Miten olettejärjestäneet kouluikäisten lasten hoidon kesällä, kun olette työssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaiutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhempien lomat hiukan päällekkäin, eli 4 vk + 4 vk, jos vain yksi yhteinen lomaviikko niin tulee 7 vk yhteensä. Sitten kaksi erillistä viikkoa isovanhemmille ja yksi kesäleirillä. Siinä meidän suunnitelma ekaluokkalaisille.

Vastaus otsikon kysymykseen: en mitenkään. Olivat kotona, kun mä olin töissä. Kieltämättä minuakin pisti hieman hymyilyttämään tuo esikoisesi ikä... mä menin 14-vuotiaana jo kesätöihin, omat muksuni vuotta vanhempana. Eikä mulla käynyt mielessänikään, etteikö 8 v ja 13 v olisi voineet olla keskenään kotona päivisin. Vuorotyötä jos olisin tehnyt, niin sitten tilanne olisi ollut toinen.

Ainakin täällä Kuopion alueella on vaikka minkä moisia päiväkerhoja alkaen 2euroo/pv jotka kestää yleensä juhannukseen/kesäkuun loppuun. Leirejä mistä valita läpi kesän.

Meidän perheessä kesäkuun loppuun kerhoissa/leirillä 7 ja 9-vuotiaat jonka jälkeen vanhempien lomat hieman lomittain. Pienimmillä hoitorinki pyörii kesäkuun loppuun.

Meillä tilanne hyvä kun vanhempia on kaksi, joten kun limitetään lomat, ei juuri jää mitään vapaita. Jos olisin siinä tilanteessa ette olisi puolisoa tai tukiverkkoa niin yrittäisin ostaa lapsenvahdin, siis jonkun isomman lapsen (luotettavan) joka olisi sen aikaa meillä. Palkan ei tarvis olla suurensuuri, koska ei tarvis mitenkään leikittää toista koko aikaa, vaan olla enemmän vaan paikalla. Vois vaikka samalla lukea pääsykokeisiin tms.

Tiedän että omat teinit tekis mielellään tollasta työtä, vaikka 10-20e/päivä, varsinkin jos olis ihan kiva lapsi...

Yhteistyössä