Miten mun pitää toimia? Erotilanteesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sanokaa vaan luuseriks kun kuitenkin saan paskaa n
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sanokaa vaan luuseriks kun kuitenkin saan paskaa n

Vieras
Nyt tultu siihen pisteeseen ettei tässä oo muuta kuin ero vaihtoehtona. Ei saada asioita kuntoon (ei tietääkseni pettämistä, ei väkivaltaa - ainakaan vielä muuta kuin toisen sättimistä puolin ja toisin). Kumpikin siis syyttää toista miksi mikää ei toimi ja ei tää näytä muuta kuin pahenevan joka puhumiskerralla!

Eli minne mä otan yhteyttä kun jos lähen ni lähen lapsen ja elukan kanssa. Miehen talo, en siitä mitää ois ottamassakaan kun mitään en oo laittanutkaan ostettaessa. Mulla ei ammattia (ja tästä turha rueta aukoo päätään, jäi opiskelut kesken ja ed. työsuhde sairastelujen takia, sitten raskaus ja nyt kohta loppuu kot.hoid.tuki)...en voi vieläkään työelämään/opiskeluihin mennä, mun oireilut sellasia että kotona voin olla mutten aikataulutetuissa jutuissa oireitten takia mitenkään - enempää en paljasta tästä mikä tää on. On lääkäri yrittänyt sairauseläkkeelle puoltavat paperit mutta aina ne tyrmää ne tuolla käsittelyissä. Lääkäri laittanut kaikki mahd. puoltavat seikat mutta jo kuinka mones kerta että tyrmäävät - ikä kuulema yksi seikka ihan yleisesti.

Mutta siis tämän hetken asiaan, mistä mä saan rahattomana mitään? Sossuunko mun pitää mennä vai minne puhumaan - joudunko mä johki juoppojen sekaan asumaan? Minne otan yhteyttä maanataina? Ei ole ketään kenen luo mennä edes muutamaksi päiväksi ja kai tässä voi vielä hetken olla muttei loputtomiin kun tää tilanne jo ahdistaa kun kestänyt koko vuoden...

Alkuperäinen kirjoittaja *--:
soskuun otat yhteyttä, ne neuvoo siellä ja auttaa asunnon hankkimisessa ym..

Mutta joutuuko sitä johonkin "merkattuihin" asuntoihin joista kaikki tietää että sossunasunto? Vai saako ihan normaalin vuokra-asunnon jossa normaalia elämää eläviä ihmisiä. Siis ei mitään juoppoja tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta joutuuko sitä johonkin "merkattuihin" asuntoihin joista kaikki tietää että sossunasunto? Vai saako ihan normaalin vuokra-asunnon jossa normaalia elämää eläviä ihmisiä. Siis ei mitään juoppoja tms.

Kyllä saat ihan normaalin asunnon... Ei sossuilla ole mitään "tiettyjä asuntoja" ainakaan täällä. Tottakai sellaisia huonompia asuinalueita on, mutta sielläkin asuu paljon työssä käyviä normiperheitä. Monelta olen kuullut syyksi siellä asumiseen sen, että vuokra halvempi ja saa säästettyä rahaa esim. oman asunnon ostoon... Mä en pysty kenestäkään sanomaan asuinseudun perusteella saako sossusta tukea vai ei.. Ihmiset voivat joutua hyvälläkin alueella työttömiksi ja voivat sen takia saada asumistukea tai toimeentulotukea.

Kyllä saat ihan normaalin asunnon... Ei sossuilla ole mitään "tiettyjä asuntoja" ainakaan täällä. Tottakai sellaisia huonompia asuinalueita on, mutta sielläkin asuu paljon työssä käyviä normiperheitä. Monelta olen kuullut syyksi siellä asumiseen sen, että vuokra halvempi ja saa säästettyä rahaa esim. oman asunnon ostoon... Mä en pysty kenestäkään sanomaan asuinseudun perusteella saako sossusta tukea vai ei.. Ihmiset voivat joutua hyvälläkin alueella työttömiksi ja voivat sen takia saada asumistukea tai toimeentulotukea.

