Miten on, voiko itsepalvelukirppiksellä myydä ilman varastelua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Halikatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Halikatti"

Vieras
Ja jos teiltä on varastettu, niin mitä? Arvokasta/halpaa, vaatteita/esineitä..? Aikuisten/lasten juttuja? Ja missä päin Suomea, suurella paikkakunnalla/pienellä?

Tai kertokaa, jos ei ole varastettu mitään! Ja oliko myynnissä silloin millaista tavaraa?

Kannattaako varashälyttimiä käyttää? Olen menossa myymään.

Mult on aikoinaan varastettu pienet sandaalit, elettiin markka-aikaa eikä nillä tainnut olla hintaa montakaa markkaa, mutta niin vaan olivat lähteneet.

Mutta tuo on ainoa varma mitä on varastettu. Ja aika monesti oon kirppiksellä pitänyt pöytää...

Jaa, no, sehän kuulostaa hyvältä. Usein vain toitotetaan, että niistä varastellaan ja varashälyttimiä on älykästä käyttää. En kyllä itsekään tajua, kuka kehtaa ja viitsii varastaa kirpparilta.

Ainahan sieltä jotain pöllitään. Viimeksi meni ainakin yksi DVD ja vaatteitakin varmasti, en jaksanut pitää kirjaa hävikistä. Onhan se uskomatonta, miten joku kehtaa, mutta minkäs teet.

Mä en ainakaan huomannut että mitään olisi hävinnyt. En tosin tarkkaa kirjaa pitänyt mutta isommat jutut tsekkasin että niistä oli maksu tullut. Ei mulla kyllä kalliita juttuja ollutkaan, max. 10 euroa ja niitäkin vain muutama. Lastenvaatetta ja leluja oli pääasiassa myynnissä. Arvokkaampaan tavaraan laittaisin varmaan varashälytttimen, ainakin pienikokoiseen joka on helppo sujauttaa kassiin/taskuun.

Mä olin just viikon myymässä itsepalvelukirppiksellä. Mulla ei ole hajuakaan varastettiinko jotain vai ei. Olisin toki voinut kirjata jokaisen tuotteen listaan ja jälkeenpäin tsekata oliko kaikista tullut maksu vai ei, mutta en jaksanut.

Mulla oli aikoinaan pöytä vuokrattuna viikon ja en kyllä huomannut että olisi mitään pöllitty kun pidin kirjaa ja se täsmäs, en tosin aivan tarkalleen jaksanut.
yksi todella ärsyttävä asia oli minkä huomasin kun meidän pöydän lähellä oli lasten pienet nukenvaunut myynnissä ja kiinnostuin niistä itse niin katsoin minkäkuntoiset ne ovat yms.ja hintaa tiirailin niin huomasin että siellä kantokopan sisällä oli tavaraa ja mm.mun lapset kumpparit ja oliko jotain muutakin meiltä mutta muista pöydoistä oli jotain leluja ja mitä olikaan, olikohan joku lapsi keräillyt mutta mistäs tiedät vaikka aikuinen asialla...mietin kyllä että typeriä aikuisa jotka antaa lapsen noin toimia

Ei nyt sentään jokaiselta kirppikseltä tai myyjältä varasteta. Mä pidin kirjaa myyntiin menneistä tavaroista ja maksetuista ja mitään ollut varastettu. Meillä kyllä kirppis sen verran pieni ja ¨"vahtikoira" paikalla että varmaan karsi varkaat tiehensä.

[QUOTE="A p";23227599]Jaa, no, sehän kuulostaa hyvältä. Usein vain toitotetaan, että niistä varastellaan ja varashälyttimiä on älykästä käyttää. En kyllä itsekään tajua, kuka kehtaa ja viitsii varastaa kirpparilta.[/QUOTE]

Mä kävin just varaamassa pöydän ja paikan myyjä sanoi että paljon sitten varastetaan, suojaa kaikki vähänkin arvokkaampi hälyttimin. Vaikka heilläkin on kamerat, varashälyttimet ja kaikki ilmotetaan poliisille ketkä jää kiinni, niin tavaraa lähtee. Jännityksellä odotan mikä on hävikki vaikka mitään silleen arvokasta en viekään myyntiin.

