Miten muut teette? Päivähoito+iltaruoka+iltapala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiirettömän kotihoidon puolesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Myy:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
itellä sama.., molempien työaika perus 8-9h joka on pakko tehdä näissä hommissa..eli lähtö 7 ja takas 16-17..eipä siinä lasten kanssa olla kun ruokailut ja vähän jotain siivoan illalla. pakko tehdä.eipä se valtio anna työkkärin listoila olla kun töitä on tarjolla. ja osapäivätyötä ei saa. ja jos saisi niin palkka olisi yhtä huono kun kotiäidillä.

mutta kotiäitinä en edes alkaisi..6 vuotta on niin pitkä aika,hyvin harva olisi itseni lisäksi 6v hellan ja mopin välissä :D

Ei mulla ainakaan. Mulla 1300e/netto, teen siis 30/vko.

samoin mäkin sain noin käteen suurinpiirtein vrt kokopäivätyöhön. Eli ei mun palkalla huonosti.

Nautin siitä kun meillä on kiireettömiä aamuja, eikä lasta tarvitse raahata kukonlaulun aikaan hoitoon. Iltapäivisin oon ajoissa kotona ja ehditään vielä ulkoilemaan,tarkastan läksyjä jne. Jos oon iltavuorossa niin mies hakee lapsen klo 15. ja mä vien silloin 9-10.

no näin se on meilläkin. syödään ruoka klo 16.00 ja iltapala klo 17.30. iltapala ei ole kovin tuhti vaan lähinnä joku kiisseli/jogurtti tms.

nukkumaan kakkonen menee 18.30 koska aamulla herätys niin aikaisin klo 5.00 ja tarviaa pitkät unet.

itellä sama.., molempien työaika perus 8-9h joka on pakko tehdä näissä hommissa..eli lähtö 7 ja takas 16-17..eipä siinä lasten kanssa olla kun ruokailut ja vähän jotain siivoan illalla. pakko tehdä.eipä se valtio anna työkkärin listoila olla kun töitä on tarjolla. ja osapäivätyötä ei saa. ja jos saisi niin palkka olisi yhtä huono kun kotiäidillä.

mutta kotiäitinä en edes alkaisi..6 vuotta on niin pitkä aika,hyvin harva olisi itseni lisäksi 6v hellan ja mopin välissä :D

samoin mäkin sain noin käteen suurinpiirtein vrt kokopäivätyöhön. Eli ei mun palkalla huonosti.

okei..mä saan kokopäivätyöstäkin vain 1200-1500e..osapäivän hinta on siis samaa luokkaa mitä kaveriperheet lorvii kotona valtion rahoilla..ilmasiks en töitä tee..oma tavoitteeni jos töissä käy,niin on maksettava myös menot ja mieluiten ostaakin jotain eikä laskea joka penniä kuten työttömät..
=)

toisaalta..ei meillä kotihoitokaan ole kiireetöntä, kaikki aika menee ruuan laittoon ja lasten sotkujen korjaukseen..ehkä sellainen jolla vähemmän lapsia saakiin kiireettömämmän päivän. viikonloppunakaan ole juuri vapaata jotta saa isolle porukalle lämpimät ruuat pöytään ja siivoo pienten sotkua.

itse kyllä fuskaan myös, että syö vaan ison aterian illalla toisinaan. se ollu ok kaikille

Jokainen koti elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Mä ainakaan viitsi stressata lasten leikkien jälkeisistä sotkuista. Mulla kolme lasta 3,5,7 ja isommat auttaa 3v siivoamisessa, siis omien jälkien raivaamisessa.

Miksi mies vie ja hakee??

Olen raskaana ja vuodelevossa jo pitkään... kahvipannun verran painoa saa nostaa ja vessassa käydä. Nyt onneksi jo turvalliset viikot niin saa jo olla pystyssä. Julkisilla ei kuitenkaan saa kulkea ja pienempää 1v3kk lasta en voi nostella kun supistelee niin kovin. Vielä pitäis jaksaa tätä vähän aikaa. Hyvä jos joinain päivinä pystyn edes ruoan tekemään, kun ei pystyasennossa oikein voi olla.

okei..mä saan kokopäivätyöstäkin vain 1200-1500e..osapäivän hinta on siis samaa luokkaa mitä kaveriperheet lorvii kotona valtion rahoilla..ilmasiks en töitä tee..oma tavoitteeni jos töissä käy,niin on maksettava myös menot ja mieluiten ostaakin jotain eikä laskea joka penniä kuten työttömät..
=)

Osa-aika työn palkka tulee siinä suhteessa kuin teet töitä. Eli jos teet 60% normaalista työajasta, palkkasi on 60% normaalista palkastasi.

