Miten olette kertoneet muille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja J84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

J84

Jäsen
25.06.2008
669
0
16
Semmoista utelisin, että kuinka olette kertoneet esim. isovanhemmille tulevasta vauvasta? Viimeksi me vain töksäytimme asian ilmoille rv7 tienoilla ja nyt tekis mieli tehdä se jollain kauniilla runolla, jonka voi laittaa korttiin tai ainakin muulla mukavammalla tavalla. Isäntä sai ainakin erilaisen tiedon raskaudesta tällä kertaa, kun hän itse teki testin ja katsoi tuloksen ilman minua ;D tai no olin takana, mutta hän "luki" sen.

Äiti: Moi mitä kuuluu
Minä: Tässä hän tämä
Äiti: Oletko kipeä
Minä: Ei vaan raskaana...

Kaverille viesti: Otamme mieluusti teidät vastaan kyläilemään, jos teitä ei haittaa, että olen petipotilaana (raskaana) enkä jaksa keittää kahvia tällä kertaa ja täällä on aikasta sekaista.

Kaveri 2: Mitä kuuluu?
Minä: Sairaalassa makoilen.
Kaveri 2: Mikä sulla on. Onko se vakavaa?
Minä: Raskauspahoinvointi

Masentavaa eikö totta :/ Juu ei mulla ole mitään hyviä viesti ehdotuksia

Mie en mittää erikoisuuksia keksiny. Kavereille kerroin viesteissä, et oon jälleen raskaana ja tuleville isovanhemmille vähän matalammalla profiililla vaa sanottiin, et on tärpänny uudelleen (yks km takana). Ei siihe mu mielest mitää hirmuse erikoisuuksia tarvita =)

Mä olin kans tylsä ja vaan soitin kaikille mun sukulaisille että noniin mä oon raskaana. Kyl ne sen tiesikin.
Sit miehen porukoille kerrottiin niin että mentiin käymään ja sanottiin että olis kerrottavaa...
Miehen tädille kerrottiin niin että mentiin pokkana moikkaa sitä työpaikalle ultrakuvien kanssa.

Meillä minä näytin siskoille ja isälle ultrakuvan. ja miehen puolen tutuille mies sanoi että ois lapsi tulossa. melko kylmää. :D yhdelle kaverille kerroin heti testin tehtyäni, näytin kuvan tikusta ja lopuille näytin ultrakuvaa. ei tarvinnut sanoa mitään, mikä oli hyvä kun melkein itkin jo valmiiksi ennen ku kerroin. olen nääs hiukan herkkää sorttia. :D

Itselläni ei ole vielä lapsia, mutta siskoni toi miehensä kanssa tulevalle mummolle villalankaa ja kutimet ja sanoivat tilaavansa seuraavalle keväälle vauvantossut.. kyllä se siitä pikkuhiljaa sitten valkeni itsekullekin. :)

Itse valitin vaan huonoa oloa kaikille...osa arvasi heti ja joitakin piti vähän avittaa. Kun rupesivat kysymään et onks sulla vatsatauti vai mikä? - No ei mitään vatsatautia vaan minkä muun takia voi olla huono olo?

Missä vaiheessa olette kertoneet ihan läheisimmille? Entäs vähän vieraammille?

Itsellä tarkoitus kertoa tulevan lapsen isovanhemmille 6 & sisaruksille rv 6-7 ja muille sitten rv 12, jollei mahakumpu paljasta asiaa sitä aikaisemmin. :D

Olen miettinyt noita hauskoja tapoja kertoa isovanhemmille & sisaruksille. Mutta taitaa tulla ihan tavallisesti vain sanottua kahvikupposen äärellä, ellen sitten ehdi saada varhaisultrakuvaa tässä piakkoin.

Olin aivan raskauden alussa ja anoppi tuli kylään ja sanoin ohimennen kahvipöydässä. "Tuutko sitten taas hoitamaan isompia kun menemme laitokselle? " Kysyi, että miksi te sinne meette? Tilanne laukes ja hänelle selvis mistä kysymys. Odotamme kolmatta. :)

Lähisukulaiset ovat saaneet tietää jo ennen np ultraa yleensä. Ekaa yritettiin kauan ja plussattuani ilmoitin jo isovanhemmille ja lähimmille tutuille.

