Välimeren ruokavalio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Erittäin suositeltava ruokavalio. Hyvin vähän punaista lihaa käytetään.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Alkoi kuola valua kun tuli mieleen "nauriinnaatti" pasta.

Nousisipa nokkoset tai horsmanversot pian niin pääsen nauttimaan :p

👍😋

Torilla paikallisen vihannestuottajan kojulla kysyvät aina, napsautetaanko naatit pois - no ei! Ilahtuvat sitten, kun sanon, että käytän ne. Kaupoissa ovat monesti aika nahistuneita ja rei'ällisiä, eivät maistu hyvältä.

• Tykkää
Tutkimuksessa havaittiin, että Välimeren ruokavalio yhdistyi pienempään sydäntapausten riskiin vain, jos tutkittavien koulutus- tai tulotaso oli korkea.
Hämmästyttävintä tuloksissa oli se, että pienituloisilla ja vähän koulutusta saaneilla Välimeren ruokavalion noudattaminen ei näyttänyt vähentävän sydänsairauksien riskiä lainkaan.

Tutkimuksessa havaittiin, että Välimeren ruokavalio yhdistyi pienempään sydäntapausten riskiin vain, jos tutkittavien koulutus- tai tulotaso oli korkea.
Hämmästyttävintä tuloksissa oli se, että pienituloisilla ja vähän koulutusta saaneilla Välimeren ruokavalion noudattaminen ei näyttänyt vähentävän sydänsairauksien riskiä lainkaan.
Jos ne vähän koulutetut ei osanneet noudattaa sitä oikein. Oon bongannut netissäkin tyyppejä, jotka väittää kivenkovaa mm. että Välimeren ruokavalioon kuuluu paljon punaista lihaa ja että ne ei syö täysjyvää, vaan valkoista patonkia. Perusteluna on, että on käynyt ite siellä lomalla ja nähnyt. Ei ole siis sisäistetty, että se aito Välimeren ruokavalio on se mitä siellä syötiin 1950-luvulla eikä se mitä siellä syödään nyt. Sitten osa näistä vähän koulutetuista on kunnon jästipäitä. Eli vain sitä uskotaan mitä on ite nähty. He uskovat olevansa viisaampia kuin koulutetummat, kun on "kokemusta". Mitään ei tarvi lukea eikä muita kuunnella, kun on "käytännön kokemusta" ja siis "oikeaa tietoa"

• Tykkää
Pelkkä oikeanlaatuinen ravinto ei yksin riitä takaamaan hyvinvointia ja terveyttä. Mitä juot, tupakoitko, miten liikut, nukut ja pidät huolta hampaiden sekä ylipäätään terveydestäsi ravinnon lisäksi ovat ne yhdessä vaikuttavat tekijät.

Täysin vastakohtainen ruokavalio kyllä nykyään suositulle carnivorelle. Ei ole tainnut ottaa vain tuulta alleen, kun ei maistu niin hyvältä. Lihan, kerman ja voin makua rakastavat taitaa olla netissä aika äänekkäitä, ja vakuuttelevat muille ja samalla myös varmaan itselleenkin, että just se on terveellisintä mistä he maun puolesta tykkäävät. Oon itsekin ollut aika paljon heidän vaikutuksen alaisena, kun olen viime vuosina alkanut lisäämään lihaa ruokavaliossa ja syömään voita. Tuon dokumentin katsomisen jälkeen muuttuu kyllä nyt itsellä suunta.

Täysin vastakohtainen ruokavalio kyllä nykyään suositulle carnivorelle. Ei ole tainnut ottaa vain tuulta alleen, kun ei maistu niin hyvältä. Lihan, kerman ja voin makua rakastavat taitaa olla netissä aika äänekkäitä, ja vakuuttelevat muille ja samalla myös varmaan itselleenkin, että just se on terveellisintä mistä he maun puolesta tykkäävät. Oon itsekin ollut aika paljon heidän vaikutuksen alaisena, kun olen viime vuosina alkanut lisäämään lihaa ruokavaliossa ja syömään voita. Tuon dokumentin katsomisen jälkeen muuttuu kyllä nyt itsellä suunta.

👍

Yhteistyössä