Miten mun pitäis syödä, että olisin toukokuun lopussa 8 kiloa hoikempi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pikka"

Vieras
Lähtömitat nyt 171/74, jossa on kyllä lihastakin, kun käyn salilla ja liikun muutenkin useamman kerran viikossa. Mut haluan laihtua näin aluksi ainakin 8 kiloa kesään mennessä. Siitä sitten vielä toiset 6-8 kg pois myöhemmin.

Mut miten mun pitäis syödä, jotta läski lähtisi? En aio karpata kuitenkaan.

Mä yritän pudottaa omani 1000kcal dieetilillä Liityppä kalorilaskuriin.. ei tarvitse itse niin noita laskea.. Ja sinne kun laittaa tavoitepainon ja pvän niin kertoo millä kalorimäärällä mennään.

Vinkki, en ole tietoisesti laihduttanut, mutta nyt olen syönyt 3 kk pelkästään
real-ruisleipää ( siis ei muuta leipää ja olen yleensäkkin syönyt vain ruisleipää )
paino putosi muutaman viikon syönnin jälkeen 3 kiloa.

Kuinkahan tarkkoja nuo kalorilaskurit ovat? Monilla kuntoli- ja voimailufoorumeilla (joilla liikkuu hyvin ravintotietoista porukkaa) ne on lytätty aika hyvin. Samoin monet energiankulutusta arvioivat laskurit.

Kaloreilla ja energioilla ei ole kauheasti väliä.
Siat syövät todella vähäkalorista ruokaa: leseitä, perunaa ja viljaa..mutta ovat isoja rasvaisia ja läskejä.
Vältä hiilihydraatteja ja ihan helppo juttu.

Varmasti toimii, jos noudatat ohjetta tunnollisesti. Muista punnita ruokien raakapainot talousvaa'alla.
http://www.livtv.fi/ohjelmat/jutta-ja-superdieetit/ruokavaliot/uutinen/gofatgo-ruokavalio-naisille-jotka-haluavat-polttaa-l%C3%A4ski%C3%A4

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26072628:
Mun henkilökohtainen mielipiteeni on, että liian paljon ja liian nopeasti koetat saada pudotettua......

Mutta mitäpä minä mistään tietäisin....

Siis onko tavoitteeni mielestäsi liian suuri/epärealistinen, vai että tahti on vain liian nopea? Myönnän, onhan tuo aika paljon, enkä osaa sanoa pääsenkö ekaan tavoitteeseeni tavoiteajassani, mut ainhan voi yrittää:)

Mä laskin orjallisesti kalorit ja söin mitä huvitti ja teki mieli.... tosin suosin runsasproteiinisia tuotteita (kananmuna, raejuusto, kala). Toimi. 7000 kalorin viikkovajeella lähti kilo viikossa. Alkuun ON nälkä kun elimistö totuttelee eli silloin kannattaa tosiaan motivoida itseään ja juoda vaikka vettä ja syödä kuitutabletteja. Mä en pysty laihiksella liikkumaan paljoakaan, koska tulee ihan järkyttävä nälkä.

Kaloreilla ja energioilla ei ole kauheasti väliä.
Siat syövät todella vähäkalorista ruokaa: leseitä, perunaa ja viljaa..mutta ovat isoja rasvaisia ja läskejä.
Vältä hiilihydraatteja ja ihan helppo juttu.

Tjaa, nyt ei taida mennä läpi mulle... Tarvitseehan hiilareita esim. liikkumiseen ja muutenkin. Aika takkuista olisi ilman hiilareita lenkkeillä tai pelata lentopalloa.

