Miten on? miten suhtaudun?(uusperheasiaa)

Hemmetin Raivostuttavaa

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 133
0
36
ENsinnäkin kaikille tiedoksi, minä ja ex ja exäni vaimo tulemme hyvin toimeen keskenämme joten kyse ei ole siitä että isä luistaa tapaamisistaan tai minä ja uusi puoliso haukumme toisiamme jne.

Mutta, mietinpä vain

Lähti exän vaimo tänään synnyttämään, ja jos tänään syntyy niin huomenna aikovat kotia jo tulla. No perjantai ny sattuu olemaan päivä jolloin exäni 2 lasta, eli minun poikani menisivät isänsä luokse.
ex just soitti ja sano että pojat eivät taida tullakkaan sit huomenna

Sanoin vain että mietitään sitä huomenna, riippuu siitä miten käy. Mutta

Perään vain nyt näitä asioita :

1) isä viikonloppu (mulla ei ole tarvetta laittaa lapsia hoitoon isälleen, pärjään heidän kanssaan kyl, mutta pojat odottavat isälle pääsyä, varsinkin nuorin pojista

2) jos olis kyseessä ydinperhe, jossa ennestään jo 3 lasta, kuka niitä lapsia hoitais? isä yleensä kun vaimo on lepäämässä laitoksella

3) onhan ne lapset ydinperheessäkin jos heitä esim on se 3 niin kotona kun uusin vauva tulee kotiin, miksei poikani voivat olla siellä silloin?

4) jos lasteni isä ei suostu ottamaan poikia luokseen, loukkaannun osittain poikien takia, koska ovathan pojat kuitenkin sukua uudelle tulokkaalle, ja omasta kokemuksesta olen huomannut sen että lapset pitää ottaa huomioon kun uusi syntyy. oman miehen ed.liiton tytär oli kysyny että rakastaakohan isi mua enää...

Itse tulin kotiin päivä synnytyksestä, kotona odotti 2 omaa lasta ja miehen ed.liiton tytär. Me ei laistettu näistä tyttären ja mieheni tapaamisista vain sen takia että uusi lapsi syntyi

Joten en tiedä, mä ymmärrän jos synnytyksessä kestää tovi, mä ymmärrän että ex kenties haluaa levätä ja nukkua. Mutta mä en ymmärrä ja pelkään että nämä 2 poikaa unohdetaan.

EN halua kivitystä kiitos vain, nämä ovat vain mun pelkojani.

Ymmärtääkö sun mies sen, että tuo on lapsille iso pettymys?

Miksi niiden pitää niin nopeasti sieltä laitokselta kotiutua? Päästetäänkö jossain ensisynnyttäjätkin noin nopsaan kotiin?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ymmärtääkö sun mies sen, että tuo on lapsille iso pettymys?

Miksi niiden pitää niin nopeasti sieltä laitokselta kotiutua? Päästetäänkö jossain ensisynnyttäjätkin noin nopsaan kotiin?

uudestaan synnyttäjä, nykyisellä on lapsi edellisestä liitostansa
Kuulemma haluavat tulla, tosin jos he sinne jäävät niin sekin voi olla yksi syy miksei poikien isä halua lapsia viikonlopuksi luoksensa

Isä saa lasten vihat niskaan.
Minun tyttären isä viikonloppu peruuntui, kun heille syntyi uusi vauva, ja tyttö on kiusannut sitä vauvaa sen jälkeen ihan koko ajan-
Pienenä piilotteli tutit, ja muistanpa isänsä valittaneen, että oli tivolista tultua sotkenut vauvan sängyn hattaralla.. Eli pientä jäynää koko ajan.

Meille syntyi pienempiä, niin sanoin exälle, etten anna tyttöä pois nyt, että saa tutustua tulokkaaseen, ja kas kummaa, koskaan ei ole mustasukkaisuutta ilmennyt..

Että tällaista odotettavissa sitten saattaa olla.

no eikös tästä olis voinut sopia etukäteen?
meillä samanlainen tilanne käsillä viikon sisään. miehen lapsi on meillä, vaikka maailmaan putkahtaisi 100 vauvaa. tosin ollaan järjestetty ulkopuolista apua, kun ei nyt sitten osaa sanoa, mikä on tarkka aika tai edes päivä, milloin vauva syntyy. ei tarvitse lapsen äidin puuttua tilanteeseen.

toisaalta jos olet tiennyt raskaudesta ja olette asiasta puhuneet, niin onko sulle han mahdotonta joustaa ja pitää pojat luonasi ja vaikka kysyä saako pojat käydä laitoksella tai isän kotona katsomassa vauvaa ennen seuraavaa isäviikonloppua? näin isompia lapsia ei unohdettaisi ja pääsisivät veljet katsomaan uutta sisarustan.

mielestäni et voi verrata tilannetta "ydinperheeseen", koska sellaista ei tässä ole. toisaalta harmittaa sun puolesta, että jos olette väleissä, mutta asiasta ei ole sovittu etukäteen.

