Miten nopeasti avautuminen voi tapahtua..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
juu no aika kivan tiheästi nää nyt tuntus tulevan, mut silti sellanen olo et kun saikulle kerkiin soittaa edes ja kysästä kannattaisiko tulla niin nää loppuu kumminki ku seinään ja saikulle asti kun pääsen niin ei tietysti tule yhtään supparia...

kävelet saikulla portaat. mä jumppasin kykkyyn ylös, niin tukalaa kuin se onkin, ja synnytys lähti käyntiin, aina ku tuntu et ei tuu niin napakoita, pari kyykkyä, ja taas mentiin!

Näin tehään ja synnytetään tyylikkäästi synnärin portaille

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Laske suppareiden välejä. Jos ne alkaa tihentyä ja voimistua niin lähde tarkistuttaa tilanne. Kyllä mä veikkaan että sä kohta synnytät, onhan sulla ollu noita suppareita jo pari päivää.. toivottavasti et vaan ylihuomenna synnytä, menee synttärit vähän vaikeeksi :xmas:

johan tällä alkaisi aika olla tullakkin ulos :) Eipä olisi raskauden alussa tullut mileenkään mitä kaikkea sitä vielä joutuu kokemaan, kun kerkisin murehtia jo pelkästä raskauspahoinvoinnista ja pienistä selkäkivuista
:laugh: Nää supparit on jo vähä eriluokkaaaa, auts :o |O

Ootko laskenu miten tihee ne tulee?

mulla kesti tunnin kummassakin synnytyksessä,tai toisesta varmaan nopeamminkin kuin koko synnytysaika oli sen tunnin =) mut harvinaisempaahan tuo on et nuin vähän kestää varsinkin ekasta lapsesta

äsken tuli kaks 2min välein ja nyt edellisestä supparista 7 min ja uutta pukkaa..

Jep, venaa nyt vaikka hetken aikaa vielä.. jos ne supparit pysyy sen 10min sisällä vaikka miten epäsäännöllisiä olisivat niin mene synnärille. Ei munkaan supparit säännöllistyneet vasta ku salissa, vaan pomppi tolleen samanlain.. mut se kipu niissä suppareissa |O Ei muuta, ku onnea tulevaan koitokseen, muista vaatia kivunlievityksiä heti :saint:
Nimim. En saanut vaikka koko yön anelin :whistle:

mee nyt jo kun et viä oo kamalan kipee! kohta et pysty ees käveleen kun ne oikeet synnytys supparit tulee. ne meinaan tuosta pahenee. nyt mars sairaalaan. jos tunninajan tulee suppareita n. 10 min välein niin sairaalaan. näin ensisynnyttäjänä mulle sanottiin. uudelleen synnyttäjällä se on 5 minuuttia. mee mee mee! ihan vaan sentakia kun viä pystyt muutakin kun puuskuttaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:
Mä olin 4 cm auki synnärille mennessä ja 20 minuuttia myöhemmin mulla oli poika sylissä :whistle:

Vau...!!! Mää olin auki 3 cm synnärille mennesä ja 20 tuntia myöhemmin tyttö syntyi...

Oli muuten piiiiiitkä supistus se viimeinen, puol tuntia niin ettei meinannu henkee saada enkä ehtinyt mitään kivunlievityksiäkään saamaan.

Mäkin keskimmäisestä lähdin het ekasta supistuksesta täältä matkaa synnärille 31km ja kun olin perillä olin täysin auki ja ei kun puhkomaan kalvoja..

Tuttu synnytti vasta lapsensa kylppäriin ilman mitään ennakkovaroitusta. Eli että nopeastikin voi tapahtua. Ehti siepata mukaan puhelimen, lukita kylppärin, soittaa apua ja vauva syntyi jo sisarusten huutaessa ovella, että äiti tuu jo.

Onnea vaan matkaan!
Tulipas taas mieleen ku ite tääl vähä päälle 3kk sitten aamuyöllä mietin et jokohan tulis lähtö, kun ei oikeen pystyny paikallaan olemaan ku suppari tuli..niin ja lähtöhän silloin tuli:)

Tuttu synnytti vasta lapsensa kylppäriin ilman mitään ennakkovaroitusta. Eli että nopeastikin voi tapahtua. Ehti siepata mukaan puhelimen, lukita kylppärin, soittaa apua ja vauva syntyi jo sisarusten huutaessa ovella, että äiti tuu jo.

Aika vaarallista lukita itsensä kylppäriin vaikka sisarukset huutaakin ovella. Jos jotain olisi sattunut niin pelastushenkilökunnalla olisi mennyt arvokkaita minuutteja hukkaan...

Aika vaarallista lukita itsensä kylppäriin vaikka sisarukset huutaakin ovella. Jos jotain olisi sattunut niin pelastushenkilökunnalla olisi mennyt arvokkaita minuutteja hukkaan...

Äiti ei halunnut alle kouluikäisten näkevän synnytystä. Oli seisaallaan vauva sylissä ja housut polvissa, kun amppari tuli. Pelkästään roiskeet lattialla oli kuulemma sen verran kamala näky, että lasten oli hyvä olla näkemättä tilanne. Ja siinä paniikissa tuskin kukaan toimii kovin järkevästi. Äiti kuitenkin soitti hätäkeskukseen ja vauva ollessa jo sylissä siskolleen, että tulee lapsia hoitamaan. Ja lapsista kukaan ei tajunnut, mitä kylppärissä tapahtui.

taian kokeilla mennä suihkuun ja sit viel seurata vähän aikaa miten nää nyt tulee ja sit soittaa synnärille päin vielä kuitenkin josko sitä pääsisi VIHDOINKIN synnyttämään... =)

:wave: Täällä kans yks epätoivonen suppareiden kuuntelija ja rukoilija...Eilen illalla tuli niitä menkka kivun tapaisia kipuja jalkoihin ja selkään, mutta nepä päätti sit loppua kun kanan lento..vitja kun jotain alkas jo tapahtumaan..tuntuu että mikään ei auta! :kieh:

Soitteleppa sinne synnytysosastolle, ja kysäse, että joko voit tulla :)
Mie lähtisin ennempään hyvissä ajoin, mitä kotona kärvistelisin mahdollisimman pitkään..
Mullakin aukesi tunnissa 5cm:stä 10cm:iin, niin voi olla että jää puudutukset saamatta, jos lähtee tuota vauhtia etenemään, ja oot vielä kotona :whistle:

Tuskin ne sua pois ajaa jos synnytys kuitenkin on käynnissä, olit siten vaikka vaan sen 1cm auki.

Itse oli 2 cm auki kun sairaalaan raahustettiin tota poikaan hakeen eikä passittaneet kotia enää.

Yhteistyössä