[QUOTE="aloittaja";26072652]Siis onko tavoitteeni mielestäsi liian suuri/epärealistinen, vai että tahti on vain liian nopea? Myönnän, onhan tuo aika paljon, enkä osaa sanoa pääsenkö ekaan tavoitteeseeni tavoiteajassani, mut ainhan voi yrittää:)[/QUOTE]

Tahti liian nopea. Pysyäkseen.
Tulee vain mieleen että 'kaikki nyt heti mulle nyt' :D Anteeksi. Mutta mä luulen että liian nopeasti koetat pudottaa. Tarvitsee suuria muutoksia ja niitä ei yleensä jaksa tai ainakin se on melkosita kuuria alkaa noudattaa, moni väsyy ja koko elämä pyörii vain painonpudotuksen ympärillä.

Mutta en sano ette voisi onnistuakin, riippuu niin paljon ihmisestäkin.

Minäkään en tiedä mitää, mutta kiloklubilla olen laihduttanut vuoden alusta 11 kiloa eli olen nyt 64 kiloa ja lähtöpaino oli 75, pituutta 164. Pidin kyllä kalorit reilusti miinuksella ja liikuin 3000 kaloria viikossa:)

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26072672:
Tahti liian nopea. Pysyäkseen.
Tulee vain mieleen että 'kaikki nyt heti mulle nyt' :D Anteeksi. Mutta mä luulen että liian nopeasti koetat pudottaa. Tarvitsee suuria muutoksia ja niitä ei yleensä jaksa tai ainakin se on melkosita kuuria alkaa noudattaa, moni väsyy ja koko elämä pyörii vain painonpudotuksen ympärillä.

Mutta en sano ette voisi onnistuakin, riippuu niin paljon ihmisestäkin.

Näinhän ne sanovat ja pitänee monesti paikkansakin. Itse en ehkä oikein usko, että se laihtumisnopeus olisi mitenkään biologisesti kytköksissä siihen, että pysyykö saavutettu paino vai ei. Itsekuriin kyllä varmasti.

Mut ei tuo mun tavoiteaika mikään ihan ehdoton ole, yritän koostaa sellaisen ruokavalion, että olisi tarpeeksi miinusta, mutta että ravitsemus pysyisi kunnossa ja jaksaisi olla ja elellä:D Mutta ehkä sellainen -5kg alkaisi olla realistisempi.

Ja joo, myönnän, olen tässä asiassa nyt vähän "kaikki mulle heti nyt"-asenteella. Ei kyllä pitäisi.

Jätä kaikki vaalee jauho pois, suosi räysjyväjauhoja ja ruisjauhoja jos pakko jotain esim pizzapohjaa tehdä. Sokeri pois (myös piilosokeri), karppisokeria tai makeutusaineita makeutukseen. Karkit yesdeliltä ja niitäkin vain pahimpaan herkkunälkään. Täytä maha kasviksilla (poislukien keitetyt porkkanat), sitten lihalla ja lopuksi vasta vähän perunaa/pastaa/riisiä jos välttämättä haluat. Syö vähän mutta usein, ja liiku paljon. Ei tartte mistään 100% luopua, mutta katso että se mitä syöt on hyvälaatuista (esim hiilareita -> täysjyväruisleipää) ja herkuttele harvoin. Älä lisää mitään ylimääräisiä juustoja ja rasvoja ruokavalioosi (tyyliin karppaus) vaan syö niitä kuten ennenkin, mutta siirry esim Oivariinista Beceliin.

No mulle on lääkäri sanonut että 1kg/vko. Itse lahdutin 12kg vajaassa kolmessa kuukaudessa, enkä nähnyt nälkää. Ei oo vaikeaa tiputtaa se 1kg/vko. Eriasia tietty jos tahtoo laihtua pitkällä tähtäimellä ja jättää vaan herkut pois, mut ap nimenomaan haluaa kesäksi kuntoon.

No tahtihan riippuu ihan siitä, pudottaako normaalipainon sisällä vai ylipainosta.

Ap pudottaa lähellä normaalipainoa, joten puoli kiloa/viikko ois parempi ja realistisempikin. Saako udella, miksi tuo tietty "takaraja"? Rantakunto? :D

Yhteistyössä