Miten mustasta vaaleammaksi? Hiusväreistä kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lalaa

Vieras
Olen ollut jo jonkin aikaa ollut mustalla tukalla. Oma tukka kullanvaalea. Haluaisin palata vaaleaan, vaikka sitten osittain.
Miten mahtaisi onnistua, pitkät on kutsit, enkä haluaisi lyhyeksikään leikata.
Onnistuisiko vaikka raidoilla, joita pikkuhiljaa juurikasvun mukaan aina lisäisi vai miten.
Ja siis parturi-siskoni heitti jo ns. kirveen kaivoon, että hän ei minun n. 10 krt mustaksi värjättyä tukkaa ala vaalentamaan. Toivotontako?

Miten te olette siskot tehneet sen?

Mä värjään mun juurikasvuani aina jollain ruskean sävyllä, ja pikkuhiljaa siirryn vaaleempiin väreihin. Mullakin on monta vuotta ollut tosi tumma, melkein musta tukka ja nyt haluan siitä eroon =D Ajattelin että kesäksi sais vaaleat hiukset :)

Alkuperäinen kirjoittaja Katiapatia:
Mä värjään mun juurikasvuani aina jollain ruskean sävyllä, ja pikkuhiljaa siirryn vaaleempiin väreihin. Mullakin on monta vuotta ollut tosi tumma, melkein musta tukka ja nyt haluan siitä eroon =D Ajattelin että kesäksi sais vaaleat hiukset :)

Okei, mutta eikö se näytä hassulta, kun vaaleampaa tyvessä? Tietty jos tosiaan asteittain. Tuo onkin hyvä idis.

värinpoistoa vaan toisensa perään. Pari ekaa kertaa voi pistää muutaman päivän välein,mut sit kannattaa jo pari viikkoa myöhemmin jättää väleiksi.
Mulla nyt laitettu 6värinpoistoa ja muutama väri,enkä ole vieläkään tyytyväinen.
Aloitin urakan syyskuussa.
Ehkä jo kesäksi olis sellainen kuin toivon...

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Siihen pitää varmaan tehdä ensin värinpoisto ja siitä asteittain alkaa vaalentamaan.

Juu, mutta kun monta kertaa värjätty mustaksi, niin ei se lähe värinpoistossa nätisti, tosi epätasainen. Tyvestä blondi, latvoista musta. ja Siltä väliltä jotain ruskean ja punaisen väliltä.
Ajattelin kuitenkin täyspitkällä suortuvalla koettaa tämänkin. Jos vaikka sillä raidoituksella...

No, ei se hassulta näytä... :D Vielä meen aika tummilla ruskeilla, mutta tää on varmaan suhteellisen lempeä tapa. Värinpoistoakin mietin... mutta se on sit kerralla niin iso "operaatio" ja sit jos siitä ei tulekaan hyvä heti.

vielä lisäys,että hanki hyvät hoitoaineet! Mä olen käyttänyt tigiä ja k-pakin joicoa,sekä lanzaa.
Tukka ihan siedettävässä kunnossa vielä.
uskon että olis paljon huonommassa kunnossa,jos en noita olis käyttänyt.
Latvahoitoja,jätettäviä hoitoja ym vaan paljon,niin voipi tukka pysyä päässä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Hope:
värinpoistoa vaan toisensa perään. Pari ekaa kertaa voi pistää muutaman päivän välein,mut sit kannattaa jo pari viikkoa myöhemmin jättää väleiksi.
Mulla nyt laitettu 6värinpoistoa ja muutama väri,enkä ole vieläkään tyytyväinen.
Aloitin urakan syyskuussa.
Ehkä jo kesäksi olis sellainen kuin toivon...

Allright.
Mutta eikös se näytä kauhealta siinä värin poistojen välissä? :)
Jotenkin haluis näyttää silti ihmiseltä. Tai sitten pipoa päähän...

