Miten morsiamet on tänä päivänä niin vaativia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lupauduin kaasoksi ystävälleni ja jo nyt kaduttaa. Häät ovat ensi heinäkuussa.

Minun pitäisi järjestää polttarit, eikä mitkään halvat vaan todella erikoiset ja kalliit ja pyytää mukaan jopa niitä, jotka eivät saa kutsua häihin!
Minun pitäisi laihduttaa ainakin viisi kiloa (olen normaalipainossa), jotta "olen paljon paremman näköinen" morsiamen minulle valitsemassa puvussa, jonka minä tietysti maksan. Lisäksi pitäisi mennä kampaajalle ja meikkiin, omalla kustannuksellani.
Minun pitäisi tehdä hääohjelma ja olla paikan seremoniamestari, vaikka morsian hyvin tietää, että kammoksun julkista esiintymistä.
Lisäksi minun pitäisi leipoa hääkakut (9 kpl) morsiamen tyylin mukaisesti.
Häälahjasta on myös annettu tarkat ohjeet. Kallis on.

Jos teen kaiken, mitä morsian vaatii niin nämä häät maksaisivat minulle paljon enemmän kuin omani.
Ehkä on parempi jättäytyä kokonaan pois.

Huh. Vain Porvoossa näin?

Kannattaa yrittää keskustella asiasta. Et voi olla sekä kondiittori, seremoniamestari, malli ja sponsori samalla kertaa. Pyydä työnjakoa ja kerro, että vastuita on muuten liian paljon yhdelle ihmiselle.

Kyllähän näitä on.

Mutta koita keskustella.. Ja sanot ettei käy.
Itse ainakaan en menisi edes meikkiin/kampaajalle omakustanteisesti.

Enkä tekisi toisen hääkakkuja.. vähän liikaa paineita...

Sanot että kiitos ja ei kiitos......

Huh, jäis kyllä minulta tekemättä!!
Jonkun homman noista voisin ottaa, ja oman pukuni ja kampaukseni tietysti maksaa itse, kevyen meikin osaan tehdä itsekin, ja laihduttaminen on halpaa mutta aika törkeää käskeä sellaista. Lahjaksi varmaankin antaisin 50e.

Ehkä amerikkalaisten tv-ohjelmien ja youtube-kanavien kieltäminen alkaisi olla paikallaan...

Minun jälkikasvuni tietää, että aikanaan on turha pyytää isää luovuttamaan morsianta - Suomessa naiset eivät ole miehen omaisuutta eikä heitä kaupata.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok