Miten neuvolassa on suhtauduttu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ellu

Jäsen
24.05.2004
302
0
16
Kuinka neuvolassa ollaan suhtauduttu lemmikkeihinne? Oletteko jättäneet joitain eläimiä "ilmiantamatta"?
Meillä kun on noita terraarioeläimiä, niin harkitsen mainitsenko koko asiaa. Joillakin on se salmonellahysteria... Saapi terkkari sitten kotikäynnillä yllättyä.( Jos selllaisia kotikäyntejä enää on olemassa...?)

Mun neuvolatädille oli kissakin liikaa. Täti huomasi ensimmäisellä käynnillä kissan kynisen jälkiä mun käsissä, niin sain lähetteen labraan toksotestiin. Jokaisella kerralla se jaksoi päivitellä meidän kissaa ja mä jaksoin päivitellä kuinka ihana se on :D . Sekään ei hillinnyt tätiä kun toksotesti osoitti mulla olevan vasta-aineet veressä. Taisi täti olla ihan varma että kissa vähintään syö meidän tulevan lapsen, tai ainakin kyttäilee sitä suunnitellen samalla kaiken maailman kataluuksia vauvan menoksi... ;) .

Kaikki olen sanonu,mut meillä on vaan koiria ja pari seeprapeippoa...Tai sillon ku aloin odottaan ni meil on vielä rottia,niille terkka vähän nosteli kulmiaan :D Mut ne oli niin vanhoja et kuoli jo ennen ku vauva synty.Tosi positiivisesti varsinki täällä uudella paikkakunnalla on neuvolassa suhtauduttu eläimiin.

Meiltä ei tähän mennessä ole edes kysytty että onko lemmikkejä. Kun olin raskaana ja itse kysyin tästä kissanlaatikon siivoamisesta ja siitä toksojutusta niin sano täti, että pidä hanskat kädessä kun siivoot. Ja eilen sanoin neuvolassa että tyttö niin kovasti tykkää koirista ja koirat siitä niin täti ei ees kommentoinu ja minä tohkeissani kerroin kuinka lapsi rakastaa eläimiä, että näin

Itse en kissaamme ole mainostanut neuvoloissa, monet kolleegat suhtautuvat eläimiin ylipäätään kamalan negatiivisesti. Itselläni on homeallergia, jonka toteamisvaiheessa en puhunut kissasta mitään. Tiesin itse, että oireet eivät voi kissasta johtua, sillä nuha yms. oireet ilmestyivät syksyllä, vaikka kissa oli huushollissa ympärivuotisesti. Myöskään kissaton ympäristö ei auttanut!

Mä olen kyllä ollut ihan rehellinen meidän ötököistä(karvasista ja matelijoista),ja joko neuvolassa ovat ajan tasalla kun eivät ole hötkyilleet tai sitten eivät vaan uskalla B) !

mä kerroin heti eka käynnillä et on kissa ja halusin itse sen toksotestin.mut ei ollu mitenkään kärttyinen.ja olihan mulla se tokso ollutkin mut onneks ennen raskautta.ja kertoi vaan et miten pitää putsata laatikko ym ym.

Eipä tullut mitään juttua liskosta neuvolassa, mut ne jotka mun kohdalla on ni ovat terveellämaalaisjärjellä varustettuja. Ja mitäs ne niille voi ne on mun perhettä enkä mä niistä luovu. Muistan vain olla tarkka siivotessa ja sillloin kun on ulkona terrasta. Olen kuullut jostain et terra eläimiä ei sais lattioille päästää kun on pieniä lapsia. tää on meitin perheelämää tää.

Mulla ei oo tullu mieleenkään että elukoista pitäis jotan mainita! Mulla on kaksi marsua häkissä ja kilpikonna vapaana. Joo, tiedetään salmonellavaarat sun muut, konnan kämppä on jo onneks rakennusvaiheessa.
Pitäiskö nuo otukset sit ottaa neuvolassa puheeksi??

Itse ilmoitin kissasta ja sain ohjeet tokson varalta. Sinänsä hyvä koska en tiennyt etukäteen siitä mitään. Vauvan syntyessä terkkari oli huolissaan että kissa tekee jotain vauvalle ja koiran tullessa myöhemmin pyöritteli silmiään.. :headwall: .
:D . Nykyään ei sitten enää mitään sanokaan..

Yhteistyössä