miten olis parasta toimia?(1,5v:n nukkumisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiskä_

Jäsen
02.01.2011
157
0
16
tähän asti ei ole ollut mitään ongelmia,nukahtanut itse omaan sänkyynsä kun on sinne viety,joskus tosi harvoin kun on hampaita tullut tms niin on saattanut huutaa pari minuuttia ja sitten kuitenkin nukahtanut,mutta nyt on useampana iltana nukkumaan meno ollut yhtä helvettiä.laitetaan tyttö sänkyyn,niin alkaa hillitön raivoaminen,koska ei halua nukkumaan(uhmaikä luultavasti tullut koska saa päivälläkin raivareita)no,huutaa hetken ja joskus myös oksentaa sänkyyn(oksentaa siis TOSI helposti) noh,nostan tytön sängystä ja siivoan oksennukset,tyttö innostuu tietysti kun pääsee pois sängystä ja luulee ettei tarvitsekkaan mennä nukkumaan,sitten olen laittanut tytön heti takaisin sänkyyn kun olen siivonnut ja siinä sitten raivoaa vielä ehkä n.10min ennen kuin nukahtaa.äitini neuvoi ettei saisi ollenkaan nostaa sängystä ja pitäisi näyttää että vanhemmat päättää milloin mennään nukkumaan,mutta enhän voi lasta oksennuksen keskelle pakottaa nukkumaan??sitten toisaalta pelottaa että tyttö tuntee olonsa turvattomaksi jos en reagoi hänen huutoonsa mitenkään.toivon että tämä on vaan jostain hampaiden tulosta johtuva ohi menevä vaihe.onko muilla ollut tällaista??ja juu olen varmaan ihan tyhmä ja uusavuton :ashamed: :( anteeksi jos teksti on jotenkin sekavaa

Miksi kipeää lasta ei saisi lohduttaa. Meillä nukkuu vieressä kun on kipeä ja itkuinen. Samaten nukutan meidän 1,5v:n syliin. Siihen nukahtaaa noin vartissa ja sitten saan kantaa sänkyyn, jossa nukkuu yleensä koko yön.

Ei lasta tarvi itkettää vaan helliä ja antaa läheisyyttä. Pikkunen vielä ressu.

Noita vaiheita tulee, että nukahtaminen on vaikeampaa. Meillä on silloin jääty viereen ja rauhoiteltu kunnes lapsi nukahtaa, vaikka periaatteessa molemmat on aina nukahtaneet yksin.

no en huudattaisi lasta sängyssään niin että tulee oksennus. ota syliin huutamaan ja laske sänkyyn kun on rauhoittunut. toista tarvittaessa. tai sitten olet vieressä jos se riittää. äitisi ajoista on lapsen hoito muuttunut paljon.

Onhan se hienoa ja odotettua et lapsi alkaa nukkua yksin ja kokonaisia öitä.
Mut nukahtamis/nukkumis ongelmat on tuollon viel hyvin tavallisia, enemmän sääntö ku poikkeus.
Laps on vähä hukassa ny ittensä kans..se on tuo ikä..

Eikä tietenkään pidä jättää sinne seänkyynsä mihinkään oksennukseen, vaikka kuin vanhemmat määräis millon nukutaan.
Se lapsia sitä tuskin ymmärtäis.. ja sehän ois kuitenkin ihan toivottavaa et lapikin jostain jotain tajuais.
Ole jämpti, mut älä kohtele lastas isompana ku hän on.
Anna aikaa, mut älä tee itsestäs pompotettavaa.

Minusta on kamalaa, jos laitat lapsen yksin nukkumaan paikkaan josta hän ei pääse pois ja johon jäädessään hän itkee oksenamiseen asti. 1,5v on niin pieni vielä, älä rääkkää toista tolla lailla!

Ootko varma että kaikki on muuten hyvin, ei ole jano, nälkä, kipuja tms? Mä ottaisin syliin ja rauhottaisin siinä. Oletko kokeillut soittorasiaa, yövaloa, oven jättämistä raolleen, silittämistä uneen...? Missään tapauksessa ei pidä jättää omaan oksennukseensa. Hyi, mieti nyt itse kun oksentaisit ja joutuisit sitten niissä haisevissa märissä lakanoissa oleen koko yön. :x

omassa huoneessa on nukkunut vauvasta asti,koska vauvana ei nukahtanut muuta kuin yksin.ja siis en ole tyttöä ikinä huudattanut kauan,mutta kun hänellä tuo oksennus tulee niin helposti, enkä tietenkään jättäisi siihen nukkumaan.yövalo meillä on käytössä ja olen yrittänyt viereen nukuttaa mutta siitä karkaa ja jos olen siellä huoneessa niin huutaa vaan hysteerisemmin, koska haluaa pois sängystä ja jos itse saisi päättää niin valvoisi luultavasti koko yön.tänä aamuna herättiin aikaisemmin ku normaalisti,jospa vaikka ei ole tarpeeksi väsynyt kun laitetaan sänkyyn?tietysti voi olla että sieltä on joku hammas puskemassa läpi,toivottavasti..

No meillä tuon ikäisenä ihan selvästi alkoi kaipaamaan läheisyyttä/turvaa. siirsin pinnasängyn oman sängyn viereen ja iltaisin aina nukahtaa käsi kädessä.. ja nukkuu hyvin koko yön siinä 'vieressä'

Yhteistyössä