miten ne laskee noi päivähoitomaksut???!!! mun tulot on "hieman" yläkanttiin laskettu..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eihän tässä oo järkee käydä töissä. tienaan tosi vähän,mun brutto on keskimäärin 1300€ kuussa,poikkeuksena toukokuu jolloin sain paljon enempi. on laskettu että tienaan bruttona 1900€ kuussa,miten ne sen oikeen laski?
soitan huomenna ehdottomasti sinne ja kysyn,mutta koska nyt päivähoitomaksut on laskettu aikas isoiks ni kiva niitä maksella. maksan kuitenkin tuosta summasta jo vastiketta 300€ ei mulle jää rahaa kuussa paljon mitään. mies on toki töissä ja sen tulot laskettiin aikas ok,oli vaan 150€ yli sen kuukausipalkan.

[QUOTE="vieras";21892744]eihän tässä oo järkee käydä töissä. tienaan tosi vähän,mun brutto on keskimäärin 1300€ kuussa,poikkeuksena toukokuu jolloin sain paljon enempi. on laskettu että tienaan bruttona 1900€ kuussa,miten ne sen oikeen laski?
soitan huomenna ehdottomasti sinne ja kysyn,mutta koska nyt päivähoitomaksut on laskettu aikas isoiks ni kiva niitä maksella. maksan kuitenkin tuosta summasta jo vastiketta 300€ ei mulle jää rahaa kuussa paljon mitään. mies on toki töissä ja sen tulot laskettiin aikas ok,oli vaan 150€ yli sen kuukausipalkan.[/QUOTE]

ne ainakin jakaa lomarahat tasaisesti ympäri vuoden ja se yhden kuun isompi palkka voi myös vaikuttaa. Mutta tuosta voi varmasti kysyäkkin.

Kannattaa joo soittaa ja selvittää asia, mullekin ilmestyi kerran melkein 500e:n lisäys bruttopalkkaan, eivät osanneet vastata mistä ko. summan olivat keksineet, varmaan ihan laskuvirhe kyseessä. Korjasivat sen kyllä samantien, uusi päätös tuli muutamassa viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja nikitön;21892779:
No eikös ne sen mukaan laske, miten sä tulos ilmoitat ja palkkanauhoin todistat.

Mun palkka lasketaan "aina" väärin, vaikka palkkanauha on mielestäni ihan selkeä ja kertymästä on helppo laskea keskimääräinen kk- palkka. Nykyään laskenkin sen itse erilliselle liitteelle ja selvitän siinä, miten se lasketaan...

toimitin palkkatodistukset 3kk ajalta. ainoostaan ekan kuukauden palkka oli bruttona 1900€ siittä on tullut montasataa pudotusta. se oli avajais kk niin oli paljon töitä.
viimevuonna en tehnyt juuri töitä ja mun kesälomarahani on kaikenkaikkiaan hurjat 600€ että senkun jakaa koko vuodelle niin ei se paljoa ole.
mullei todellakaan ole varaa tuohon maksuun :(
3kk jälkeen voin tietty viedä uudet todistukset jos tuota ei voi nyt korjata,mutta siihen on monta kuukautta.. esimerkiksi kun ensikuussa saan tiliä käteen vain 660€ (koska olin lomalla ) niin käteen jää 0€ ei kiva.

Mulle oli kerran laitettu bruttotuloiksi 999 999 € kuukaudessa (todellisuudessa olin opiskelija, ei tuloja ja paperit tästä toimitettu). Soitin sit päivähoitotoimistoon ja sanoin, että jos saan valita, niin mä mielelläni otan nuo miljoonatulot ja maksan sit täydet päivähoitomaksut, mutta jos niitä rahoja ei näy tilillä, niin voisko sit siinä tapauksessa ehkä korjata päätöstä. Ei ne sit maksaneet mulle milliä kuussa. Harmi. Ihan pikkiriikkinen virhe kuulemma...

Mulle oli kerran laitettu bruttotuloiksi 999 999 € kuukaudessa (todellisuudessa olin opiskelija, ei tuloja ja paperit tästä toimitettu). Soitin sit päivähoitotoimistoon ja sanoin, että jos saan valita, niin mä mielelläni otan nuo miljoonatulot ja maksan sit täydet päivähoitomaksut, mutta jos niitä rahoja ei näy tilillä, niin voisko sit siinä tapauksessa ehkä korjata päätöstä. Ei ne sit maksaneet mulle milliä kuussa. Harmi. Ihan pikkiriikkinen virhe kuulemma...

Oli tainut käydä niin, että olivat nollien sijasta painelleet ysejä. Hauskasti olit kuitenki asiasi ilmaissut. :D

Hih hih ois ollu kauheen näppärää jos olisivat suostuneet maksaan sulle tuon kuukausi summan...

No meillä ainakin oli tuloiksi laskettu palkkakuitin tähänastiset vuositulot laskettuna kuukausien määrällä ja laitettu lisähuomautus että sisältää lomarahat.

Nyt on sitten näiden lomarahojen takia tuloksi laitettu monta sataa todellista kuukausipalkkaa suurempi summa.

Guuglaile laskurikoe, se saattaa ehkä antaa jonkin sorttista osviittaa päivähoitomaksun suuruudesta. En tiedä miten paljon on eroja kuntien välillä, mut muistaakseni Kemissä ei tällä hetkellä tarvitse maksaa kuin yhdestä lapsesta...

Guuglaile laskurikoe, se saattaa ehkä antaa jonkin sorttista osviittaa päivähoitomaksun suuruudesta. En tiedä miten paljon on eroja kuntien välillä, mut muistaakseni Kemissä ei tällä hetkellä tarvitse maksaa kuin yhdestä lapsesta...

Mitäs tuolla on merkitystä jos ap:n tulot on laitettu väärin.
Tai toki näkisi millaiset maksujen pitäisi olla.

http://elomake.novogroup.com/modules/form3/show_form.asp?id=BB42CE5A03974EFDBF9DBBEB3C4B4062

Yhteistyössä