miten nopeasti..?ja nousi illalla 39,9 ja ei muut ku kiireellä päivystykseen:( kuopus on taasen terve!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja teeri:
ei kai menny pissa viljelyyn asti...?ne ties pissaarvot parissa minuutissa...

Pikatesti antaa osviittaa tuloksista mutta _yleensä aina_ lähettävät virtsaviljelyyn koska seuraavana päivänä vastaus on luotettava.

Alkuperäinen kirjoittaja ::::
En halua pelotella, mutta mun serkku kuoli lapsena kuumeeseen.. Kuume aiheutti verenmyrkytyksen.. Meni ensiapuun ja käskettiin kotio.. Vei sit suoraan kunnon sairaalaan ja oli jo liian myöhäistä :'( Eli, jos kuume ei laske niin veisin jo LUJAAAAA sairaalaan!

kauankohan tämmöinen pieni ihminen kestää kuumeilua,eilen aamulla alko ja vielläkään ei oo laskenu....saatiin aika omalle lääkärille 11:15.

Meillä vauvarokko teki just noin, nosti kovia kuumehuippuja. Kuumeilua kesti just sen kolme päivää, sitten jälkeen kuume katosi kokonaan ja tuli se ihottuma. Näin kävi jokaisen lapsemme kanssa, kukin oli vuorollaan noin 1 v - 1 v 5 kk.

En halua pelotella, mutta mun serkku kuoli lapsena kuumeeseen.. Kuume aiheutti verenmyrkytyksen.. Meni ensiapuun ja käskettiin kotio.. Vei sit suoraan kunnon sairaalaan ja oli jo liian myöhäistä :'( Eli, jos kuume ei laske niin veisin jo LUJAAAAA sairaalaan!

kauankohan tämmöinen pieni ihminen kestää kuumeilua,eilen aamulla alko ja vielläkään ei oo laskenu....saatiin aika omalle lääkärille 11:15.

kyllähän ne aika sitkeesti kestää tuollaista korkeetakin kuumetta..mutta hyvä että saitte ajan..äläkä lähe sieltä nnenkun syy löytynyt :hug:

Serkulla ei ollu kuin kaksi päivää korkea kuume, ennen kun kuoli.. Että jos olisin sinä, niin menisin OIKEESTI jo!

Meillä viime viikolla sama juttu. Kume ei laskenut ja tk:n yöpäivystyksestä lähettivät vaan kotiin.. Seuraavana päivänä kuume edelleen korkeana (ei alle 39 ollenkaan) ja menimme uudelleen päivystykseen. Sieltä ohjattiin keskussairaalan lastenlääkärille ja tyttö osastolle. Munuaistasolle levinnyt virtsatieinfektio johon aloitettiin suonensisäinen antibioottilääkitys..

Sinuna menisin uudelleen lekurille.

meillä tyttö kuumeilee aina tosi rajusti...vauvarokko ollu kolmesti(sanotaan ettei tuu ku kerran) ja aina kuume yli 40!viime viikolla taas kuume nousi 40,mut ku ei mitään muita oireita,ni eipä meitä lääkäriinkään oteta.lääkettä vaan maxannostus ja vaatteet ja peitot pois.kyllä se siitä!

Älähän nyt hätäile. :hug: Ihan huoletta voit odottaa että pääsette omalle lääkärille. Tuo kuume kun ei ole mikään sairaalan päivystystason juttukaan.

Meillä oli vauvalla korkea kuume, joka ei laskenu panadolilla. Oli tosi väsynyt koko ajan ja hengitti vaikeesti. Päädyttiin lääkäristä sairaalaan, missä todettiin bakteeri veressä. Mulle ei tullu mieleenkään että olis ollu jostain niin vakavasta kyse, kun kokemus on että terveyskeskuksesta lähetetään aina kotiin ja käsketään vaan antaa kipulääkettä. Onneks tälläkertaa oltiin yksityisellä lastenlääkärillä. Pelottaa ajatella miten pahaksi olisi mennyt jos oltais vaan saatu passitus kotiin odottamaan kuumeen laskua.

saitko edes pronaxenin reseptiä, vai onko sinulla kotona? Se auttoi meillä paremmin, kun paracetamol. Pyydä tänään lääkäriä kirjoittamaan, jos ei ole. Onneksi pienet kestää aika hyvin noita korkeita kuumeita. Muista pitää vähän vaatetta päällä ja tuulettaa asuntoa. Jos alkaa kuume kouristuksia tulemaan, niin sitten lapsi viileään veteen.