meillä on menty hoitoon "ulkopuolisille" vasta eskarissa, mummu ja pappa on huolehtinu osan ajasta ja osan me itse kun olimme 2- ja 3-vuorotöissä. päivät olivat välillä sekavia kun oli aamu ja ilta ja yövuoroja mutta koskaan ei pojat joutunu olemaan pitkiä aikoja hoidossa.sitä mentiin sillä mitä oli... pelastuksena oli nuo pyörivät vuorot vaikka siinä on välillä vaikea noudattaa rutiineja. en koe huonoa omaatuntoa vaikka olinkin töissä 8 tuntia päivä + tunnin verran työmatkoja. pienellä säädöllä löytyy jokaiselle sopiva ratkaisu!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen raskaana ja vuodelevossa jo pitkään... kahvipannun verran painoa saa nostaa ja vessassa käydä. Nyt onneksi jo turvalliset viikot niin saa jo olla pystyssä. Julkisilla ei kuitenkaan saa kulkea ja pienempää 1v3kk lasta en voi nostella kun supistelee niin kovin. Vielä pitäis jaksaa tätä vähän aikaa. Hyvä jos joinain päivinä pystyn edes ruoan tekemään, kun ei pystyasennossa oikein voi olla.

Ok, noi hitsi. Voimia sinne!

Muuten, perhetyöntekijätkin tulevat näissä tapauksissa mukaan kuvioon jos vain haluat. Edes joinakin päivinä voisit ottaa sellaisen, saisi lapset vapaapäivän viikolle ja sinä apua jos tarvitset.

Muuten, perhetyöntekijätkin tulevat näissä tapauksissa mukaan kuvioon jos vain haluat. Edes joinakin päivinä voisit ottaa sellaisen, saisi lapset vapaapäivän viikolle ja sinä apua jos tarvitset.

Kunpa vain saisikin... perhetyöntekijää kyselty, mutta sellaiselle ei mahdollisuutta... varsinkaan kun lapsilla on nyt päivähoitopaikka. Jos emme olisi saaneet paikkaa, perhetyöntekijän olisi saanut 2-3h lasten kanssa ulos leikkimään... joka tässä tilanteessa hiukkasta mahdoton yhtälö.

Kunpa vain saisikin... perhetyöntekijää kyselty, mutta sellaiselle ei mahdollisuutta... varsinkaan kun lapsilla on nyt päivähoitopaikka. Jos emme olisi saaneet paikkaa, perhetyöntekijän olisi saanut 2-3h lasten kanssa ulos leikkimään... joka tässä tilanteessa hiukkasta mahdoton yhtälö.

No voi!:(

Yritä jaksaa, onneks jossain vaiheessa helpottaa.

SInulla ei ole isovanhemmista apua? Asuvatko kaukana, tai muutoin ei onnistu?

Niin ja tähän vielä lisäisin, että aina kun mahdollista äitini hakee lapset aiemmin päiväkodista... ja lapset ovat hänellä välillä myös hoidossa tai äitini on meillä. Hänkin on kuitenkin työelämässä ja tämä vain harvoin mahdollista. Itsekkin olen ehdottomasti sitä mieltä että lapsilla on AIVAN liian pitkät päivät ja olen aina ollut tälläistä vastaan. Siksi tekeekin niin perkuleen tiukkaa itselleni, kun en voi lapsiani hoitaa... ottaa todellakin päähän ja rankasti. Esikoistakin olen hoitanut jo 4vuotta kotona, mutta asiat ei aina vaan mene niinkuin suunittelee ja tälläisiä paskoja tilanteita tulee eteen.

Niin ja tähän vielä lisäisin, että aina kun mahdollista äitini hakee lapset aiemmin päiväkodista... ja lapset ovat hänellä välillä myös hoidossa tai äitini on meillä. Hänkin on kuitenkin työelämässä ja tämä vain harvoin mahdollista. Itsekkin olen ehdottomasti sitä mieltä että lapsilla on AIVAN liian pitkät päivät ja olen aina ollut tälläistä vastaan. Siksi tekeekin niin perkuleen tiukkaa itselleni, kun en voi lapsiani hoitaa... ottaa todellakin päähän ja rankasti. Esikoistakin olen hoitanut jo 4vuotta kotona, mutta asiat ei aina vaan mene niinkuin suunittelee ja tälläisiä paskoja tilanteita tulee eteen.

Vielä lisäisin, etten toivoisi tälläistä tilannetta kenellekkään. Ei ole todellakaan kivaa.

Uskomatonta muuten, ettei perhetyöntekijää tai kodinhoitajaa saa. Esim. juuri ap:n tilanteessa. Lapsiperheistä ei väliä.

Perhetyöntekijä olis ilmainen heille, kodinhoitaja maksais. Mutta huono on tarjonta, tiedän.

Tervetuloa yksinhuoltajan elämään! Kun minä palaan töihin niin suoraan saan laittaa kaikki 10 tunniksi hoitoon...

Mut enpä palaa ja jos palaan niin vaan osa-aikatyöhön.

Uskomatonta muuten, ettei perhetyöntekijää tai kodinhoitajaa saa. Esim. juuri ap:n tilanteessa. Lapsiperheistä ei väliä.

