Miten niin tietysti naimisiin ennen lasten saamista?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja aviovaimo:
et kunhan on joku, et saa sen kaivatun lapsen. kyl mä ainaki ittenstäni niin tykkään, et haluan julkisen aseman vihittynä vaimona ja sit vasta äitinä.

No ei exä todellakaan ollut mulle vain joku. Häntä parempaa isää saa etsiä
juu niin varmaankin, mut mä puhuinkin ittestäni. mulle sellanen kulkumies, jonka kaa olis vaan laps pistetty alulle ilman sen kummempia julkisia sitoumuksia olisi ollut vain joku. mulle on merkityksellinen asia, että mieheni on halunnut julkisesti ottaa minut aviopuolisokseen ja luvannut julkisesti rakastaa mua myötä ja vastoinkäymisissä. jos nää asiat ei sulle scarlett merkitse mitään, niin sillonhan on varmaan sulle ihan okei, että et mee koskaan naimisiin. mut mulle se sellanen ei tosiaan olis vaihtoehto.

Meille naimisiinmeno ennen lapsia oli tuollainen tietysti-asia. Sekä mun että mieheni vanhemmat ovat menneet naimisiin vain muutama kuukausi ennen syntymäämme. Me ollaan molemmat mietitty nuorina, menivätkö vanhempamme naimisiin vain, koska oli sattunut vahinko.

et kunhan on joku, et saa sen kaivatun lapsen. kyl mä ainaki ittenstäni niin tykkään, et haluan julkisen aseman vihittynä vaimona ja sit vasta äitinä.

juu niin varmaankin, mut mä puhuinkin ittestäni. mulle sellanen kulkumies, jonka kaa olis vaan laps pistetty alulle ilman sen kummempia julkisia sitoumuksia olisi ollut vain joku. mulle on merkityksellinen asia, että mieheni on halunnut julkisesti ottaa minut aviopuolisokseen ja luvannut julkisesti rakastaa mua myötä ja vastoinkäymisissä. jos nää asiat ei sulle scarlett merkitse mitään, niin sillonhan on varmaan sulle ihan okei, että et mee koskaan naimisiin. mut mulle se sellanen ei tosiaan olis vaihtoehto.

Kyllähän mäkin haluan rakastavan miehen, mutta ei siihen tarvita avioliittoa. En mä tarvitse mitään julkista hyväksymisen hakua omalle parisuhteelle. Kyllä haluaisin joskus naimisiin, mutta ei mun elämä siihen kaadu vaikkein naimisiin koskaan pääsisikään.

asia tuntuu aina olevan niin yksin kertainen =) mutta bibolta oisin halunnut kysyä entäs jos mies muuttuu aamenen jälkeen tai sen jälkeen kun lapsi syntyy (vaikka oisitte naimisissa) olisiko liitto edelleen pysyvä ja sen lapsen kannalta parasta. ikinä ei saa tuolleen yksin kertaistaa ei ikinä asiohin vaikuttaa niin monet tekijät. itellä ensimmäinen liiton ulkopuolelta. silloinen ukko mietti että naapurissa on sitten parempi naikkonen. toisen kanssa kaksi ja sen jälkeen naimisiin aamenen jälkeen minusta tuli seinävaate tai kodinkone onko se sitten sitä turvallisuutta liitossa että ukko tulee kotiin ja haukkuu esimmäisenä pystyyn ?

Kyllähän mäkin haluan rakastavan miehen, mutta ei siihen tarvita avioliittoa. En mä tarvitse mitään julkista hyväksymisen hakua omalle parisuhteelle. Kyllä haluaisin joskus naimisiin, mutta ei mun elämä siihen kaadu vaikkein naimisiin koskaan pääsisikään.

sä nyt käsitit vähän väärin. on täysin eri asia julkinen hyväksymisen haku omalle parisuhteelle kuin se että haluaa julkisesti ottaa toisen aviopuolisoksi. meidän suhde ei tarvitse kenenkään muun kuin meidän hyväsymisen. mut se, että on julkisesti (ja juridisesti)halukas sitoutumaan toiseen, antaa parisuhteelle aivan toisenlaiset lähtökohdat. en suostuisi missään tapauksessa olemaan mikään puskapirkitta vaan on selvää, että vain vihityn vaimon status käy mulle, kun perheeseen aletaan toivoa lapsia.

sä nyt käsitit vähän väärin. on täysin eri asia julkinen hyväksymisen haku omalle parisuhteelle kuin se että haluaa julkisesti ottaa toisen aviopuolisoksi. meidän suhde ei tarvitse kenenkään muun kuin meidän hyväsymisen. mut se, että on julkisesti (ja juridisesti)halukas sitoutumaan toiseen, antaa parisuhteelle aivan toisenlaiset lähtökohdat. en suostuisi missään tapauksessa olemaan mikään puskapirkitta vaan on selvää, että vain vihityn vaimon status käy mulle, kun perheeseen aletaan toivoa lapsia.

Ja koita sä käsittää, että avoparikin voi olla toisiinsa sitoutunut ja hyvin rakastunut. Heillä ei vain ole tarvetta mennä naimisiin, niin yksinkertaista. Ei siinä tarvitse naisen olla mikään puskapirkitta. Eikä se avioliitto ole mikään tae siitä, että oltaisiin rakastuneita toisiinsa ikuisesti eikä koskaan erota.

scarlett, mä puhuin taas vain itsestäni. eli mä kokisin olevani puskapirkitta, jos mies ei haluaisi sitoutua julkisesti kanssani avioliittoon ennen lapsia. ei tulis mieleenkään ryhtyä sellaiseksi kulkumiehen puskapirkitaksi.

scarlett, mä puhuin taas vain itsestäni. eli mä kokisin olevani puskapirkitta, jos mies ei haluaisi sitoutua julkisesti kanssani avioliittoon ennen lapsia. ei tulis mieleenkään ryhtyä sellaiseksi kulkumiehen puskapirkitaksi.

