Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun kerran on sellainen vaihtoehto nyt, että lapset voivat olla äitinsä luona, miksi et voisi auttaa ja pitää lapsia nyt tämän viikonlopun?
Kun kerran ette ole ydinperhe ja tällainen ratkaisu on mahdollinen, että lapset voivat tulla isälleen sitten kun synnytyshässäkästä on toivuttu, miksi se ei nyt kävisi?
Ehkäpä exäsi myös sitten joskus voisi joustaa jos sinä haluat tehdä jonkin muutoksen viikonloppuihin. Ainakin sinulla olisi hyvä peruste toivoa häneltä muutosta kun sinäkin olet joustanut.
Oliko erosi niin riitaisa ja katkera ettet voi toimia ihan inhimillisesti ja mukavasti eksääsi kohtaan? Se, että eksä ei halua lapsia sinne juuri kun uusin syntyy, ei todellakaan kerro siitä, että lapsenne jäisivät syrjään.
Mä tulen mutkikkaasta uusioperhekuviosta ja silti kaikki aikuiset osasivat olla mukavia ja joustavia toisiaan kohtaan. Miksi et voisi olla mukava ja ystävällinen tässä tilanteessa?
Tässä ketjussa ap ei ole miettinyt miten päästä lapsistaan eroon viikonlopuksi vaa hän miettii asiaa lasten näkökulmasta. Kokeile sinäkin joskus.
En ajatellutkaan että ap halusi lapsista eroon. Mietin itse asiassa juuri lapsia. Isä pystyy paremmassa balnassissa ottamaan sekä lapset että vauvan huomioon, kun on pahin hässäkkä ohi.
Kun olin itse kahdeksan ja äidille ja isäpuolelle syntyi uusi vauva, mulla oli lähinnä tylsää hengailla sairaalassa ja sitten kotona äidin ja vauvan kanssa. Kun täti vei meidät uimaan ja jätskille, olin tosi helpottunut. Vaikka vauva oli ihmeellinen ja kiva, tykkäsin kuitenkin vain aikani 'opetella vaipanvaihtoa' ja pidellä vaavia sylissä. Pikkuveljestä tuli rakas ja läheinen sitten vasta hiljalleen, ei lapselta tarvitse vielä odottaa mitään ihmeitä uuden vauvan suhteen.