Mun on varmaan pakko myös kertoa meidän Papasta =) Sairaalaan kun joutui viime kesänä niin muut potilaat ihmettelivät että "miksi sulla käy noin paljon naisia?" (Mun kaksi tätiä, minä, sisko, äiti ja tietenkin mummi), niin mummi oli vastannut että "Kun se on meidän kuningas". Niin se oli, piti meistä kaikista huolta, jokaiseen kysymykseen oli vastaus. Pappa voitti meidät kaikki aina peleissä(vielä muutama viikko ennen kuolemaansa), ja mä opin pienestä pitäen siihen että Pappa osaa mitä vaan, se on mestari.
Papan tila huononi pikkuhiljaa noin 10-15 vuoden ajan, mitään syytä ei löydetty. Kunnes viime vuosina todettiin että Papan keuhkot eivät toimi, keuhkoahtauma, Papalla oli kyllä yllättäviä tajunnanmenetyksiä fyysisten ponnistusten jälkeen, ja välillä "blackouteja", sanoi vaan että "odottakaas nyt, nyt en pysty miettimään". Lääkäri sanoi ihmetellen (kun mummi sai sitten Papan vihdoinkin raahattua sairaalaan) että "tiedättekö, normaali ihminen ei edes jaksaisi puhua näin pienellä happimäärällä", ja Pappa oli pelanut meidän kanssa sanapeliä ja jutellut mennen tullen, käynyt kerran viikossa taloyhtiön saunassa kellarissa kolmannen kerroksen asunnosta.
Lopulta, vähän ennen Papan kuolemaa saatiin tietää että Papan aortta oli 100 % tukossa, toimi kehon omien ohitussuonten avulla, mitään ei ollut enää tehtävissä. Vain odotus siitä kauan Pappa enää jaksaa.. Kilpajuoksua, koska minä olin raskaana, ja vihdoinkin saisin näyttää Papalle mihin minusta on, tekisin sukuun pojan! Pappa kuoli Pojan syntymän jälkeisenä aamuna, sai vielä kuulla pojan syntyneen. Oli aamulla syönyt koko aamupalan (todennäköisesti että jaksaa tervehtyä vielä ja nähdä pojan), ja käynyt sitten lepäämään ja kuoli siihen, nukkuessaan. Sattuu niin kauheasti :'( :'( :'( Pappa ei nähnyt mun poikaa... Meidän ihanaa ja kaunista poikaa josta olisi voinut tulla Papan kalakaveri ja grillimestari. On niin kauhea ikävä :'(
Mutta synnytyslaitoksella näin, kuinka vauvan "kehto" heilui. Pappa tuli katsomaan poikaa ?
Muutama päivä sitten näin unta että Pappa tuli halaamaan ja kysyin että "uskotko Pappa taivaaseen?", Pappa sanoi että "Uskon", niin mulle tuli tosi hyvä mieli ja sanoin että "Nähdään sitten siellä". Ja sitten Pappa meni takas taivaaseen =) Vaikka en uskovainen olekaan, niin tuli hyvä mieli tosta unesta, ja toivon niin että vielä törmätään..