkaan en mitenkään passannut miestä, mutta minua ei haitannut kotityöt kun olin kuitenkin se joka on kotona kun toinen käy töissä.
äh, toivotonta.

Otat kotiin siivoojan ja lykkäät laskun ukon käteen. Selitykseksi sanot, että kun ei se oma perse nouse sieltä sohvan pohjalta, niin hommasit siivoojan hoitamaan ukon hommat B)

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
Otat kotiin siivoojan ja lykkäät laskun ukon käteen. Selitykseksi sanot, että kun ei se oma perse nouse sieltä sohvan pohjalta, niin hommasit siivoojan hoitamaan ukon hommat B)

tämä käynyt mielessä, mutta kun on yhteiset rahat, niin se nyt on sitten ihan sama :D

Alkuperäinen kirjoittaja vä-sy-nyt-!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:

tämä käynyt mielessä, mutta kun on yhteiset rahat, niin se nyt on sitten ihan sama :D

Kuule toimii! Ja niin kauan, kun ukko ei tee, niin käteen ilmestyy siivousfirman lasku :whistle: Kokeilin oman ukon kanssa tuota :laugh:

täällä kohtalotoveri. En minäkään vaivaudu siivoomaan,kun ei mieskään tee yhtään mitään .
Ennen siivosin yksin ,mutta huomasin ,ettei mitään tapahdu vaikka pyysin mukaan osallistumaan. Jäi mun harteille . Menköön vaikka miten kauan saa koti olla pommin jäljiltä , vaikka vieraat tulevat.

Alkuperäinen kirjoittaja vä-sy-nyt-!!!:
johan timppa kirjoitin, että olen

"olen pyytänyt, anonut, rukoillut, toivonut, suoraan sanonut, huutanut, raivonnut, itkenyt ja kaikkeni tehnyt ja ei." siis myös käskenyt.

Unohda se sana oma-aloitteisesti vaan kotiin tullessasi komennat herran ylös sohvalta tyyliin pese sinä perunat sillä välin kun minä teen kastikkeen tms. Jos ei osaa ajatella itse tai ei kiinnosta niin joko muutat omaa tyyliä tai hyväksyt asian.

Et voi muuttaa toista, vain itseäsi ja suhtautumista asioihin.

(Meillä herätti tilanteeseen kun olin jalka kohti kattoa 3 viikkoa :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa harmaana:
Naiset ja naisten syyt eivät ole outoja |O!

Ei mutta ei oo kivaa, jos se y-kromosomin kantaja ei ole vetänyt veskiä ja yliloikalla sinne tippuu kissa, joka kastuttuaan juoksee koko kämpän läpi roiskien sitä nestettä joka suuntaan, yöks yöks yöks.

No joo joo! Ymmärsin. Paitsi tuo eka lause ei pidä paikkansa! :laugh:

Mun mieheni ainakin sanoi, että hän siivoaa paljon mieluummin kun kysyn nätisti. Eli "voisitko pestä lattian kun olen imuroinut?" Aiemmin nalkutin ja valitin kun ei muut tee mitään, minä vaan! Oikein kunnon marttyyrityyliin. Koitin tuotakin "pese itse vaattees!" -tyyliä, mutta lopulta tajusin, että olen hyvää vauhtia tulossa oikein kunnon pirttihirmuksi.

En halua olla sellainen joka koko ajan napisee joka asiasta. Muutin omaa asennetta. Jos en jaksa siivota, en siivoa. Kyllä ne roskat on siinä lattialla huomennakin eikä niihin kukaan kuole. Pyydän mieheltä apua, en käske. Kas vain, nykyään kun olen imuroinut, mies ihan automaattisesti menee laittamaan lattianpesuvettä valmiiksi. Lapset siivoaa omat jälkensä ihan mieluusti, kun kysyn, siivoaisitko. Enkä sano "mene siivoamaan huoneesi." Kun ovat valmiit, kiitän. Joo, ei muakaan kukaan kiittele, paitsi mä itse. Mitä siitä? Kun on siistiä, olen tyytyväinen. Ja jää muutamat perheriidat välistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Sagwa harmaana:
Naiset ja naisten syyt eivät ole outoja |O!

Ei mutta ei oo kivaa, jos se y-kromosomin kantaja ei ole vetänyt veskiä ja yliloikalla sinne tippuu kissa, joka kastuttuaan juoksee koko kämpän läpi roiskien sitä nestettä joka suuntaan, yöks yöks yöks.

No joo joo! Ymmärsin. Paitsi tuo eka lause ei pidä paikkansa! :laugh:

Pitääpäs :saint:!
;)

Mun miehen saa siivoamaan vapaaehtoisesti kun pyytää anopin (eli miehen äidin) kylään kahville . Monta kertaa on testattu :) Varoittelen muutamaa päivää aikaisemmin että äitis on tulossa kahville....

Yhteistyössä