Ota yhteyttä sossuun, kerro tilanne. Monen paikkakunnan kunnan asuntoja voi hakea netissäkin eli hakupaperin täyttö ja klik-lähetys samantien perillä. Asuntotoimistokin varmasti löytyy. Myös yksityisiltä voi asuntoa hakea, useimmiten juuri näin viikonloppuna lehdissä ilmoittavat.

Jos olette naimisissa: Itse eropaperi haetaan ja toimitetaan raastuvan oikeuteen. Erohan ei ole heti lainvoimainen vaan vasta 6 kk kuluttua. On siis harkinta-aika, jona aikana voi kuitenkin asua erillään. Sen jälkeen on haettava eron kakkosvaihetta toisella paperilla, jonka toimittamisen jälkeen ero tulee voimaan muutaman viikon sisällä. Jos toista vaihetta ei haetaa, ero raukeaa ja avioliitto jatkuu normaalisti.

Mutta huokaise ensin, älä hätäile. Asiat järjestyvät. Asunnon saanti voi jonkun aikaa kestää. Et joudu merkattuihin asuntoihin juoppojen kanssa. Saat varmasti normaalin oman kodin.

Oliko tästä apua?

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Ota yhteyttä sossuun, kerro tilanne. Monen paikkakunnan kunnan asuntoja voi hakea netissäkin eli hakupaperin täyttö ja klik-lähetys samantien perillä. Asuntotoimistokin varmasti löytyy. Myös yksityisiltä voi asuntoa hakea, useimmiten juuri näin viikonloppuna lehdissä ilmoittavat.

Jos olette naimisissa: Itse eropaperi haetaan ja toimitetaan raastuvan oikeuteen. Erohan ei ole heti lainvoimainen vaan vasta 6 kk kuluttua. On siis harkinta-aika, jona aikana voi kuitenkin asua erillään. Sen jälkeen on haettava eron kakkosvaihetta toisella paperilla, jonka toimittamisen jälkeen ero tulee voimaan muutaman viikon sisällä. Jos toista vaihetta ei haetaa, ero raukeaa ja avioliitto jatkuu normaalisti.

Mutta huokaise ensin, älä hätäile. Asiat järjestyvät. Asunnon saanti voi jonkun aikaa kestää. Et joudu merkattuihin asuntoihin juoppojen kanssa. Saat varmasti normaalin oman kodin.

Oliko tästä apua?

Iso kiitos, itkuun minä onneton pillahdin sanoistasi. Tää on siksikin niin hirveetä kun ei ole KETÄÄN ihmistä jolle puhua, johon turvata. Mulla ei siis muuta perhettä, ystäviä, ketään. Ja ei edes terveyttä normielämään (työ) eikä siis rahaa. Kaiken joudun alusta rakentamaan :( MIten...

Kiitos myös muille vastaajille - kaikista on ollut apua.

Alkuperäinen kirjoittaja apua:

Oliko tästä apua?

Iso kiitos, itkuun minä onneton pillahdin sanoistasi. Tää on siksikin niin hirveetä kun ei ole KETÄÄN ihmistä jolle puhua, johon turvata. Mulla ei siis muuta perhettä, ystäviä, ketään. Ja ei edes terveyttä normielämään (työ) eikä siis rahaa. Kaiken joudun alusta rakentamaan :( MIten...

Kiitos myös muille vastaajille - kaikista on ollut apua.

SULKU KIINNI, ei silmäniskua herrajumala.

No mun kaverille kävi niin että kun toimisto möhli asunnon muille ja kaveri tarvis HETI kämpän ni sain äkkiä uuden. Vasta muutaessa pois sai tietää sen kämpän olevan "sijoituskämppä" eli siihen sossunasiakkaat YLEENSÄ. Eli kaikki luuli hänen olevan sossunkämpässä...opiskeli ja kävi töissä sillon.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
No mun kaverille kävi niin että kun toimisto möhli asunnon muille ja kaveri tarvis HETI kämpän ni sain äkkiä uuden. Vasta muutaessa pois sai tietää sen kämpän olevan "sijoituskämppä" eli siihen sossunasiakkaat YLEENSÄ. Eli kaikki luuli hänen olevan sossunkämpässä...opiskeli ja kävi töissä sillon.

Eli kyllä niitä on niitä sossunasiakkaiden kämppiä. Ja joku ehdotti yksityistä, miten ihmeessä jos on rahaton...

Yhteistyössä