Tuleville isovanhemmille kerrottiin loppujen lopuksi samana päivänä, kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa :D . Siis kun kierto niin heitteli, ei tiedetty, että oli niin alussa, soitettiinpa heti, kun oli kaksi verikoetta tehty ja gyne sanonut, että hcg-arvot olivat nousseet testien välillä just niin kuin pitääkin. Kysyin vaan puhelun alussa äidiltä, että mitä mummolle kuuluu, heille siis tulossa eka lapsenlapsi.

Naapureille ei ole ollut tarvetta kertoa, kun maha puksahti ulos jo rv8 niin, että tuntemattomatkin kyselivät laskettua aikaa :o Oli noloa sanoa, että ens vuoden puolelle menee, kun kuvittelivat mun olevan kovinkin pitkällä.

Kavereille olen puhelimessa ilmoittanut, että niin, mulla on sellainen n. 1cm mittainen uutinen tai että niin, meitä on sitten helmikuussa kolme täällä.

Ja muutamille kirjoitin, että kasvatan täällä masua monessakin mielessä.

Sit muutamille kavereille, joita ei olla nähty pitkään aikaan, en kertonut mitään puhelimessa, vaan ootin että tavataan livenä, ja just eilen oltiin sitten illallisella ja hieroin vaan mahaa, että voi että kun oon lihonut viime aikoina. Ensin emäntä ei tajunnut mitään, kieletli vaan, että ethän oo lihonut, sitten se kattoi tarkemmin mun mustiin verhottua pömppyä ja alkoi nauraa :D

Niin että tilanteen mukaan on menty, mut ei kyllä vanhemmille voitu näköjään oottaa mitään erityistä kertomistapaa vaan heti oli pakko möläyttää ;)

:heart: lentoemo ja lentäjän poikanen 20+0 :heart:

Tuleville isovanhemmille vietiin leivokset ja mentiin kahville kertomaan, mutta kavereille ja töihin en kertonut ennen kuin rv 20+ viikolla, kun vatsa pullahti esiin ja ne ite huomasi sen.Mä oon 174cm niin alkoi tulee jo epätoivo, että koska vatsa tulee näkyviin. ;)
Tosin, koska meillä on jo 9-vuotias typykkä ja oon ite 31 niin kaikille oli jättiuutinen, kun olivat ajatelleen ettei meille enempää tule ja olin ollut vuosien varrella aika vakuuttava sanoessani ettei meille enempää lapsia tule :laugh:

En vielà ole raskaana (tai siis en ainakaan TIEDA olevani..! ) mutta koskapa kova yritys on pààllà niin tokihan tàtàkin on jo mietitty! Joskus muinoin olin sità mieltà ettà ennen kuin eka kolmas on ohi niin ei kerrota KENELLEKAAN. Niin varmaan. Ja tiestysti hieno powerpoint-esitys joka pààttyy ultrakuvaan on suunnitelmissa tuleville isovanhemmille (nolona tàytyy tunnustaa ettà itse asiassa aloitettu jo...) mutta itseni tuntien saatanpa vaikka onnistua mòlàyttàmààn asian jo ennen mitààn ekaa ultrausta! :laugh:

No sen olen pààttànyt ettà tòissà en kerro tietysti ihan heti mutta aika aikaisessa vaiheessa kuitenkin (ehkà just sen ekan kolmanneksen tienoilla) niin osaavat varautua (ei tulis mun raskaus nyt hyvààn saumaan tyònantajalle/tyòkavereille mutta milloinpa se tulisi..!). Ja siellà varmaan riittàà ettà kertoo yhdelle niin eikòhàn uutinen hetkessà levià. Aika harvinaisia vielà vauvauutiset meidàn firmassa... :kieh:

Miehen kanssa tossa mietittiin, että mentäisiin tulevien isovanhempien luo kyläilemään. Ostettaisiin pikkolokuoharipullo ja eka ultrakuva mukaan :laugh:
Saas nähdä mitä tuumaavaat, miehen vanhemmat ovat jo paljon puhuneet ja vihjailleet, on ollu pokassa pitelemistä :D Omat vanhemmat ovat sitten niin ensimmäisen lapsenlapsen lumoissa, että eivät ajattele meitä ollenkaan :)
Jos viikonloppuna uskaltaisi sitten vihdoin kertoa(rv12+3) ensiraskaus, niin ei ole vielä oikein tajunnut koko asiaa, tänään sitten ultrassa saatiin konkreettinen kuva :heart:

