Miten olet saanut töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraldo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saraldo

Vieras
Tuli mieleen tuosta yhdestä ketjusta, jossa tuskailtiin työn saamisen vaikeudesta. Kertokaapa, miten olette töihin päässeet? Onko ollut helppoa vai vaikeaa? Ja mahdollisesti miltä alalta?

Itse sain ensimmäisen työpaikan ihan rehellisesti suhteilla, kun pääsin sukulaisen kauppaan osa-aikaiseksi. Kesälomat, viikonloput, myöhemmin illat... Ja tämä alkoi siis lukion ekalta ja jatkui siihen saakka, kunnes valmistuin hoitoalalle. Valmistuin melkein kymmenen vuotta sitten ja kun viimeistä työharjoittelua vedettiin keväällä, niin osastonhoitaja kysyi, että tulisinko kesäksi töihin. Sitten seurasi määräaikaisia työsuhteita puolisentoista vuotta, kunnes sain vakituisen toimen. Mulla on siis käynyt tosi hyvä tuuri töiden suhteen. Ja toisaalta, meidän alalla ei työttömiä tälläkään hetkellä ole (olen siis muissa hoitoalan hommissa kuin sairaanhoitajana), aika tarkkaan kaikki valmistuvat saavat kyllä töitä, mutta aluksi ne ovat aina määräaikaisia.

ekat kesätyöpaikat oli vanhempien työpaikkoja. Sitte ammattikouluaikoina olin anopin työpaikalla:D Eli suhteilla. Nykyiseen, "oikeaan" työpaikkaani olen hakeutunut itse. Alunperin kesätöihin v 2004, mutta pyysivät jäämään

sitte jatkoin töitä koulun ohessa, sitte se kääntyi niin päin että kävin koulua työn ohessa, ja nyt multa puuttuu motivaatio koulun (amk ) loppuun suorittamiseen. 5 vuotta jo pyöriny oppilaitoksen kirjoilla. voi jukra:D

Aina oon saanut, kun oon vaan hakenut. Mennyt vaan paikanpäälle joko kysymään tai sitten lukenut, että nyt sinne haetaan ja hakenut. Aina oon saanut, kun hakenut olen. =)

Nykyisin teen oman alan töitä yksityisyrittäjänä. :)

Ekan työpaikka oli perheyrityksessä, toinen "suhteilla"
kolmas, neljäs, viides ja kuudes hakemalla, tämä nykyinen tuli kun soitin ja kerroin että tuun xx.xx teille töihin :whistle: (10 vkon työharjoittelu ilman palkkaa ) ja kun hommani hoidin niin sain jäädä sillä tiellä sitten ollaan

Ekaan työpaikkaan menin kokemattomana koulutyttönä auttamaan avajaiskahvitarjoilussa, sinne jäin melkein 10 vuodeksi, seuraaviin olen soittanut ja haastattelun kautta saanut töitä, tähän viimesimpään ihan normaali työhakemus+cv, haastattelu ja paikan sain...

Ja se on ihan höpö puhetta etteikö töitä sais, pitää olla valmis ottamaan vastaan työ kuin työ ja saada "jalka oven rakoon", varmasti saa töitä... Tällä hetkellä itse teen kahta eri työtä, ja täällä on työttömyys% pahimpia koko maassa.

Kaupan kassalle ottamalla suoraan yhteyttä puhelimitse kauppaan. Joka paikkaan opiskeluaikoina pääsin käymällä tai soittamalla.

Opiskelujen jälkeen tein puoli vuotta palkatonta työtä. Sen työkokemuksen perusteella sain ekan oman alan palkallisen työn. Seuraavan työn sain vastaamalla työpaikkailmoitukseen ja käymällä kahdesti haastattelussa. Opintojen jälkeen erittäin tärkeää että ansioluettelo ja hakemus on erinomaisia ja virheettömiä!!

ekan ihan rehellisesti hakemalla, tokan suhteilla, postin duunin tavallaan suhteilla, toisen kerran tulivat kotoa hakemaan vaikken ollut edes töitä kysynyt :D sitten kaupan kassalle hakemuksen täyttänyt, sain määräaikaisia ja niihin pyydettiin aina takaisin. myyjäksi ihan hakemuksella, toisen kerran suhteilla. tähän nykyiseen ihan hakemuksen ja haastattelun kautta.

Olen ammatiltani myyjä.. Mie aloitin ensin työvoimatoimiston harjoittelijana kuusi vuotta sitten, jatkoin samantien määräaikaisena jouluapulaisena.. tämän jälkeen meni puol vuotta, ettei ollut töitä, mutta sitten soitettin, että pääsenkö pariksi päiväksi töihin ja se pari päivää kestikin sitten syksyyn.. siitä sit muutama kuukausi, sain vakituisen extran paikan eli sain toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen.. tein hommia koulun ohella ja koulun jälkeen jatkoin samassa paikassa.. extran hommia kyllä riitti.. sitten kun työpaikasta vapautui tuntilaisen paikka, hain sitä ja sain paikan.. nyt olen ollut reilu 3 kuukautta siinä hommassa ja töitä on ollut enemmän kun sopimukseen laitettiin..