Onko uuden vaimon ensimmäinen?

Mut joo tapoja on monenlaisia, ja esim. meillä koitetaan saada tuo ensimmäinen yhteinen hoitoon, jotta isä pääsee mukaan synnytykseen ja voi olla hetken laitoksella mukana, silloin ei myöskään tule miehenkään lapset käymään. Mies haluaa näin ja minä toivon että onnistuu näin.. Eli omakin lapsi laitetaan hoitoon siksi aikaa kun uusi tulokas tulee, ei vain "muiden lapset"

Selitetty miehen lapsille jo aiemmin ja sovittu ja ihan hyvin ymmärtävät. Toimitaan samoin olivat yhteisiä tai erillisiä. Ekankin kohdalla meni näin ja ei lapset siitä mitenkään normaalia enempää ihmeissään olleet..

Ehkäpä uusi vaimo halusi tätä samaa, mutta ei ole vielä omaa jota laittaa hoitoon. Ja jäi joltain joku keskustelu käymättä (lapsen isältä yms.)

Silloin kun lapset kyselevät että onko isi unohtanut meidät yms. on äidin rooli tärkeä selittäjänä että ei tietenkään.. samalla tavallahan saattaa ydinperheen lapset kysellä unohtaako äiti meidät kun uusi syntyy jne.. lapset kyselee joka tapuksessa, oli uusio tai ydinperhe... kun uutta ja ihmeellistä tulee vastaan..

Äitini kertoi että isosiskonikin oli hoidossa kun minä synnyin niin viikon verran että totuttelivat minun kanssa kotiin.. Ehkäpä vaan oikeasti he haluavat ensin hetken hengähtää eivätkä ole unohtamassa ketään?

Alkuperäinen kirjoittaja EH:
Kyllä mä ehkä koittasin keskustella asiasta vielä. Saattaa isommat lapset tuntea että nyt heitä ei enää tarvita kun on uusi vauva.

Muutenkin, kyl mua edelleenkin vaivaa mitä miehen tytär sanoi että rakastaako isi mua enää kun meidän vauva synty.

Ja olis kiva jos lapset otetaan heti siihen mukaan. Ja kyllä nykyinenkin vaimo tiesi sen että miehen mukana tulee 2 lasta elämään.

Mutta edelleenkin, miten vaikeaa se voi olla? Jos olis ydinperhe ja kolme lasta ennestään, neljättä hakemassa laitokselta, mihin se vauva tulee, no tietty niiden kolmen lapsen luokse kotiin. ei niitä unohdeta tai laiteta sivuun.

Ja sitä mä pelkään että tässä käy

Kimurantti juttu. Toisaalta ymmärrän huolesi poikiesi puolesta. Toisaalta taas ymmärrän exäsi toiveen rauhoittaa ensimmäinen viikonloppu uudelle tulokkaalle. Miten on, voisitteko tehdä kompromissin ja poikasi menisivät isälleen vasta lauantaina, jolloin he voisivat olla uuden vauvan kanssa ensimmäisen yön keskenään? Joka tapauksessa teidän tulisi sopia asia pikaisesti, ettei pojat ole kauaa epävarmuudessa mitä tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Onko uuden vaimon ensimmäinen?

Mut joo tapoja on monenlaisia, ja esim. meillä koitetaan saada tuo ensimmäinen yhteinen hoitoon, jotta isä pääsee mukaan synnytykseen ja voi olla hetken laitoksella mukana, silloin ei myöskään tule miehenkään lapset käymään. Mies haluaa näin ja minä toivon että onnistuu näin..

Selitetty miehen lapsille jo aiemmin ja sovittu ja ihan hyvin ymmärtävät. Toimitaan samoin olivat yhteisiä tai erillisiä. Ekankin kohdalla meni näin ja ei lapset siitä mitenkään normaalia enemäpää ihmeissään olleet.. Ehkäpä uusi vaimo halusi tätä samaa, mutta ei ole vielä omaa jota laittaa hoitoon. Ja jäi joltain joku keskustelu käymättä (lapsen isältä yms.)

Silloin kun lapset kyselevät että onko isi unohtanut meidät yms. on äidin rooli tärkeä selittäjänä että ei tietenkään.. samalla tavallahan saattaa ydinperheen lapset kysellä unohtaako äiti meidät kun uusi syntyy jne.. lapset kyselee joka tapuksessa, oli uusio tai ydinperhe... kun uutta ja ihmeellistä tulee vastaan..

