Miten tämmösessä tilanteessa pitäis toimia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ahdistunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ahdistunut"

Vieras
Töissä aika ahdistava tilanne menossa. Mies henkilö ihastunu muhun, mutta itse en tunne kyseistä henkilöä kohtaan muuta kuin, että ahdistun hänen läsnäollessaan. Tuppaa seuraan läpättämään kaikkea mahdollista, tyrkytti viimeks suklaata, kiitoksena siitä, kuinka paljon olen tehnyt (sattuu vaan kuulumaan työhöni se, että hommat hoidetaan). Itse en juurikaan puhu tuolle henkilölle mitään, ei vaan ole yksinkertasesti mitään asiaa. Korkeintaan tervehdin lyhyesti ja jäykästi. Yritän parhaani mukaan välttää tuon ihmisen kohtaamista, mutta se vaan on yksinkertasesti hankalaa, koska seuraa perässä ja kun teen työtäni, niin seisoo läpättämässä selkäni takana. Kyselee ja utelee asioita. Nyt vaan alkanu yhä enempi ja enempi ahdistamaan tuo ihminen ja nuo tilanteet. Mulla on mies ja tytär, ei vaan yksinkertasesti muut miehet kiinnosta, enkä heidän seuraanasa kaipaa, toki tervehdin, mutta siihen se mun osaltani jää. Nyt alkanu pikku hiljaa mieheni hermostumaan tohon tilanteeseen ja sano, että hän kyllä voi tulla sanomaan tuolle mieshenkilölle suorat sanat. Oon itse nuori nainen ja tää mieshenkilö on n. 40-48- vuotias ja mun vinkkelistäni katsottuna ''vanha''. Mun mielestä ällöttävää tollanen touhu ja luulis, että normaali ihminen huomaa toisen ihmisen käytöksestä, että ei kiinnosta. Vai onko jotkut oikeesti sellasia, että tiedostaa, mutta ei vaan välitä ja jatkaa touhuaan silti? Vai eikö vaan oikeesti tajua?

Aijon sanoa suoraan, kerta ei mene tuolleen hienovarasesti perille ja jos ei sittenkään tajua, niin mun mies saa todellakin tulla sanomaan, että mä haluun olla rauhassa. Tuo henkilö tuli tänään mua vastaan ja säikähin, että varmaan pysähtyy kohalleni, mutta meni onneks ohi. Pelkäsin myös, että näkee missä asun, mutta onneks sen verran oli matkaa, että ei tiedä missä asun ja hyvä niin. tööttäili, vilkutteli ja virnisteli ohi ajaessaan. Tällä hetkellä paniikki, kun seuraavaks nään, niin tietysti selittää, että mä näin sut ja muuta paskaa. Töissä olen levoton ja hajamielinen, ahdistaa ja säikyn aina jos ovi aukee, koska oon varma, että nyt se tulee, minne ehtisin nopeesti livahtaa, että mun ei tarvis olla tuon henkilön seurassa. Kertokaa miten mun pitäis toimia? Aina kun toi ihminen tulee mun lähelle puhumaan, niin ahdistun aivan helvetisti ja nyt ahistaa enempi, kun tyrkytti mulle tuota suklaata. Saa nähä, mitä seuraavaks tapahtuu... Karmii jo valmiiks :(.

Töissä voit mielestäni sanoa suoraan, että "teen nyt töitä ja sun läsnäolo häiritsee, voisitko mennä muualle, että saan tehtyä tän homman".
Tai onko sun pomo sellanen, että voisit sille sanoa.
Tai sit sanot vaan suoraan, että sua ei kiinnosta jutella, voitko mennä muualle.

Mulla oli samanlainen tilanne töissä joitakin vuosia sitten, mutta kyse ei kuitenkaan ollut ihastumisesta. Mies koki tarvetta suojella ja jollain lailla pitää huolta. Joten oletko ihan varma, ettei mies ole vain sen luontoinen ja hakee naisia, joille saisi olla ritarillinen? Ehkä sussa vetoaa joku naisellinen ominaisuutesi, eikä niinkään se että olisi hinkumassa sänkyyn? Joten oletko joskus kertonut kuinka joku on kohdellut sua ikävästi, josta mies sai innostuksensa? Ei kuitenkaan vaikuta ihan siltä, että haluaa enempää. Hyväntahtoinen hölmö.

Mäkin kiitän aina ihmisiä avusta ja saatan jopa joskus tarjota kahvit. Siitä ei kai voi miestä syyttää ahdistelusta, jos haluaa olla huomaaavainen. Se oli sulta tökerö arvio.

Itse tein vastaavassa tilanteessa niin, että aina kun tyyppi tuli juttelemaan, käänsin jutun mieheeni. Eli kun tuo ahdistelia esim kysyi, miten viikonloppu meni, kerroin mitä kaikkea mukavaa olimme mieheni kanssa tehneet ja kuinka mieheni laittoi minulle ruokaa ym kehumista. Aika nopeasti loppui.

Yhteistyössä