Miten nukut raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottaja

Vieras
Alkaa olla vaihtoehdot vähissä, kun oikeastaan vain jommalla kummalla kyljellä voi nukkua ja niskatkin alkaa olla sen oloiset. Selällään en voi olla, kun alkaa ahdistaa sydämestä. Mahalla olisi muuten, mutta nännit on niin kipeät, ettei onnistu :laugh: . Miten siis ratkaisisin, että olisi muukin asento kuin kyljellään?

Mä en osaa nukkua muuten kuin mahallani ja loppuraskauksista se on ollut aika haasteellista. Olen käyttänyt tyynyjä hyväksi ja rankentanut niiden avulla systeemit, että ainakin melkein massulla nukkuminen on onnistunut. Tyynyjä on ollut polvien välissä ja käsien alla jne. Parhaimmillaan/pahimmillaan olen tarvinnut 7 tyynyä, että unen saanti on onnistunut. Siitä olikin sit kiva kääntää kylkeä...

Sellanen lepoasentoon menevä mekanismi-tuoli oli hyvä.Paino jakautu siinä mukavasti ja tuli öitäkin nukuttua.

Sängyssä tyyny jalkojen väliin ja kyljen alle, kun muuten tuntu että kylki vetää ja painostaa.

Kyljellään nukun ja tyyny jalkojen välissä. Sitten herään paikkojen puutumiseen ja vaihdan kylkeä. Tämä operaatio kestää pari minuuttia ja on äärimmäisen tuskallinen. Tuntuu kuin puukkoa väännettäisiin nivusissa.

Sitten pääsen toiselle kyljelle, nukahdan ja herään vähän ajan päästä taas paikkojen puutumiseen ja hervottomaan pissahätään. Vessaan pissalle, pyttyyn tulee muutama hassu tippa ja sinne vessaan pääseminen on työn ja TUSKAN takana.

Tämä kuvio siis toistuu joka yö ja useaan otteeseen |O |O :headwall: :headwall:

Kannattaa hommata semmoinen pitka kaareva raskaus/ imetys tyyny! ilman sita en varmaan saisi enaa nukuttua ollenkaan. Nukun kyljellani ja tyyny tukee vatsaa, sitten jalkojen valista ja lopuksi viela jalat tyynyn paalle.

esikoiselta nukuin kuin tukki, vessassakin kävin yöllä suunnilleen puoli unessa ja palasin syvään uneen välittömästi.

Kuopukselta sitten...nooh... Loppuaika oli yhtä heräilyä ja asennon etsimistä.Piti tukea tyynyillä ja olla tyynyä jalkojen välissä jne...Huonosti siis nukuin.Lisäksi luin puoli yötä aina kirjaa kun unta ei vaan kuulunut.

Yhteistyössä