Joko on puurot syöty?

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
No miksei sen uuden vauvan isänpuoliset sisarukset voi olla paikalla, jos kerran äidinpuolinen sisaruskin on? En tajua. Onko ne jotain perusteita antaneet?

eivät vielä, odotellaan ny tietoa koska syntyy, ex vaan sanoi että pojat ei vissiin sit tule.

Mutta me keskustellaan huomenna, mä vaan tiedän että se voi äityä rumaksi, koska voi ex alkaa haukkumaan että haluan päästä lapsista eroon...hah
Mä näiden kanssa olen 24h minä heidän äitinsä. Mutta pojat rakastavat isäänsäkin, ei pelkästään minua ja hienoa se on ollut että isä on kuitenkin lastensa elämässä.
Mutta ei ole eka kerta kun tunnen että lapsistani ei pidetä, tää on toistunu monta kertaa jollakin muulla tavalla vain

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Kimurantti juttu. Toisaalta ymmärrän huolesi poikiesi puolesta. Toisaalta taas ymmärrän exäsi toiveen rauhoittaa ensimmäinen viikonloppu uudelle tulokkaalle. Miten on, voisitteko tehdä kompromissin ja poikasi menisivät isälleen vasta lauantaina, jolloin he voisivat olla uuden vauvan kanssa ensimmäisen yön keskenään? Joka tapauksessa teidän tulisi sopia asia pikaisesti, ettei pojat ole kauaa epävarmuudessa mitä tapahtuu.

toki, kompromissejä aina voi tehdä :D ja sekin onnistuu kyllä, ainakin täältä suunnalta

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Isä saa lasten vihat niskaan.
Minun tyttären isä viikonloppu peruuntui, kun heille syntyi uusi vauva, ja tyttö on kiusannut sitä vauvaa sen jälkeen ihan koko ajan-
Pienenä piilotteli tutit, ja muistanpa isänsä valittaneen, että oli tivolista tultua sotkenut vauvan sängyn hattaralla.. Eli pientä jäynää koko ajan.

Meille syntyi pienempiä, niin sanoin exälle, etten anna tyttöä pois nyt, että saa tutustua tulokkaaseen, ja kas kummaa, koskaan ei ole mustasukkaisuutta ilmennyt..

Että tällaista odotettavissa sitten saattaa olla.

Tämä tarina voisi olla hyvä kertoa isälle...

Meillä ainakin oli miehen tytöt kun tää meidän vauva syntyi 2v sitten ja olivat seuraavankin viikonlopun jotta saivat tutustua uuteen siskoonsa. Ei olis ollu reilua että näkisivät oman siskonsa vasta viikkojen jälkeen... No,kukin tavallaan mutta mun mielestä sun ex tekee nyt väärin.

Kun mä sain neljännen lapseni, en pystynyt ottamaan meille miehen lasta pitkään aikaan, se lapsi oli 4v, ja itselleni tehtiin suunniteltu sektio, joka epäonnistui, olin kipeä 5kk leikkauksesta, ja söin vahvoja kipulääkkeitä pari kk, et tyttö sai tulla kun leikkauksesta oli kulunut n. 3kk.

saapa nähdä, mä vaan pelkään
Koska näitä on käyny ennenkin,
meillä on joka toinen joulu systeemi. No joulu 2007 pojat oli isällään, minä viimeseen raskaana tän uuden kanssa ja exän UO:n lapsella syntymäpäivät heti joulun jälkeen.

Ex soitti 25.12 ja sanoi haluavansa pojat palauttaa kotiin koska he sotkevat koko ajan ja heidän pitää siivota huomisia synttärijuhlia varten.
Tai jotain muuta vastaavaa

Mä tiedän että isä rakastaa lapsiansa, exäni vaimo on hyvä ihminen mutta

tuntuu vain siltä että poikani ovat vain pelkkä taakka :(

Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:
Kun mä sain neljännen lapseni, en pystynyt ottamaan meille miehen lasta pitkään aikaan, se lapsi oli 4v, ja itselleni tehtiin suunniteltu sektio, joka epäonnistui, olin kipeä 5kk leikkauksesta, ja söin vahvoja kipulääkkeitä pari kk, et tyttö sai tulla kun leikkauksesta oli kulunut n. 3kk.

kyl tuon ny ymmärtäis

Alkuperäinen kirjoittaja tiituli:

anteeksi mutta missäs se isä oli.. :whistle:

Yhteistyössä