miten omaan sänkyyn päikkäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leijona76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

leijona76

Aktiivinen jäsen
01.06.2007
41 103
3
36
Miten saa opetettua vaunukoppaan tottuneen vauvan omaan sänkyyn päikkäreille? Yöunet nukkuu sängyssään, päivällä ei uni pysy siellä.
Taustana se että poika aina ollut tosi uniongelmainen ja käteen jäänyt se että nukkuu missä nukkuu kunhan nukkuu. Kauaa ei mahdu koppaan ja muutenkin olisi hyvä että nukkuisi muuallakin tarvittaessa. Saattaa nukahtaa sänkyynsä, mutta herää hetikohta. Vaunussa ei tarvi heijata, se sängyn liikkumattomuus tuskin siis ainoa syy. Kauaa ei ole siitäkään että saimme nukkumaan yöt sängyssään. Ja koska ikää tulee 7kk, ei koppa ole turvallinenkaan kauaa kun tuosta oppii nousemaan.

On tää jo alusta asti siinä köllöttänyt ja ollut esim suihkujen ajan, ja yöllä kuitenkin nukkuu. Ongelma on se päikkäreiden nukkuminen. Silleen on tuttu paikka. Johonkin se uni karkaa päivisin... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Meillä nuorin täyttää kolme ja nukkuu rattaissa, jos nukkuu ollenkaan. Sänkyyn ei oo päikkäreille nukahtanu ku joskus vuoden vanhana.

Teillä sitten jokapaikassa rattaat mukana? Käyhän se tietty niinkin että siirtäs pojan rattaaseen...jos ei tuo sänkyyn nukkuminen ala sujua.

meillä kans ongelmana,yöllä nukkuu sängyssään,menee mielellään illalla sänkyyn, mutta päivällä ei edes rupia yrittään sängyssä nukkumista, rattaissaan siis vaan päivisin nukkuu, ja ikää 1v.

(mä olen varmaan opettanut sen siihen,kun on ollut päivisin helppo vaunuihin hyssyttää se, mutta siltikin..;) )

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
:attn:
Muakin kiinnostaisi..
Meillä 3kk nukkuu yötkin vaunuissa :ashamed:

Tähän auttaa kapalointi. 7kk ei enää siinä pysy (ehkä...), mutta meillä 5kk nukuttiin kapalossa, tai ainakin nukahdettiin siihen. Nyt 7kk nukutetaan yhä usein kapaloituna, kun ei rauhoitu muuten sänkyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Meillä nuorin täyttää kolme ja nukkuu rattaissa, jos nukkuu ollenkaan. Sänkyyn ei oo päikkäreille nukahtanu ku joskus vuoden vanhana.

Teillä sitten jokapaikassa rattaat mukana? Käyhän se tietty niinkin että siirtäs pojan rattaaseen...jos ei tuo sänkyyn nukkuminen ala sujua.

Jos mennään autolla, nukkuu autossa, eikä tosiaan nuku joka päivä päikkäreitä, välillä pyytää, et lähetään kävelee, mä oon väsy.

Meillä nukkuu 2,5v parvekkeella rattaissa päiväunet ja on aina nukkunutkin, kun sisälle ei rauhoitu päikkäreille. Valjaat on rattaissa. Jalat tulee yli, jos suorana makaa, mut eipä tuo lasta haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
:attn:
Muakin kiinnostaisi..
Meillä 3kk nukkuu yötkin vaunuissa :ashamed:

Tähän auttaa kapalointi. 7kk ei enää siinä pysy (ehkä...), mutta meillä 5kk nukuttiin kapalossa, tai ainakin nukahdettiin siihen. Nyt 7kk nukutetaan yhä usein kapaloituna, kun ei rauhoitu muuten sänkyyn.

Juu ei kapaloa, 5kk sellasessa nukkuikin sen minkä nukkui, mutta sitten murtautui ulos eikä enää huolinut. Tämä kyllä rahoittuu sänkyyn, mutta herää heti.
Täytyypä koittaa vielä tuota sängyn supistamista.

Yhteistyössä