Miten näin pieni palkka on edes mahdollista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työpaikka vaihtoon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työpaikka vaihtoon

Vieras
Olen vaihtamassa työpaikkaa ja selailin ilmoituksia. Huomasin, että eräs puhelinmyyntifirma tarjoaa työntekijöilleen 6,45e/h takuupalkaksi. Täydellä 8h työpäivällä kuukausipalkka olisi siis n.1000e. Miten tällainen palkka voi olla edes laillista?

Hyvähän tuo palkka on. Sinun pitää tietysti tuon eteen tehdä itsekin jotain, elikkä ansaita se loppuosa. Muuten kai tuonne menisi tyhjäntoimittajia istumaan ja jorisemaan ihan omaksi ilokseen.
Siis teet työtä, niin että sinusta on jotain hyötyä työnantajalle ja itsellesi.

Takuupalkan päälle maksetaan yleensä provisiot.

Mitäs mieltä olet harjoitteluista joissa maksetaan pelkkä työttömyysraha eli n. 640e/kk miinus verot.
Työharjoittelu saattaa olla jopa 8h/päivässä viitenä päivänä viikossa puolen vuoden ajan, jonka jälkeen työnantaja ei palkkaa työntekijää mutta kysyy josko jäisi vielä harjoittelijaks..

mutta on se hyvä että tuli nyt tämä nuorisotakuu mikä velvoittaa kaikki nuoret tekemään ilmaista työtä, niin ei tarvitse oikeasti palkata ketään.

Mitäs mieltä olet harjoitteluista joissa maksetaan pelkkä työttömyysraha eli n. 640e/kk miinus verot.
Työharjoittelu saattaa olla jopa 8h/päivässä viitenä päivänä viikossa puolen vuoden ajan, jonka jälkeen työnantaja ei palkkaa työntekijää mutta kysyy josko jäisi vielä harjoittelijaks..

mutta on se hyvä että tuli nyt tämä nuorisotakuu mikä velvoittaa kaikki nuoret tekemään ilmaista työtä, niin ei tarvitse oikeasti palkata ketään.

no nuo on perseestä ja kusetusta, mutta provisiopohjaisen työn yleensä ottaa jokainen vapaaehtoisesti. sitä ei pakoteta ottamaan. elikkä kelle sopii, eikä muuta vaihtoehtoa ole, ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28844806:
no tuohan on jo hyvä palkka tuosta hommasta. ja siihen tulee sitten provikat päälle kaikesta mitä saat myytyä

näin on, mutta jos pohjapalkan päälle ei itse pysty tienaamaan yhtään, niin varmaan on loparit tiedossa. ei tyhjästä makseta mitään.

Mä tiedän erään puhelinmyyntifirman, jossa pohjapalkka n. 4,20€/tunti. Sitten kun myynnit on riittävällä tasolla kuukaudessa, jätetään tuntipalkka pois ja maksetaan pelkkä provikka.

Mulla on ollu kaupan kassallakkin palkka 6,90 e tunti ja siellä kuitenkin esim. kuorman purku on joskus raskastakin hommaa. Puhelinmyynti ei ole kovin haastavaa, mun mielestä toi on puhelinmyyjälle ihan hyvä palkka jo...

Saati työharjoittelu josta saa pelkän opintotuen (vajaa 250e/kk) 8h/pv ja 5pv/vk työajoilla toki.. Oma mies sai lisäksi työpaikalta lounassetelit sentään harjoittelun ajalta ja vakinaistettiin sitten kun valmistui, että sinänsä hyvä, mutta monessa paikassa noita harjoittelijoita otetaan aina vaan lisää eikä koskaan hankita "oikeita työntekijöitä" tekemään niitä hommia/vakinaisteta ketään..

Mulla on ollut joskus palkka 1100e/kk fyysisesti hyvin raskaassa kokopäivätyössä. Mielummin silti sitä kuin puhelinmyyntiä, eipähän tarvinnut ainakaan miettiä miten saa riittävästi liikuntaa :D

Yhteistyössä