Isovanhemmille kerroimme äitienpäivänä. Nythän on isänpäivä tulossa, jos haluaa kokeilla hienovaraista uutisten kertomista.. Laitoimme ultrakuvat tulevien mummojen korttien väliin ja tajusivathan siitä.. Silloin olin jo neljännellä kuulla pitkästi, eli tarkkana olimme olla etteivät ennen huomanneet puheista tai muuten kalpeammasta aamunaamasta. =) Töissä ilmoitin neuvolan todistuksen kera siinä vaiheessa kun kerroin koska jäisin äippälomalle. Vasta edellisenä päivänä oli pomoni katsahtanut liikkeitäni siihen malliin, että olisinko raskaana. Vauvamasuni alkoi näkyä vasta heinäkuulla, pitkälti yli raskauden puolen välin jälkeen. Sukulaiset ovat saaneet tiedon "mummojen" kautta, jotka heti kotikyliensä kaupoissa julistivat onnessaan kaikille mahdollisislle tutuille että vauvaa odotellaan.. Puskaradio on sitten hoitanut loput :laugh:

Sanna ja masuasukki 37+2

kummanki vanhemmille annettiin mun tekemä kortti jossa oli minun tekemä runon tapainen. Annettiin ne raskausviikolla 4+3 ja 4+4...:heart:
sisaruksille, lähimmälle ystävälle ja työkaverille vain kerroin.
Muut eivät vielä tiedä raskaudesta mitään.Kerrotaan sitten joskus viikoilla 12+

Kerronpa minäkin miten meidän pikkuisemme maailmaantulosta kerrottiin läheisille...

Kummankin vanhemmille ja sisaruksille perheineen kerrottiin rv 8-9, kavereille rv 12 jälkeen ja siitä sitte naina sopivan tilaisuuden tullen/nähdessä muille tutuille.

Isovanhemmille näytettiin ultrakuvaa ja kysyttiin että mitäs tästä sanotte. Kaikki oli aivan innosta ja onnesta soikeana ja minun äiti sanoi heti että täytyypäs alkaa vaunurahoja säästämään, he kun ovat halunneet papan kanssa ostaa vaunut jokaisen lapsen ensimmäiselle lapselle. =)

Kavereille heiteltiin jotain tyyliin, mäki oon sitte alkanut luvan kanssa masua kasvattaan/meillä olis teille semmonen ylläri, että talvella meitä on kolme... jne.

Nyt siis täällä vaunut ostettuna ollut jo jonkin aikaa, ja tammikuussa on Rakkaalla la! :heart:

itse kerroin äidilleni ihan vaan töksäyttämällä. Ystäville, joita ei usein tapaa laitoin joskus rv 13 tienoilla viestin (tästä uudesta tulokkaasta):

"Nyt salaisuuden suuren
kuiskaan mukaan tullen.
Ultraäänessä näimme sen,
sykkeen pienen sydämen.
Sekä ihanat pienet sormet ja varpaat,
nyt jo varmaan arvaat.
Perheeseemme syntyy vauva uusi,
helmikuussa meitä on kuusi."

Kavereille lähti tämmösiä viestejä

"Salaisuuden suuren, kuiskaan mukaan tuulen.
On masussa pienet sormet ja varpaat, nyt jo varmaan arvaat! Ilomme on rajaton, meille vauva tulossa on!"

"Toive suuri toteutuu,
kunhan koittaa kesäkuu.
Salaisuus ei pysy kauaa,
meillä odotetaan vauvaa"

"Nyt sulateltavaksi suuri uutinen:
näkyi ultrassa syke pienen sydämen!
kesäkuussa meitä on neljä,
kun kasvaa perheemme yhdellä jäsenellä."

Äidilleni kerroin näin:

Minä: Arvaa mitä kivaa kesällä tapahtuu?
Äiti: VOI EI!
Minä: Mitä??
Äiti: Meettekö te naimisiin?!
Minä: No ei mennä.
Äiti: No, mitä??
Minä: Casperista (meidän esikoinen) tulee isoveli. =)
Äiti. *itkua ja halia*

=)

Yhteistyössä