Miten ne raskausviikot lasketaan hedelmöityksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hei apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hei apua

Vieras
Eli jos olen harrastanut seksiä yhden kerran tässä kierrossa,5.6 niin jos mahdollisesti olisin raskaana niin kuinka pitkällä raskaus olisi? Montako raskausviikkoa? En ole merkinnyt ylös milloin edelliset menkat oli mutta joskus toukokuun lopulla suurinpiirtein. Eli ainoa päivä O tuo ku olen voinut raskautua mutta ensin ne siittiöt elää jokusen päivän sitten ovulaatio niin koska voisin tehdä testin..

Eli jos olen harrastanut seksiä yhden kerran tässä kierrossa,5.6 niin jos mahdollisesti olisin raskaana niin kuinka pitkällä raskaus olisi? Montako raskausviikkoa? En ole merkinnyt ylös milloin edelliset menkat oli mutta joskus toukokuun lopulla suurinpiirtein. Eli ainoa päivä O tuo ku olen voinut raskautua mutta ensin ne siittiöt elää jokusen päivän sitten ovulaatio niin koska voisin tehdä testin..

Hedelmöityshetkellä on tasan rv 2. Eli laskennallisesti kierron ajatellaan olevan 28 vrk ja puolivälissä tapahtuu hedelmöittyminen. Kun kuukautisten pitäisi alkaa, on siis rv 4. Tosin kierto on monella jotakin muuta kuin 28vrk ja laskettu aika/raskauden kesto tarkentuukin sitten ultran perusteella.

Herkän testin voi tehdä 10 päivää ovulaatiosta, tavallisen 12 päivää ovulaatiosta. Silti negatiivinen testi tuossa vaiheessa ei mitenkään poissulje raskautta. Siittiöt voi elää 5-7 päivää, joten jos ovulaatio on ollut vasta 10. Päivän tienoilla niin ensi viikolle saat odotella ennenkuin mitään varmaa tietää.

Yhteistyössä