Miten olette aloitelleet kiinteitä vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vauva nyt 4kk ja pitäis alkaa antaa kiinteitäkin. Miten olette aloitelleet? Paljonko annatte, ja mitä annatte? Entä millä muulla kuin äidinmaidolla vois perunaa löysentää?

Perunalla aloitettiin. Korvikkeella löysensin perunan. Voi käyttää myös äidinmaitoa tai keitinvettä. Ekana päivänä maisteltiin vaan yks lusikallinen ja pikku hiljaa määrää lisättiin.

Minä tarjosin ensin peruna-porkkana velliä ja kun se sopi niin ihan kaupan Pilttiä ostin, peruna-porkkanaa sekin. Aluksi vain pari lusikallista ja siitä sitten määrää suurentaen.

Neljälle vanhemmalle olen itse tehnyt perunasosetta mutta nyt en viitsinyt, teen sitten kasvissoseet kun syö purkillisen kerrallaan :D

Mites ootte tehny, jos ootte pakastanu soseita? Kun ajattelin, että sitä aluksi menee niin vähän, että eikö olis järkevämpää tehä pikkusen enemmän kerralla kuin sen yhen rkl? Eli jos tekee soseen korvikkeeseen niin voiko sen pakastaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Mites ootte tehny, jos ootte pakastanu soseita? Kun ajattelin, että sitä aluksi menee niin vähän, että eikö olis järkevämpää tehä pikkusen enemmän kerralla kuin sen yhen rkl? Eli jos tekee soseen korvikkeeseen niin voiko sen pakastaa?

Tuossa syy, miksi meillä banaani oli (maissin lisäksi) ensiruoka.

Kun kyljestä hieman raaputtaa vauvalle, on se taatusti tuoretta ja lopun voi hotkaista itse.

Mutta miksi tekisit soseen korvikkeeseen?
Veteenkin voi...

Ajattelin vaan, että ois edes jotakin makua, jos korvikkeseen tekee.. Mutta menikö banaani ihan ok alas, mulle kun on neuvottu, että ekojen ruokien pitää olla ihan velliä, ei saa olla mitään palasia tms?

niin veteenkin voi mutta eiköhän korvikkeeseen tai äidinmaitoon tehdyssä ole enemmän ravintoa kuin vedessä :)

meillä aloiteltiin 4kk iässä kaupan peruna porkkana soseella annoin sen verran kuin halus syödä, alkuun tietty pari lusikallista niin et masu tottuu mutta melko pian vauva itte lisäsi sitä määrää minkä söi. :D fiksu vauva,olispa vieläkin nyt kaikki on pa-aa tai pahaaa

Yhteistyössä