Epäilisin itse, että on se vauvarokko tullut. Meillä esikoisella vissiin se oli. Kuume nousi lähes 40 asteeseen ja kesti muutaman päivän. Ihottumaa en tosin havainnut, mutta ei välttämättä edes sellaista tule.

Voimia sinne! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
meillä tyttö kuumeilee aina tosi rajusti...vauvarokko ollu kolmesti(sanotaan ettei tuu ku kerran) ja aina kuume yli 40!viime viikolla taas kuume nousi 40,mut ku ei mitään muita oireita,ni eipä meitä lääkäriinkään oteta.lääkettä vaan maxannostus ja vaatteet ja peitot pois.kyllä se siitä!

Joo kyllä kuume voi nousta korkealle (yli 40 asteeseen) eikä tarvitse olla mitään hätää. Mutta se ettei kuume laske tulehduskipulääkkeillä, edes hetkeksi niin siinä on jotain outoa.

Lapsilla kuume nousee helposti korkeaksikin, että sinänsä ei paniikkia... Kuumeen syy on kuitenkin selvitettävä ja kyllähän sen pitäisi lääkkeillä laskea. Katsoivatko korvat yöllä?

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:

Joo kyllä kuume voi nousta korkealle (yli 40 asteeseen) eikä tarvitse olla mitään hätää. Mutta se ettei kuume laske tulehduskipulääkkeillä, edes hetkeksi niin siinä on jotain outoa.

Ei se kuume meilläkään laske tulehduskipulääkkeillä vaan parasetamolilla, mutta vain tosi pieneksi hetkeksi. Nousee taas äkkiä sinne 40 asteeseen.

tytöllä ei nouse kuume, on tullut äitiinsä, mut pojalla kuume nousee heti flunssan alussa sinne lähemmäs 40 asteseen. eilenkin 38-40 asteen välillä kuume. pyydä lääkäriltä pronaxenia, vaikuttaa tehokkaasti 12 h ajan :wave:
kerran pojalla nousi kuume 40,5 asteseen ja silloin vein suoraan päivystykseen.

Serkulla ei ollu kuin kaksi päivää korkea kuume, ennen kun kuoli.. Että jos olisin sinä, niin menisin OIKEESTI jo!

älä viitsi lietsoa paniikkia jo muutenkin hädissään olevalle äidille.
jos kyseessä on viruksen aiheuttama kuume, niin sille ei mitään voida.

vähän luulen, että tämä tuttusi lapsi kuoli johonkin muuhun kuin itse kuumeeseen, sillä kuumehan on vain kehon oma tapa puolustautua taudin aihauttajaa vastaan, eli ei sinänsä sairaus vaan oire jostakin.

Alkuperäinen kirjoittaja korkea kuume täälläkin:

Ei se kuume meilläkään laske tulehduskipulääkkeillä vaan parasetamolilla, mutta vain tosi pieneksi hetkeksi. Nousee taas äkkiä sinne 40 asteeseen.

terveysneuvoja sanoi minulle, että kuumeen on lähdettävä laskuun tunnin siswällä siitä kun on kuumetta alentavaa annettu. jos näin ei käy on hvyä käydä päivystyksessä...no meillä ei lääke auttanut vaan puhelun jälkeen lapsi sain kuumekouristuksen...että näin..

Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:

terveysneuvoja sanoi minulle, että kuumeen on lähdettävä laskuun tunnin siswällä siitä kun on kuumetta alentavaa annettu. jos näin ei käy on hvyä käydä päivystyksessä...no meillä ei lääke auttanut vaan puhelun jälkeen lapsi sain kuumekouristuksen...että näin..