Mä olen aina ihan hakenut muiden mukana. Kesätöitä olen tehnyt joka kesä siitä saakka kun olen kynnelle kyennyt ja joka vuosi paikka oli aina vähän "parempi". Koulun työharjoittelu ilman palkkaa oli myös hyvä tilaisuus saada jalkaa oven väliin. Opiskelujen jälkeen hain ihan normi haussa, lehdessä oli ilmoitus. Viimeiseen työpaikkaan työnantaja soitti kotiin ja pyysi töihin B)

Naapurin kautta menin yhteen työpaikkaan, sitten täytin netissä hakemuksen ja haastatteluun pääsin ja siitä sitten töihin.
Yksi työharjoittelupaikka poiki mulle myös töitä ja oikeastaan sitten sen paikan pomo suositteli mua viereiseen paikkaan töihin ja sieltä sitten soittivatkin ja pyysivät töihin. :)

Viimeisimpään paikkaan jouduin ihan hakemuksen tekemään ja kaverini sitten suositteli mua ja sain sitten senkin paikan.

Ihan omilla avuilla olen saanut työpaikkani. Käymällä kysymässä, työkkarin kauttakin jopa ja nykyisen työpaikkani sain työharjoittelujakson jälkeen samasta talosta, mutta eri yksiköstä, jossa suoritin harjoitteluni.

sanoin työhaastattelussa et oon hyvä ottaan suihin, kun pomo kyseli asioita joissa oon hyvä. eipä siinä sitten muuta enää tarvittu, ei edes tarvinnut ottaa suihin ja työsuhdekkin on kestänyt kohta 1.5v :)
sitä edelliset työpaikat oon saanu suhteilla.

Ekan kesätyöpaikan olen saanut suhteilla, äiti järkkäsi. Mutta sen jälkeen olenkin ollut omillani. Olen hakenut itse, ja miltei kaikkiin hakemiini paikkoihin päässyt. Merkitystä kohdallani on ollut koulutuksella, työkokemuksella ja kielitaidolla. Lisäksi nykyään painaa jo suosituksetkin. Eli kun johonkin hakee, pitää kysyä myös joltain esimieheltä ja työkavereilta suosittelisivatko he. Mutta ymmärrän kyllä sen, alani on sellainen, että 4 kk koeajan aikana, ei ehdi nähdä osaako ihminen sitä mitä sanoo osaavansa, kun on paljon oppimista ja sisällepääsemistä joka tapauksessa, ja palkat ovat suuret, firmat eivät halua tehdä vikatikkiä palkkauksessa.

Ekat kesätyöpaikat iskä hommasi mulle joskus vuonna yksi ja kaksi.. nyt kun olin viime kesänä ihan kunnolla kesätöissä, niin hain itse sinne.. sieltä sitten pyydettiin osa-aikaiseksi koulun ohella töihin ja ensi kesäksikin on paikka siellä valmiina.. paikallisen konsernin talousosastolla olen..

Eli suurin osa on saanut ensimmäiset työpaikat suhteilla. Sitten kokemuksen myötä alkaneet jo saada muitakin. Selittää paljon kun itsellä ei ole suhteita ja olen onneton verkostoitumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
sanoin työhaastattelussa et oon hyvä ottaan suihin, kun pomo kyseli asioita joissa oon hyvä. eipä siinä sitten muuta enää tarvittu, ei edes tarvinnut ottaa suihin ja työsuhdekkin on kestänyt kohta 1.5v :)
sitä edelliset työpaikat oon saanu suhteilla.

mitä työtä sä teet? ootko sä huorana jossain vai mihin työpaikkaa otetaan tollasilla puheilla? :O

Soitin itse ja kysyin töitä(Ekat kesätyöpaikkani).19vuotiaana aloittelin hoitoalalla kouluttamattomana hoitajana ja itse soitin ja kysyin töitä.Apuna saattoi kyllä olla, että kummatkin vanhempani oli hoitajana kyseisessä sairaalassa.Silloin oli tapanakin, että monen lapset aloittelivat siellä työuraansa, koska töitä oli paljon silloin tarjolla.Vakipaikan sain 4 vuotta sairaanhoitajaksi valmistumiseni jälkeen. hain avointa tointa, jota myös sillä hetkellä tein eli sain paikan hakumenettelyn kautta.

En ole ikinä päässyt/hakenut mihinkään suhteilla. Ihan vain käynyt paikan päällä tai täyttänyt hakemuksen. Ei ole yleensä tainnut olla edes mitään hakua päällä, hyvään saumaan olen vain jättänyt hakemukseni.
Nykyisessä työpaikassani olin työharjoittelussa opiskeluaikoina, ja pyysivät jäämään.

Yhteistyössä