No hyvä sitten. Se on sun valintasi, muut tekee omansa. Mä mielummin elän avoliitossa ja saan lapsia kuin eläisin avioliitossa lapsettomana. Siis jos näistä kahdesta pitäisi valita.

Nämä on niitä arvomaailma-asioita. Toiselle se on tietysti ensin naimisiin jne.
Esim joku sanoo et TOTTAKAI kaikilla lapsilla on omat huoneet. Tottakait me ajetaan mersulla.Tottakait me ei käytetä vaalianpunasia sukkia. Tottakait anoppi on ärsyttävä.Tottakait se vaan on jollekkin niin tärkee. ja se tulee suusta ulos niin et se on maailman tärkein asia HEILLE!!!

Jokainen tyylillään. meillä 2 lasta eikä naimisiin menosta tietoakaan. Näin on hyvä meillä. Mies kyllä sano kosivansa jos vielä 40 vuoden jälkeen häntä katselen. Meillä onkin sitten rollaattori häät :D . Tosin itse en koskaan ole halunnut naimisiin ja mieskin sen tietää,mutta jos meinaa tollon kosia niin eiköhän mulla mieli muut ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
asia tuntuu aina olevan niin yksin kertainen =) mutta bibolta oisin halunnut kysyä entäs jos mies muuttuu aamenen jälkeen tai sen jälkeen kun lapsi syntyy (vaikka oisitte naimisissa) olisiko liitto edelleen pysyvä ja sen lapsen kannalta parasta. ikinä ei saa tuolleen yksin kertaistaa ei ikinä asiohin vaikuttaa niin monet tekijät. itellä ensimmäinen liiton ulkopuolelta. silloinen ukko mietti että naapurissa on sitten parempi naikkonen. toisen kanssa kaksi ja sen jälkeen naimisiin aamenen jälkeen minusta tuli seinävaate tai kodinkone onko se sitten sitä turvallisuutta liitossa että ukko tulee kotiin ja haukkuu esimmäisenä pystyyn ?

Etsimpäs jutun ja luin mitä olette kirjoitelleet. Tuli mullekin kysymys, joten vastaan. Joo, no ihmiset voivat muuttua. Mutta itse voin puhua vain omasta parisuhteestani, siitä kun tiedän kaiken. Eli meillä mies ei ole muuttunut suhteen virallistamisen jälkeen. Ensimmäinen lapsi on tuloillaan, joten siitä en vieä osaa sanoa muuttuuko mies lapsen saannin jälkeen, mutta kyllä mä ton äijän niin hyvin tunneen ja olen hänet nähnyt monessa eri tilanteessa, joten en todellakaan usko. Miksi muuttuisikaan, hän rakastaa mua, mä häntä ja molemmilla rakkautta lastamme kohtaan, ei meistä kumpikaan halua ikinä minkään tulevan perheemme väliin. Ja kuten olen sanonutkin, niin eroja tulee ja ei aina kannata olla parisuhteessa. Jos siis ongelmia suhteessa, niin tietenkin eroa kehiin, koska eihän se ole hyväksi kenellekään olla huonossa suhteessa. En mä ole väittänytkään, että huonossa suhteessa tulisi olla. Mutta joo, näissä kirjoituksissa tulee esille aina vain mielipiteen pätkiä, tulisi lukea koko homma läpi, että tietäisi mihin juttuun alkaa kommentoimaan. Joten jos joku haluaa kommentoida niin lukekaa koko juttu läpi ensin, niin olisi parasta ja selkeintä.

Alkuperäinen kirjoittaja jotenkin näinköhän menis:
Alkuperäinen kirjoittaja jotenkin näinköhän menis:
mutta jossain vaiheessa mielestäni liitto pitäisi virallistaa.

Miksi ihmeessä?

Siksi, koska olen sen verran vanhanaikainen tuon asian suhteen.
Sinänsä mulle on ihan sama miten kukin elämänsä elää ja jokaiselle oman mielipiteen suon. Toivottavasti sinäkin opit sen taidon, Scarlett.

Mähän olen tuolla aiemmin jo kirjoittanut, että jokainen tekee niin kuin haluaa. Saa mennä naimisiin ennen lapsien saamista tai olla menemättä. Pointtina mulla oli tuossa aloituksessa se, että miksi pitää mainostaa että tietysti naimisiin ennen lapsia.

Lue koko ketju ennen kuin alat mulle aukomaan päätä muitten mielipiteiden hyväksymisestä. Mä kun hyväksyn sen, että joku haluaa olla naimisissa ennen lapsia. Mutta täällä jotkut eivät oikeasti hyväksy sitä, että lapsen voi saada ilman avioliittoa ja pari voi olla onnellinen avoliitossa.

No sun pitää opetella hyväksymään se, että JOKU ei oikeesti hyväksy sitä, että lapsen voi saada avioliittoa ja pari voi olla onnellinen avoliitossa. Tuo on juuri sitä, että jokainen tekee niinkuin haluaa ja se on jonkun henk.koht. mielipide, joka hälle suotakoon.

Minä taas halusin ensin lapsen ja sitten vasta naimisiin. :)
Halusin että lapsi pääsee toiseen elämäni tärkeimmistä päivistä. Tärkein oli tietysti hänen syntymänsä! :)

Yhteistyössä