Miten nopeasti työkkäri voi vaatia että lapselle löytyy hoitopaikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja työtön;23147507:
Mutta kuka sen hoitopaikan maksaa?? Jos pidän lasta hoidossa ja olen itse kotona odottamassa että työkkärintäti kerran kuussa soittaa ja tarjoaa viikon pätkän töitä??

kun etsit aktiivisesti töitä niin et varmasti odota kotona, että joku työkkärin täti soittaa kerran kuussa! Silloin ollaan ITSE AKTIIVISIA. Eli tehdään hakemuksia, soitellaan, käydään eri työpaikoilla haastatteluissa jne jne...myös selliaissa paikoissa joihin ei virallisesti olla edes työntekijää hakemassa. Jostakin voi tärpätä.

Siis että miehen pitää maksaa 250e/kk siitä että lapsi on hoidossa vaikka ei siellä olisikaan??? Joo,ei kiitos. Mun mielestä työkkäri ei voi vaatia 2 päivän varoitusajalla mua töihin, laissahan sanotaan että pitää olla kohtuullinen aika. Tulkoot täti sitten hoitamaan lasta meille kotiin,mutta mä en tollaseen kyykytykseen ala.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön;23147568:
Siis että miehen pitää maksaa 250e/kk siitä että lapsi on hoidossa vaikka ei siellä olisikaan??? Joo,ei kiitos. Mun mielestä työkkäri ei voi vaatia 2 päivän varoitusajalla mua töihin, laissahan sanotaan että pitää olla kohtuullinen aika. Tulkoot täti sitten hoitamaan lasta meille kotiin,mutta mä en tollaseen kyykytykseen ala.

No lopeta sitten työttömyysetuuden nostaminen ja jää kotihoidontuelle.

kun etsit aktiivisesti töitä niin et varmasti odota kotona, että joku työkkärin täti soittaa kerran kuussa! Silloin ollaan ITSE AKTIIVISIA. Eli tehdään hakemuksia, soitellaan, käydään eri työpaikoilla haastatteluissa jne jne...myös selliaissa paikoissa joihin ei virallisesti olla edes työntekijää hakemassa. Jostakin voi tärpätä.

Ja kun käydään haastatteluissa ja esittäytymässä, ei lasta voi mukaan ottaa joten on luontevaa pitää vaikka osa-aikainen paikka koko ajan että pääsee näihin. Eikös :saint:

Olen itse työtön ja pojallani on päiväkotipaikka. Hän käy siellä sopimuspäivien (joko 10 tai 15pv/kk) mukaan. Sain tietää eilen, että menen ke-to töihin. Eikä asiassa ole mitään ongelmaa, koska poika on tutussa päiväkodissa.

sitten täytyy jäädä kotihoidontuelle jos lastasi haluat kotona hoitaa. Ei sitä kuulu tehdä työttömyysrahalla. Aktiivisesti et edes taida töitä hakea jos odotat tädin soittoa kerran kuussa :( surullista tuollainen.

[QUOTE="vieras";23147607]Olen itse työtön ja pojallani on päiväkotipaikka. Hän käy siellä sopimuspäivien (joko 10 tai 15pv/kk) mukaan. Sain tietää eilen, että menen ke-to töihin. Eikä asiassa ole mitään ongelmaa, koska poika on tutussa päiväkodissa.[/QUOTE]

Juuri näin!

Oikeessa se työkkärin täti on.
Niin se on täälläkin, jos oot työnhakija ja saat työmarkkinatukea tai sitä päivärahaa niin oot valmis ottamaan työtä vaikka päivän varoajalla.

Niin miulekii sanottiin kun työkkäriin ilmoittauduin. Lapsella pitää olla hoitopaikka valmiina. Kunnalla on velvollisuus järjestää paikka 2 viikossa, mutta työkkäri tosiaan voi laittaa siut töihin seuraavana päivänä. Tai voipi pukata karenssi päälle jos kieltäydyt.

Mein pien onkii tarhassa, pari kertaa viikossa puolpäiväsesti. En maksa nyt mitään, kun tulot on alle rajan. Et sit joskus kun taas oon työkunnossa, ja kun (positiivinen ajattelu tapa :D) pääsen sit töihin, jatkaa pien heti kokopäiväsenä jokapäivä (ja sit tietty tulee maksukin).

Jos nostaa työttömyyskorvauksia, on työmarkkinoiden käytettävissä.
Jos kieltäytyy vedoten lapsen hoito-ongelmaan, ei ole työmarkkinoiden käytettävissä= ei saa korvauksia.

No mutta tällä välillähän voit tutustua lapsesi kanssa sitten siihen hoitopaikkaan. Sitten kun löydät työpaikan, sinulla on hoitopaikka valmiina eikä tarvi heittää lennosta kenellekään vieraalle lasta hoitoon. Oliko sinulla suunnitelmissa sitten pitkäänkin olla työttömänä? Etkö ole tiennyt, että jos olet ilmoittautunut työnhakijaksi, sinulle saatetaan tarjota töitä? Se siinä on oikeastaan se perimmäinen ajatuskin.

Yhteistyössä