Olen myynyt erittäin hyväkuntoista tavaraa todella monella itsepalvelukirpputorilla ja ikinä ei ole varastettu yhtään mitään. Tosin hinnatkin minulla niin alhaiset (yleensä 1-5 euroa ) että tuskin kenenkään kannattaa ryhtyä varastelemaan.

viimeksi (ja varmaan viimeistä kertaa) kun oli kirppis, laskin että kamaa hävisi 70 € arvosta. Kyllä vähän ärsytti, kuka köyhä sieltä kehtaa edes varastaa.

Tosin mulla on myynnit voineet olla 700€ eli olen niellyt "tappion" ja ajatellut että se on sen hinta. Jos jaksaa näpyttää, huuto.netistä saa paremmin hintaa ainakin merkkivaatteista ja eipä ole varastelun pelkoa. Samaten kun kokoaa hyviä vaatepaketteja niin saa kerralla pois kunnolla tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja meikäläinen1;23227723:
viimeksi (ja varmaan viimeistä kertaa) kun oli kirppis, laskin että kamaa hävisi 70 € arvosta. Kyllä vähän ärsytti, kuka köyhä sieltä kehtaa edes varastaa.

Tosin mulla on myynnit voineet olla 700€ eli olen niellyt "tappion" ja ajatellut että se on sen hinta. Jos jaksaa näpyttää, huuto.netistä saa paremmin hintaa ainakin merkkivaatteista ja eipä ole varastelun pelkoa. Samaten kun kokoaa hyviä vaatepaketteja niin saa kerralla pois kunnolla tavaraa.

mua taas ärsyttää tuollainen että oletat että se on köyhä joka varastaa...epäilenpä kyllä, monesti oikeesti köyhä on sydämellinen mutta taas anen sika öky voi olla jotain aivan muuta, siellähän pörrää rikkaat kirppareilla

Ollaan muutaman kerran myyty kirppiksellä tavaraa ja viime kerralla oli varastettu farkut, pari lasista koriste-esinettä ja muutama muu juttu. Yhteishinta noille varastetuille oli 2,50e eli eipä se paljoa ollut, mutta tottakai ihmetyttää juurikin se että miksi jotain farkkuja joiden hinta on 30cent pitää varastaa. Luulisi jokaisella olevan edes tuon verran rahaa...

Mulla oli myynnissä naisten vaatteita paljon, todella hyväkuntoisia ja paljon lähes uusia.
Varastettiin mm. nahkatakki ja syystakki.
Ja parasta että kirpputorilta oli äärimmäisen helppo varastaa, minunkin vaatteet käveli sieltä ulos ns.henkilökunnan luvalla.
Tuttavaltani varastettiin tavaraa ja vaatteita n.80e arvosta.
Oli itselläni ensimmäinen ja viimeinen kerta kun vein kirpputorille mitään myyntiin.
Kaikki oli myynnissä vielä pilkkahintaan vaikka olikin uudenveroisia niin todellakin otti päähän kun sitten ne vielä pöllitään.

Kaikkeen vähänkään arvokkaampaan kannattaa laittaa häly. Kirpputorin suositus oli, että yli 5 € maksaviin kannattaa laittaa.

Pari mekkoa meni, toiseen oli tarkoitus laittaa häly, mutta unohdin kiireessä. Oli viety heti, vein edellisenä iltana ja seuraavana aamupäivänä sitä ei enää ollut kun vein lisää tavaraa. Parit kengät meni, toiset edulliset gore-tex kengät, toiset 50 sentin juhlakengät. Muutakin oli, mitä vietiin, vaatetavaraa lähinnä, sellainen on helppo laittaa päälle ja kävellä ulos, jos ei ole hälyä.

Isot ja kalleimmat tavarat ilman hälyä ja urheiluvälineet kumma kyllä saivat olla ihan rauhassa. Mutta noiden varkauksien myötä meni maku mennä myymään toista kertaa. Lahjoittelen sukulaisille, myyn huutiksessa ja lahjoitan Pelastusarmeijalle mieluummin. Pöytähinnatkin on kalliita.