Miten näyttö kirkkaammaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei ymmärrä

Vieras
Millä saan näytön kirkkaammaksi? Eilen tapahtui jotain ja näyttö meni tosi hämäräksi. Silmiin sattuu kun joutuu tällaista pimeää näyttöä tihrustamaan. Osaisko joku neuvoa tyhmää? Kone on Acer Aspire 7520g ja käyttöjärjestelmä joku Vista Home Bremium tai jotain sinnepäin. Mä oon niin huono näiden tietsikoiden kanssa...

Mä en ymmärrä noista kone merkeistä mitään, et onko toi pöytä mallinen vai läppäri?

Pöytämallisissa on uesimmiten jotakin nippeleitä tossa näytön etupanelissa ja niistä saa säädettyä kirkkautta ja kontrastia.

väännät vaan kirkkaus ja kontrastisäädöt tappiin. läppärissä se tapahtuu yleensä painamalla se "lisäfunktionäppäin" (FN tai jotain) pohjaan ja samalla sit naputtelee sitä missä on auringon kuva ja kolmio. kontrastit tulee sit siitä puolikuusta. taitaavat olla jossain numeronäpäpimissä 5 ja 7 tai jotain. näin ainakin HooPeessä.

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Mä en osaa auttaa mut meil aina hämärtyy tää läppäri jos ottaa virtajohon pois jollon tää on pelkällä akulla :p

Tuo on aivan normaalia käytöstä kannettavalle koneelle, eli käytännössä kone laskee näytön valaistusta jotta kone ei kuluttaisi sähköä turhaan kun ollaan akkujen varassa.
Toki saat näyttöön valotehoa lisää halutessasi käyttämällä funktionäppäintä <FN> sekä painamalla samaan aikaan kontrastinäppäimiä jotka on merkitty sillä auringon kuvalla numeronappien kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Marko 31v:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Mä en osaa auttaa mut meil aina hämärtyy tää läppäri jos ottaa virtajohon pois jollon tää on pelkällä akulla :p

Tuo on aivan normaalia käytöstä kannettavalle koneelle, eli käytännössä kone laskee näytön valaistusta jotta kone ei kuluttaisi sähköä turhaan kun ollaan akkujen varassa.
Toki saat näyttöön valotehoa lisää halutessasi käyttämällä funktionäppäintä <FN> sekä painamalla samaan aikaan kontrastinäppäimiä jotka on merkitty sillä auringon kuvalla numeronappien kohdalla.

Toki mie sen tiesin et se tavallista on ja et ei vie siten sähköö nii paljoa :D En mie iha tyhmä oo ;) Mut koha kommentoin, ko noi ny usein on aika selviä tapauksia et jos pöytäkone ni näytös tulis olla ne kirkkaudensäätö nappulat :)

Läppäri tää on. Kun painan sitä Fn näppäintä ja F6:sta jossa on selanen kuva jossa kaks näyttöä joista toisessa aurinko ja toinen pimeenä ja kolmio välissä (muuta aurinkokuvaa näppiksissä ei ole) niin näyttö pimenee ihan tosi tosi pimeeks niin että siitä tuskin erottaa mitään. Ja kun painan uusiks niin palautuu semmoseksi samanlaiseksi perushämäräksi. Eli ei auttanu sekään. :( Ja siis tää ottaa kokoajan virran seinästä, akku ei ole edes paikoillaan. En ymmärrä vieläkään.

http://static.tigerdirect.com/pdf/Acer_Aspire_7520_Series_NotebookPC-UG.pdf
tuossa vielä varoiksi ko laitteen ohjekirja pdf muodossa.
Using the keyboard, hotkeys osiossa nuo erikoisnäppäimet.

Ja tosiaan näemmä tuossa Acerissa on nuolinäppäimet nuo mistä näytön kirkkaustasoa muutetaan. Yleensä nuo sijaitsevat tosiaan siellä ylärivillä F numeronäppäimien alla, joten siitä pientä sekaannusta.
Ja siis nuo napit joita painelit joko vaihtaa toiseen ulkoiseen näyttöön taikka vain sulkee näytön kunnes painat jotain nappia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä:
Kiitokset Markollekin avusta. Kyllä tää vaan on hyödyllinen palsta. Aina oppii jotain uutta. =)

:wave: :)
Kiitos vain itsellesi myös, kyllähän se itselläkin tulee hyvin usein sormi suuhun näitten laitteiden kanssa, vaikkakin jo 24vuotta+ näitten kanssa pelehtinyt...

Ei kukaan ole seppä syntyessään, ja itsekkään en esimerkiksi osaa kutoa, vaikka sekään ei kuulemma järin vaikeaa perusteiltaan ole :D

Yhteistyössä