Perhetyöntekijä olis ilmainen heille, kodinhoitaja maksais. Mutta huono on tarjonta, tiedän.

No, omasta kokemuksesta tiedän ettei ainakaan täällä pk-seudulla saa edes kodinhoitajaa kuin akuuttitilanteessa. "tavallisia" lapsiperheitä ei auteta, ei ole resursseja.

No, omasta kokemuksesta tiedän ettei ainakaan täällä pk-seudulla saa edes kodinhoitajaa kuin akuuttitilanteessa. "tavallisia" lapsiperheitä ei auteta, ei ole resursseja.

Mäkin tiedän, olen kotihoidon esimies. VAltiovalta ja kunnat määrittelee priorisoinnin, nyt se on ollut jo pidempään vanhukset. Toivotaan parannusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Syysilta:
:o Pitkiä päiviä tosiaan. Ajattele etä tämä on vain pieni hetki, sitten kun vauva syntyy sä saat olla kaikkien lasten kanssa kotona. =)

Tai sitten ei ole kotona. Älkää eläkö elämää etukäteen. Mitä tahansa voi tulla. Itse odotin tervettä lasta ja sairaalassa menikin ekat 3 kk kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:o Pitkiä päiviä tosiaan. Ajattele etä tämä on vain pieni hetki, sitten kun vauva syntyy sä saat olla kaikkien lasten kanssa kotona. =)

Tai sitten ei ole kotona. Älkää eläkö elämää etukäteen. Mitä tahansa voi tulla. Itse odotin tervettä lasta ja sairaalassa menikin ekat 3 kk kuitenkin.

Ainahan voi sattua sitä ja tätä. Kyllä mä ajattelen asiat pääsääntöisesti positiivisesti kuitenkin.
Raskaaksi käy, jos elämää alkaa pelkäämään etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ainahan voi sattua sitä ja tätä. Kyllä mä ajattelen asiat pääsääntöisesti positiivisesti kuitenkin.
Raskaaksi käy, jos elämää alkaa pelkäämään etukäteen.

Noh ehkä se on jonkinlaista valmistautumista ja niihin sopeutuminen käy vaivattomammin sitten. Et itse en alkais ap:n tilanteessa kauheasti odottamaan kuuta nousevaa, että kunhan synnytän kaikki muuttuu. Voi olla ettei muutu ja sit se elämä vasta vaikeaa onkin jos sitä ei ole yhtään edes ajatellut. Mut ihmiset on erilaisia.

Itse heräämme klo 5.50 ja poika herätetään viimeistään 6.15. Poika on 2,5 vuotias.
Mies vie hoitoon joko autolla tai bussilla niin, että on hoidossa seitsemän jälkeen. Minä
yleensä haen hoidosta n. 16.-16.30. Perjantaina aikaisemmin.
Poika syö jotain pientä aamulla ennen lähtöä ja perhepäivähoidossa sitten aamiaisen.
Laitan aina illalla seuraavan päivän ruuan, jonka sitten lämmitän pojalle. Mies tulee yleensä
kuuden jälkeen kotiin.
Poika menee yleensä nukkumaan n. 20.00-21.00.
Ikää on pojalla tulee 2,5v.
Itse en koe etteikö jäisi aikaa tarpeeksi illalla olla miehen ja pojan kanssa.
Tämä rytmi sopii meille enkä itse jäisi mistään hinnasta kotiin hoitamana lasta.
Rahaa saisi olla aika paljon, että jaksaisin olla kotona. Silloin sitä voisi pojan kanssa matkustella ulkomaillakin ja tehdä muuta mukavaa, mistä on aina haaveillu.
Itse en nimittäin ole näitä koti-ihmisiä enkä hiekkalaatikko äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja ruuvi:
Itse heräämme klo 5.50 ja poika herätetään viimeistään 6.15. Poika on 2,5 vuotias.
Mies vie hoitoon joko autolla tai bussilla niin, että on hoidossa seitsemän jälkeen. Minä
Poika syö jotain pientä aamulla ennen lähtöä ja perhepäivähoidossa sitten aamiaisen.
Laitan aina illalla seuraavan päivän ruuan, jonka sitten lämmitän pojalle. Mies tulee yleensä
kuuden jälkeen kotiin.
Tämä rytmi sopii meille enkä itse jäisi mistään hinnasta kotiin hoitamana lasta.
Rahaa saisi olla aika paljon, että jaksaisin olla kotona. Silloin sitä voisi pojan kanssa matkustella ulkomaillakin ja tehdä muuta mukavaa, mistä on aina haaveillu.

Pojan täytyy nukkua hoidossa kunnon unet, että jaksaa. Ylös 6:15 ja sänkyyn 20-21..

Alkuperäinen kirjoittaja ruuvi:
kuuden jälkeen kotiin.

Mikäs siinä. Aika vähän jää teillä arki-iltoina yhteistä aikaa. Hyvä sitten jos se on sulle ok.

Yhteistyössä