Ne terveysneuvojat voi neuvoa mitä vain ohjeidensa mukaan mutta kun se lääkäri siellä sairaalassa/terveysasemalla sanoo että kuume laskee aikanaan ja passittaa kotiin. Ja niin se kuume on laskenutkin.

Meidänkin kolmevuotiaallemme nousi yhtäkkiä kuume, 39,5 kotona mitattuna. Annoin lääkettä aamupäivällä ja tyttö nukkui pari tuntia. Lapsi ravasi pissalla vähän väliä, joten ajattelin että on pissatulehdus, ja soitinkin päivystykseen (oli lauantai). Käskivät tulla käymään, ja kun mies lapsen sinne vei, oli kuumetta 40,5 kun siellä mittasivat, viimeisimmästä Pamol F:sta oli vajaa kuusi tuntia. Tulehdusarvot olivat vain vähän koholla ja pissanäyte ok, mutta lähettivät vielä lastenpolille että lastenlääkäri katsoo.

Minusta lastenpolille lähettäminen oli ehkä hiukan hätävarjelun liioittelua, mutta parempi niin! Jos päivystyksessä on kokematon lääkäri, kuten usein onkin, niin hyvä että laittaa varmuuden vuoksi eteenpäin. Lastenpolillakaan eivät löytäneet mitään, kuulemma vain jokin virus joka nostaa korkean kuumeen. Pronaxen-reseptin kanssa mies ja lapsi illalla kotiutuivat.

Olet varmaankin koittanut laskea kuumetta myös lasta riisumalla ja kostealla pyyhkeellä pyyhkimällä?

Mä olen lähtenyt kiireellä sairaalaan/päivystykseen vasta silloin, kun lapsen kuume on ollut yli 41 astetta, ja/tai on tullut raju kuumekouristus.

Mun lapsilla nousee aina kuume 39+ asteeseen, jos kuumeessa ovat, ja etenkin esikoinen harrastaa myös kuumekouristuksia & epileptisiä kohtauksia kuumeisena. Jippiaijee.

Ei kuumelääkkeet (meillä Pronaxen+Pamol F yhtäaikaisesti) aina kuumetta laske, viilennys on toiminut paremmin. Eikös kuumelääkkeet yleensä laske kuumetta vain 1-1½ asteen verran, ei suinkaan niin että veisivät koko kuumeen pois?

Ap, kävit jo lapsen kanssa lääkärissä, ja pian menette uudestaan. Mun mielestä olet toiminut juuri kuten pitääkin. Paranemisia pienelle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Alkuperäinen kirjoittaja tiltu:

Ne terveysneuvojat voi neuvoa mitä vain ohjeidensa mukaan mutta kun se lääkäri siellä sairaalassa/terveysasemalla sanoo että kuume laskee aikanaan ja passittaa kotiin. Ja niin se kuume on laskenutkin.

ei se aina laske...mutta oikeessa oot siinä, että herkästi ne passittaa kotiin.

meilläkin kuumekouristuksen jäkeen yleensä laskee, eli se kouristus niin kuin taittaa sen kuumeen selän, mutta viimeisen kouristuksen jälkeen poika vielä oskensi ja kuumetta oli seuraavana päivänäkin miltei 39 astetta, joten ei kun takaisin lääkäriin ja suoraan lastenklinikalle suonensisäiseen lääkehoitoon...

vähän taustaa:

pronaxenia ja suppoa on annettu,korvat on tarkastettu eilen lähemmäs 10kertaan vaikka sen minä kielsin.ollaan asiakkaita yksityisellä puolella korvalääkärille ja lääkitys korviin pitäis olla kunnossa.

tän kuumeilun lisäks poika on ruvennu kuolaamaan kamalasti semmoista paksua limaa(kirkasta),siihen ei oo otettu mitään kantaa en kyllä tiiä onko sillä edes mitään merkiystä?!

Yhteistyössä