Miten nimikoitte lasten vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
Lapset menossa päiväkotiin ja vaatteet pitäisi nimikoida. Ostanko jonkun tussin, mistä ja millaisen? Vai onko parempi tilata jotain silitettävää nimikointinauhaa ja mistähän sellaista saisi? Onko vedenpitävä tussi tosiaan niin vedenpitävä, ettei pesussa irtoa mitään? Eli vaaleat vaatteet on edelleen vaaleita nimikoinnin ja pesun jälkeen?

Mä kirjoitan jollain kynällä pesulappuihin. Osa teksteistä himmenee jo yhdesä pesussa ja sitten taas korjaillaan niitä. En suosittele. Kuulemma tekstiilikynä olisi parempi

Tätä olen pohtinut: http://www.euroteam.fi/

Meillä on pari sellaista sinellistä ostettua "IDENTI PEN" merkkistä tussia jossa kaksi päätä paksumpi ja ohuempi, sillä olen merkkaillut vaatteet. Yleensä kirjoitan pesulappuun tai muuhun vastaavaan. Villasukkiin, tumppuihin ja muihin sellaisiin vaatteisiin joissa ei ole mitään lappuja olen ommellut pienen pätkän kapeaa kanttinauhaa ja siihen olen kirjoittanut nimen.. (nauha kaksinkerroin ja toisesta päästä kiinni muutamalla pistolla..

Esikoiselle aikanaan tilasin niitä silitettäviä nimikointinauhoja jotka sitten eivät aina pysyneetkään pesuissa ja lisäksi olivat tolkuttoman kalliita!

Minusta tekstiilikynä on hyvä. Väri saattaa hiukan haalistua pesujen yhteydessä, mutta saahan sen nimen kirjoitettua uudelleen. Tekstiilikyniä saa isommista tavarataloista. Se jälki on enemmän kuulakärkikynämäinen kuin tussimainen, vaikka tekstiilitussista puhutaankin. Ainakaan meillä väri ei ole levinnyt ja sotkenut vaaleita vaatteita. Villavaatteet, sukat jne. voit sitten nimikoida niiden nimikointinauhojen avulla.

kiitos vastauksista. Ahdistaa koko töihinpaluu ja lasten hoitoonvienti kaikkine juttuineen. Sitten täytyy vielä ne nimikoinnitkin tehdä, huoh. Kaksi lasta ja molemmilla pitkät nimet, kova homma kirjoittaa joka sukkapariin lapsen nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitos vastauksista. Ahdistaa koko töihinpaluu ja lasten hoitoonvienti kaikkine juttuineen. Sitten täytyy vielä ne nimikoinnitkin tehdä, huoh. Kaksi lasta ja molemmilla pitkät nimet, kova homma kirjoittaa joka sukkapariin lapsen nimi.

Minä en merkkaile sukkia (paitsi villasukat ) Olen pk:ssa ilmoittanut etten jaksa joka sukkaparia markkailla mutten sitten myöskään ala itkemään kadonneiden sukkien perään =)
Ja ihan sulassa sovussa hoitotätien kanssa!

Yhteistyössä