Miten nimen keksiminen voi olla näin vaikeeta? Auttakaaa mua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikavauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poikavauvan äiti

Vieras
Meille syntyi poika vauva, toinen poika meidän perheeseen. Esikoisen nimi löytyi melkein heti, mutta tälle toiselle ei meinaa nimeä löytyä. Haluan perinteisen, suomalaisen nimen. Nimi vaihtoehtoina on ollut Eemeli, Juhani Ilari, Olavi, Einari, mutta mikään ei tunnu siltä oikealta. Einariksi olemme vauvaa kutsuneet... esikoista kutsuimme Iivariksi, mutta ihan eri nimen sai. Antakaa ehdotuksia ja toista ja kolmattakin nimeä saa ehdottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Ottakaa sellainen nimi millä on teille merkitystä. Näin me päätettiin mahavauvan nimi ja helppoa ja yksimielistä oli :)

Sit se varmaan olis Olavi Toivo Einari.... Anoppi vaan on jo kerennyt kerto nielipiteensä olavi nimestä vaikka ei tiedä, että se on yksi vaihtoehto. Olavi on minun ukki Toivo miehen ukki ja Einari on Einari. Mieskään ei ole oikien Lämmennyt Olavi nimelle...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Ottakaa sellainen nimi millä on teille merkitystä. Näin me päätettiin mahavauvan nimi ja helppoa ja yksimielistä oli :)

Sit se varmaan olis Olavi Toivo Einari.... Anoppi vaan on jo kerennyt kerto nielipiteensä olavi nimestä vaikka ei tiedä, että se on yksi vaihtoehto. Olavi on minun ukki Toivo miehen ukki ja Einari on Einari. Mieskään ei ole oikien Lämmennyt Olavi nimelle...

Niin minunki anoppi sanoo aina joka nimestä. Mut ei olla välitetty.
Jos saan joskus tytön niin hän on Pieta ja anoppi inhoo sitä nimeä.

Alkuperäinen kirjoittaja mieti:
Löytyskö suvusta jostain kauemppaa joku kiva vanha nimi. Tai voisko teidän nimistä kehitellä jotain.. siis sun ja miehen ekat tavut tai ekat ja tokat tms.

Niis meillä pojan toinen nimi "kehitelty" miehen ja mun nimien tavuista ja on ihan oikea tavallinen perus nimi, eikä mikkään kummajainen.

Yhteistyössä