Mä pääsin tummasta eroon niin, että aloin raidoittamaan sekä tummilla että vaaleilla raidoilla. Pelkkiä raitoja koko päähän muutaman kuukauden välein (ei siis pohjaväriä ollenkaan) ja hyvä lopputulos - ei ikävän näköistä juurikasvua lainkaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Hope:
vielä lisäys,että hanki hyvät hoitoaineet! Mä olen käyttänyt tigiä ja k-pakin joicoa,sekä lanzaa.
Tukka ihan siedettävässä kunnossa vielä.
uskon että olis paljon huonommassa kunnossa,jos en noita olis käyttänyt.
Latvahoitoja,jätettäviä hoitoja ym vaan paljon,niin voipi tukka pysyä päässä ;)

Tänks. En minä sitä tukan palamista niin pelkää. Siskoni (parturi siis) sanoi, että jos haluat kuohkealta näyttävän tukan, niin polta se vaalentamalla reilusti. Pysyy miten vaan, ja seisoo suorastaan päässä. Vaikka eihän se tosin kovin hyvinhoidetulta näytä...:D

Alkuperäinen kirjoittaja hansu:
Mä pääsin tummasta eroon niin, että aloin raidoittamaan sekä tummilla että vaaleilla raidoilla. Pelkkiä raitoja koko päähän muutaman kuukauden välein (ei siis pohjaväriä ollenkaan) ja hyvä lopputulos - ei ikävän näköistä juurikasvua lainkaan!

Tätä just tarkoitin ja mietin itse. Siis koko päähän. Oliko sulla alunperin musta vai mistä lähit vaalentamaan. ja Mikä väri itsellä?

Alkuperäinen kirjoittaja lalaa:

Tätä just tarkoitin ja mietin itse. Siis koko päähän. Oliko sulla alunperin musta vai mistä lähit vaalentamaan. ja Mikä väri itsellä?

Mulla oli lähes mustat hiukset, oma väri melko vaalean ruskea. Tää on todellakin paras tapa, en ikinä olisi uskonut kuinka kivuttomasti homma hoituu ja hiukset näyttää silti koko ajan kivalta :) Eikä pelkoa siitä että pilaisi hiuksensa, niin kuin värinpoistossa saattaa käydä...

punasesta vaaleeks mulla laitettiin. ei olisi kannattanu. ennen oli vahva paksu kiiltävä hius. nyt on vain karrelle palanut käppyrä jäljellä päässä. mikään väri ei pysy enää hiuksessa pelkkää takkua koko hius. suosittelen jättämään koko pään värinpoistot väliin. vaaleammaksi raidoittamalla enintään. vaihdat tyveen laitettavan värin johonkin tumman ruskeaan ja pikku hiljaa kasvatat uuden hiuksen ja värin vanhan tilalle. tässä ei ole oikoteitä onneen jos haluat hiukset kunnossa pitää.

Mulla oli lähes mustat hiukset, oma väri melko vaalean ruskea. Tää on todellakin paras tapa, en ikinä olisi uskonut kuinka kivuttomasti homma hoituu ja hiukset näyttää silti koko ajan kivalta :) Eikä pelkoa siitä että pilaisi hiuksensa, niin kuin värinpoistossa saattaa käydä...

Kävitkö parturissa, vai? Tummat raidat ei ilmeisesti alussa näy lainkaan?
Kiitos sulle, taidan seurata esimerkkiä.
En minä hiusten pilaamistä pelkää, mutta ei ole kiva, jos joutuu tosiaan pipoa pitämään, jos kokopään vaalennus epäonnistuu...

--> näin pikimustasta pitkästä tukasta platinavaaleaksi ilman että tukka oheni tai lähti irti onnistui niin että ensin värjäsin vaaleanruskeilla kaupanväreillä ja sitten siirryin kampaamoon joka lupasi ettei leikkaa tukkaani ja SUOSTUI alkaa vaalentamaan :D ! Nimittäin moni kampaamo ei suostunut takaamaan että saa mun hiukset pysymään hyvänä ja pitkinä.
Käytin ja käytän vaalennuksiin Loreal Serie Expres sarjan keltaisia tehotuotteita ja hiukset pysyy selvinä ja hyvinä. Muut tuotteet eivät ole toimineet niin hyvin. Kokemusta on monista laatutuotteista kuten Bed Head tms.

En minä hiusten pilaamistä pelkää, mutta ei ole kiva, jos joutuu tosiaan pipoa pitämään, jos kokopään vaalennus epäonnistuu...

Juu, kampajaalla laitatin raidat joka kerta. Alkuun ne tummat raidat ei tosiaan juuri näy, sitten pikkuhiljaa erottuu nekin kun omaa väriä pääsee kasvamaan.

Juu, kampajaalla laitatin raidat joka kerta. Alkuun ne tummat raidat ei tosiaan juuri näy, sitten pikkuhiljaa erottuu nekin kun omaa väriä pääsee kasvamaan.

Mulla on kans toimittu näin.

Yhteistyössä